Aanschaf Espace of toch peugot 806
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 okt 2011 13:05
- Actief als: particulier
Aanschaf Espace of toch peugot 806
Hoi allemaal,
ik ben nieuw op het forum vooral om jullie mening als kenners van de Espace te weten te komen.
we hebben 5 kinderen en zijn op zoek naar een alternatief voor de Voyager. Die niet echt bevalt.
waar moet je op letten als je een Espace koopt (t wordt geen nieuwe we zouder en een willen van rond 2.000euro) is er eigenlijk een goei voor te vinden of zijn we dan aan te zoeken naar problemen?
waarom hebben jullie toen gekozen voor een espace?
hoe is t verbruik?
onderdelen duur?
wat is t verschil met een peugot 806?
ik ben nieuw op het forum vooral om jullie mening als kenners van de Espace te weten te komen.
we hebben 5 kinderen en zijn op zoek naar een alternatief voor de Voyager. Die niet echt bevalt.
waar moet je op letten als je een Espace koopt (t wordt geen nieuwe we zouder en een willen van rond 2.000euro) is er eigenlijk een goei voor te vinden of zijn we dan aan te zoeken naar problemen?
waarom hebben jullie toen gekozen voor een espace?
hoe is t verbruik?
onderdelen duur?
wat is t verschil met een peugot 806?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Re: Aanschaf Espace of toch peugot 806
Je kunt een heel verhaal gaan noemen over de voor en tegens van een Espace. Beide zijn in ruime mate aanwezig. Maar om maar meteen met een heikel punt te beginnen. Met een budget van 2000 euro zal het heel moeilijk gaan worden om een Espace te vinden die de voordelen van een Espace zeer positief zal benadrukken en de nadelen van een Espace naar het rijk der fabelen zal verwijzen.
Een Espace is namelijk geen auto die goedkoop in onderhoud zal zijn. Dus dan kun je maar beter een goed onderhouden exemplaar kopen, het liefst met garantie. Dan nog heb je hogere maandelijkse kosten, maar eigenlijk geldt dat voor elke auto in de klasse van de Espace.
Maar met het genoemde budget zal het erg moeilijk gaan worden.
Een Espace is namelijk geen auto die goedkoop in onderhoud zal zijn. Dus dan kun je maar beter een goed onderhouden exemplaar kopen, het liefst met garantie. Dan nog heb je hogere maandelijkse kosten, maar eigenlijk geldt dat voor elke auto in de klasse van de Espace.
Maar met het genoemde budget zal het erg moeilijk gaan worden.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Als je zelf handig bent is een Espace vrij goedkoop te onderhouden gezien de spullen goedkoop te krijgen zijn.
Voor 2000e koop je een espace III waarvan het overschot in een matige staat verkeerd en je een bult kosten kunt verwachten. Maarja dat is bij elke auto afwachten.
Voor 2000e koop je een espace III waarvan het overschot in een matige staat verkeerd en je een bult kosten kunt verwachten. Maarja dat is bij elke auto afwachten.
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 okt 2011 13:05
waar moet je op letten bij de aanschaf van een Espace?
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 06 apr 2012 23:50
Hallo Sebje-80! Ben je nog in de race voor een Espace 3? Ik heb er een te koop voor rond de 2000 Euro. 161.000 km, benzine, komplete auto in goede staat. Zijn kleiner gaan rijden. Gr. Theo - Enschede
Laatst gewijzigd door RichTrip op 28 nov 2011 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: email adres verwijderd i.v.m. spam, reactie per PB
Reden: email adres verwijderd i.v.m. spam, reactie per PB
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Vijf kinderen ??
Ik zeg : doe gelijk een Grand Espace, dan kun je samen met je kinderen ook nog wat bagage meenemen.
Alleen Grand Voyagers, Toyota Previa's en de echte busjes bieden bruikbare ruimte voor grote gezinnen.
Ik zeg : doe gelijk een Grand Espace, dan kun je samen met je kinderen ook nog wat bagage meenemen.
Alleen Grand Voyagers, Toyota Previa's en de echte busjes bieden bruikbare ruimte voor grote gezinnen.
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 31 dec 2011 15:57
Hoi sebje-80,
sluit me aan bij vorige schrijver. heb zelf een GE uit hoe kan het ook anders
2000, met LPG vanaf 4 km. Gekocht in 2005 met 160.000 op de klok. Rijdt FANTASTISCH, kan niet anders zeggen. Heb een cruisecontrol laten inbouwen (kan voor 200E al), niet bij de r-dealer.... Stand nu bij 300.000. Ruimte ervaar ik als zeer pettig, hoge instap idem dito. Daarnaast het gewicht niet te vergeten: deze serie is nog van plastic voor een deel -> voor de hoeveelheiid kuub de lichtste en zuinigste auto van die tijd (op LPG ca 1:8 vol/leeg/ op de Autoroute du Sud of in de stad). En....maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk: de mooiste
.
En nu de downside...
Ieder jaar voor ca. 1000 euri onderhoud, links om of rechtsom (bij kleine of grotere beurt), wel nog bij Renault dealer. Ervaren probleempjes: nieuwe achterveren, deel versnellingsbak, LPG proleemnpjes (o,a, bedrading niet goed meer geisoleerd (wat makke installatie
), op enig moment te weinig remvloeistof (bijvullen en klaar vlgs ANWB: was ook zo!), laatste tijd de motorsteunen, multiriem, stuurbekrachtiging en de hoes die bij de voorwielen zit.
Voor alle duidelijkheid, denk dat die hoeveelheid euri wel omlaag had gekund als ik ergens een goede andere garage gevonden had (heb die nu, dus nu gaat die goud geld verdienen
)
Ik wil nog ff rustig doorrijen, kijjken hoever hij kan komen: afschrijving nihil meer. Alleen hopen op niet al te grote mishaps meer.
Ik hoop je hiermee enig inzicht gegeven te hebben en wens je een goede keuze toe!!!
Grtz GE2000
sluit me aan bij vorige schrijver. heb zelf een GE uit hoe kan het ook anders

En nu de downside...

Ieder jaar voor ca. 1000 euri onderhoud, links om of rechtsom (bij kleine of grotere beurt), wel nog bij Renault dealer. Ervaren probleempjes: nieuwe achterveren, deel versnellingsbak, LPG proleemnpjes (o,a, bedrading niet goed meer geisoleerd (wat makke installatie

Voor alle duidelijkheid, denk dat die hoeveelheid euri wel omlaag had gekund als ik ergens een goede andere garage gevonden had (heb die nu, dus nu gaat die goud geld verdienen

Ik wil nog ff rustig doorrijen, kijjken hoever hij kan komen: afschrijving nihil meer. Alleen hopen op niet al te grote mishaps meer.
Ik hoop je hiermee enig inzicht gegeven te hebben en wens je een goede keuze toe!!!
Grtz GE2000
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in