parkeersensoren

Plaats reactie

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 13 aug 2021 17:15
Actief als: particulier

parkeersensoren

Bericht door renaulthenk »

Hallo,

Heb een Grand Scenic 2,0 16V van 2004 zonder parkeersensoren voor en achter.
Nou is mijn vraag kan ik de originele sensoren zo aansluiten is dat al voorbereid of moet ik nog speciale bekabeling trekken en mijn bumper voor en achter moeten aan gepast worden.
Zij ze makkelijk aan te komen of passen universele sensoren ook.
Hoe werken de sensoren eigenlijk gaat dat met een pieptoon of op een andere manier om je te waarschuwen.
Ik wil niet met een camera want die moet je weer op het dashboard plaatsen en dat vind ik niet mooi.
Hoop dat iemand mij kan helpen of als iemand nog een setje heeft liggen dan hou ik mij aan bevolen.
Heeft het ook invloed als ik een trekhaak heb en met een caravan of aanhanger rijd.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
Contacteer:

Re: parkeersensoren

Bericht door ericon »

Geen idee of er een voorbereiding is, de werking is met geluidssignalen die je ook weer uit kan zetten als je een aanhanger hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tazjp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 nov 2011 20:17

Bericht door tazjp »

hallo Henk,

Kijk eens op de link in mijn handtekening, kijk op die site eens bij Car Accessories en dan bij Driving Aids.
Hier staan de sensoren die je zoekt (en nog veel meer), het mooie van deze site is dat ze goedkoop zijn, en dat ze het gratis opsturen.
Het enige nadeel van deze site vindt ik, dat het vanuit hong kong komt en dat een een kleine 2 weken duurt voor je het binnen hebt.
ze hebben nu een nieuwe verzend methode (via china post) dan is het sneller binnen en nog steeds gratis.

Ik heb al heel veel via deze site gekocht, en alles netjes binnen gekregen.
Natuurlijk is er bij een bestelling wel iets misgegaan (gebeurd hier in NL ook), maar dit is altijd netjes en correct opgelost
waar vuil zit, zit geen glans

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renaulthenk
lid
lid

Hallo tazjp,

Heb die sensoren ook gezien maar daar zit ook een kastje bij die weer op het display moet en dat wil ik nou net niet.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

De originele parkeersensoren werken met een apart speakertje in de kofferruimte.
Het geludisnivo is (in ieder geval bij mijn Laguna) in 3 nivo's in te stellen (kan echter alleen door de dealer)

De achteruitrijsensoren zullen zeker reageren op een aanhanger of fietsendrager, soms zelfs al op de aanwezigheid van alleen de trekhaakkogel. Bij het originele systeem zit er een knop om dit tijdelijk uit te schakelen, anders hoor je bij achteruitijden constant een irritante piep.

Er zijn aftermarketsetjes overal te koop, daarvoor moet je met een boortje een gat in je bumper maken om de sensor te monteren.
Ook de Renault dealer kan ze leveren
Wellicht kan je ook via een Renault demontage bedrijf aan een gebruikte bumper komen in de juiste kleur compleet met sensoren. Da's waarschijnlijk wel het mooiste. Kan je op die manier wellicht ook aan de overige onderdelen aan komen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

brandkraan
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 mar 2013 21:06

Bericht door brandkraan »

de nieuwste modellen van Renault hebben voor en achter sensoren
volume is regelbaar (door de bestuurder via een instelling van het menu)
schakelen automatisch uit als er een aanhanger is gekoppeld (in ieder geval op 13polige aansluitstekkers)
schakelen het mistlicht automatisch uit bij gekoppelde aanhanger
ook een beetje after-market setje heeft deze eigenschappen (behalve volume control via het menu)
SCENIC III Expression 1.5dCi-110 (jan 2011)
Blue Extreme, Arkamys audio, parkeersensoren, armsteun/opbergruimte, trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
Contacteer:

Bericht door ericon »

ik vraag me af hoe dat werkt bij sensoren aan de voorkant, staan deze continu aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Die moet je bewust aanzetten meen ik, met een knopje.
Anders heb je met filerijden constant gepiep :(
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30

Bericht door Hema »

Aan de voorkant staan ze aan als je ze in het menu aan zet. Als ze aan zijn dan gaan ze onder de 10 km/h piepen als er iets bij je voorbumper in de buurt komt. De auto moet dan wel in de versnelling staan. Als je in de file constant gepiep hoort, sta je veel te dicht op je voorganger.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Zeg Renier, in Groningen staan toch nooit files :mrgreen:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Er is een engels bedrijf "Dolphin" en die verkopen parkeersensoren in ongeveer 20 kleuren. Kun je er 1 uitzoeken die matcht bij je lak. Voor de sensoren aan de voorkant zijn kastjes te koop die onder de 10km/h de sensoren inschakelen en boven de 10km/h weer uit. Dan hoef je het niet handmatig te doen en kun je het ook niet vergeten.
Renault heeft het zo gedaan dat de sensoren voor alleen werken in de 1e en in de achteruitversnelling. En da's klote, want ik laat de auto wel eens uitrollen in neutraal en dan werken de sensoren dus gewoon niet.

Anyway, Dolphin dus. De setjes van Dealextreme zijn aardig, maar het komt uit HongKong en je moet er soms HEEL lang op wachten. Ga je voor een set uit Hongkong neem dan gelijk een achteruitrijcamera mee. Die heb ik ook besteld en die kosten een fractie van wat je er hier voor betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renaulthenk
lid
lid

Hallo ben al tijden aan het zoeken geweest bij verschillende sloperijen maar geen complete set kunnen vinden.
Maar ik heb nou sinds vandaag van een vriend een set gekregen voor niks van lifetime parkeersensoren en nou is mijn vraag wie heeft voor mij een schema of maten waar ik de sensoren kan plaatsen op de bumper hoogte + tussenafstand en voornamelijk in de hoeken hoever moet ik in de hoek.
Ik wil het gewoon proberen want ik heb ook nog een vaste trekhaak er opzitten.
Maar nou las ik op het caravanforum dat je de kogel kunt afdekken met een stukje gaasverband uit de ehbo kist en dan daar bovenop de dop weer doen dan ziet de sensor het metaal niet meer.
Wie heeft hier ervaring mee.

Groetjes Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut