Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
heeft iemand op deze aarde een temperatuur sensor inlaatlucht/mengsel voor een 1.4 motor (c3j) R19?
als je voor de auto staat zit ie rechts in het inlaatspruitstuk vertikaal. niet meer nieuw te koop.
er zitten 2 draadjes aan en als je 'm doormeet op weerstand, dan moet ie iets aangeven en ook als je de bedrading heen en weer beweegd. anders zit er een breuk in, zoals bij mij.
Ja, bekende sensor.
Is een voorkomend probleem bij deze motoren.
Ik zal eens kijken of ik er nog een heb maar ik dacht dat ik hem niet meer heb.
Kijk ook eens op sloperijen bij 5-jes en Twingo's, met een beetje mazzel kom je hem daar nog tegen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
De 5 en Express wel, de Twingo en Clio waar deze sensor op gebruik is, hebben een 1.2 motor.
De motor die je moet hebben is te herkennen aan het zwarte, bolle, plaatstalen kleppendeksel.
Bij andere motoren is deze sensor niet gebruikt zover ik weet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
ja, de renault 5 had 'm. na zo'n 8 sloperijen en 10 telefoontjes verder.
maar die heeft natuurlijk hetzelfde kwaaltje. ik heb 'm toch maar gekocht en de bedrading in een bepaalde positie
gebracht en gespalkt zodat ie wel contact maakt.
bij die in m'n auto zit had ik zo'n jaar geleden ook 'gemaakt' door er ijzerdraad in te prikken zodat ie ook contact maakte, dat is ook gelukt, maar nu is het losgetrilt.
maar nu ga ik die eruit halen en er alu folie of soldeer tin in laten lopen. dan heb ik eventueel 1 reserve.
ondertussen blijf ik op zoek naar de ware voor m'n (trouwe) 4-wieler.
wat een rotdingen zeg! deze is wel beter, maar niet goed genoeg
ik ga er zelf een handmatige choke van maken met een schakelaar met verstelbare weerstanden.
werkt hetzelfde, maar toch net iets anders
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Kanggo 2001 1.4 benzine
Hallo, weet iemand waardoor het komt dat de radiator ventilator soms niet aanslaat? Temperatuur loopt dan te hoog op bij stationair.
Laatste tijd ook startproblemen. Kan dit te maken hebben met temperatuur sensor?
Groet, Onyx.
Ik heb een Renault Megane Etech ev waarbij ik de app en al de functionaliteiten van de app kon gebruiken, sinds vandaag 31-07-24 niet meer, de temperatuur van de klimatisering is niet meer instelbaar in de app, de tijd en dagen wel.
Ik heb...
Mijnmegane van 2005.
Geeft problemen met aanslaan van de motor.
Hebben al een nieuwe krukas sensor incl kabeltjes geplaatst ging poos goed begint nu weer te haperen.als ik er even aan kom doet die het weer.
Iemand oplossing en ervaring hiermee.
Ik heb een vraag over de sensor die in de cilinderkop zit en de watertemperatuur doorgeeft aan de ECU.
Het gaat om een 16 klepper uit 2003, D4F, zonder airco.
De bedrading is wit, oranje en paars.
Wit levert 5v en komt van ECU, D4
Oranje...
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Zodra mijn Espace IV 3.5 V6 in R gaat, krijg ik de bekende piep te horen.
Of er iets achter de sensoren staat of niet, het geluid blijft het zelfde.
De bumper dekt de achtersensoren gedeeltelijk af. Waarschijnlijk parkeerschade, er zal iemand dat...
Hallo,
Ik heb de melding dode hoek assist reinig sensor . Deze verschijnt elke rit maar verdwijnt ook weer. Ik meerdere malen de sensoren schoon gemaakt, echter zonder het gewenste resultaat.
Is dit uit te lezen (clip/renolink)? Wat kan ik nog...