renaultmonteur schreef:
resetten helpt niet, en kan zelfs voor gevolg schade zorgen ...
Hmzz, hier ben ik het niet mee eens.......
Resetten gebeurt vaak al onbewust en kan door een ieder zelf uitgevoerd worden, gewoon even de accu loskoppelen 30sec wachten en weer aankoppelen. Dan heeft er zich een totaale reset voorgedaan en dit kan nergens schade aan toedoen. Let er wel op dat de radio code opnieuw ingevoerd moet worden want ook de radio heeft zich gereset !!!
Door het uitlezen met de CLIP kan gekeken worden of er foutmeldingen aanwezig zijn. Dit kunnen dan foutmeldingen zijn die niet aktueel zijn maar wel in het geheugen opgeslagen zijn, of actieve foutmeldingen die soms domweg met de CLIP kunnen worden opgelost door ze b.v. ze uit het geheugen te wissen.
Vaak al zijn er b.v. foutmeldingen met de EGR klep dat die blijft openstaan...... en ik heb er al verschillende weer losgekregen met de CLIP omdat je deze met de CLIP softwarematig kunt triggeren (snel open en dicht laten gaan van de klep) waardoor de roetaanslag loskomt en de klep weer fuctioneerd....... echter dit is niet de beste oplossing wel een tijdelijke maar ik geef dan ook het advies aan de mensen mee om de EGR klep te laten reinigen
Dit is een van de zovelen voorbeelden
Wissen van opgeslagen niet actieve storingen kan geen kwaad, en het wissen van aktueele storingen kan ook geen kwaad want deze komen direct of na korte tijd weer terug
Maar het is wel mooi om te weten als de CLIP zegt;
"Geen enkele storing in het Multiplex netwerk gedetecteerd"