Welk ruitensproeierpompje heb ik nodig

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
jbff1990
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 28 okt 2011 14:31
Actief als: particulier

Welk ruitensproeierpompje heb ik nodig

Bericht door jbff1990 »

Beste forummers,

Ik moet mijn ruitensproeier pompje vervangen van mijn Megané I PH2 Coupe uit 2000.
Echter weet ik niet welke type ik nodig heb. Ik heb gezocht op internet en heb zelf ook gekeken bij mijn auto maar ik weet het gewoon niet zeker, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Op deze website vond ik het officiële pompje wat bij de auto zou moeten horen (http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser ... roeierpomp), maar omdat de Renault-dealer in Rotterdam had gezegd dat er 2 types zijn gebruikt en daardoor niet zeker weten welke ze moeten hebben konden ze mij daar geen uitsluitsel over geven. Tevens is de levertijd erg lang. Dus ik ben verder wezen zoeken.

Op deze webwinkel kwam ik generic spul tegen en ik heb contact gezocht met het bedrijf maar ze konden op basis van mijn foto en verdere input geen uitsluitsel geven over welk type, van de twee die zij hebben, ik zou moeten hebben. Het moet of de PEWP41 of PEWP42 zijn. De P41 is voor een langwerpige ovale stekker en de P42 is voor een meer vierkante stekker.
http://www.totalcarparts.com/online-sho ... -2670.html
http://www.totalcarparts.com/online-sho ... -2671.html

Ik heb de stekker niet los gehaald want ik dacht dat het hiermee wel duidelijk was, maar blijkbaar niet. En ik heb nu ook doordat ik deze week tentamens heb geen tijd om weer alles los te halen en opnieuw te kijken. Was er 5 uur mee bezig geweest omdat sommige schroeven niet los wilden komen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen welke type ik nodig moet hebben. Hebben jullie misschien ook nog een ander goed goedkoop adresje?

Hieronder de foto:
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44

Re: Welk ruitensproeierpompje heb ik nodig

Bericht door mechanic »

Ik zou het pompje even demonteren en daarmee naar de dealer / onderdelen winkel gaan. Zo moeilijk kan het niet zijn om de juiste op te zoeken! Een goede dealer heeft deze gewoon liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jbff1990
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door jbff1990 »

Oké bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat je het niet zeker weet. Ik ga dan maar later even kijken wat ik nodig heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44

Bericht door mechanic »

Als ik naar de foto's kijk komen 2 van de pompjes overeen, namelijk degene op winparts.nl en deze: http://www.totalcarparts.com/online-sho ... -2671.html
Kijkend naar de foto heb jij zo'n pompje gemonteerd zitten, die komt ook het meeste voor. De stekker zit recht boven op wat ook te zien is bij jou op de foto.
Maar 5uur voor bij het pompje te komen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jbff1990
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door jbff1990 »

Ik heb nu dus de P42 bestelt. Ik hoop dat het de goede is. Bedankt voor je respons.

En ja in totaal ben ik er 5 uur mee bezig geweest, ik had geen brug dus dat maakte het ook wat lastiger om alles los te krijgen. Als eerste had ik nog de zekeringen bekeken, maar daar bleek niets mis mee te zijn. Verder moest ik eerst mijn krik schoonmaken (heel roestig) en toen kon ik redelijk snel de band van de auto afhalen. Maar toen kwam het rotte gedeelte, de verscheidene schroeven zaten zo vast dat ze amper los te krijgen waren. Ook moest ik nog wat ander gereedschap hebben voor een tweetal schroeven (Torck) die had ik niet (maar gelukkig mijn buurman wel). De spatborden zaten ook nog is heel vervelend vast, de linker was erg moeilijk weg te halen, de randen zaten erg vastgeklemd.

En dan nog uiteindelijk uitzoeken welk type het zou moeten zijn, dat duurde ook even want het was niet makkelijk te zien.

Voordat alles was opgeruimd en de band weer op zijn plek zat was het dus zo'n 5 uur later. Ik had verwacht omdat ik het nog niet eerder had gedaan dat het iets langer zou duren en hooguit 2 uurtjes. Had trouwens gelukkig wel het werkplaats handboek op internet kunnen vinden, anders was het nog wat lastiger geweest om uit te vogelen hoe ik bij het pompje moest komen.

Maar ik denk dat ik bij het installeren van de pomp wel aan max. 2 uurtjes zit. En in de hoop dat alles in een keer werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nico
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 okt 2011 00:45

Bericht door nico »

Je kan ook kijken of je het pomje nog kan maken.
Ik had met mijn megane GT II 2004 ook een niet goed werkend pompje, er kwam wat gesputter uit. Onder de motor kap even het slangtje losgemaakt om te kijken of deze dichtgeslipt was (niet dus). Het pompj egedemonteerd en bleek dat diafragma los was, deze weer vastgezet en de boel wer terug. Resultaat weer een prima werkend pompje, totaal 1 uur werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jbff1990
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door jbff1990 »

Oké, bedankt voor de tip ;) Ik zal zeker kijken of het pompje nog te maken is. Ik denk dat ik morgen aan de klus ga beginnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut