Kenteken R10

Plaats reactie

Topic author
R19Europa
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 okt 2012 21:25
Actief als: particulier

Kenteken R10

Bericht door R19Europa »

Ik ben samen met een kennis van mij een R10 aan het opknappen. De auto is enige jaren geleden bij mijn kennis terecht gekomen, en is oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Frankrijk. Auto is uit 1966 of 1967, is ongelast en roestvrij en heeft ca. 60.000 km gelopen. Zeer de moeite van het opknappen waard dus!

Er is alleen 1 probleem. De auto heeft geen kenteken. Het originele Franse kenteken is wel bekend, maar papieren zijn er niet meer bij. Ik ben in het betreffende departement naar de prefectuur geweest, maar aangezien het kenteken niet meer in hun administratie voorkwam, konden zij niks meer voor me doen. Een aankoopbon o.i.d. hebben we namelijk ook niet, omdat de vorige eigenaar, die in Frankrijk gewoond heeft en later de auto naar Nederland heeft meegenomen, overleden is, en de auto toen voor niks bij ons is beland. Invoeren op de normale manier is dus onmogelijk.

We hebben inmiddels ook een Nederlands kenteken, compleet met papieren en plaatjes. Echter, deel III ontbreekt. Degene op wiens naam het kenteken staat is niet meer te achterhalen, en het kenteken is niet meer bij de RDW bekend. Ook op deze manier is onze 10 dus niet op kenteken te krijgen.

Dus hierbij mijn vraag: wie weet raad? Of wie heeft een compleet kenteken? Mag desnoods buitenlands zijn, als alle papieren en constructieplaatjes er maar bij zitten en ik er zo mee naar de RDW kan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

Bericht door gerrit »

Hoi,

als je een brief schrijft naar de franse CAR club met de gegevens van de auto(dus alle nummers en het kenteken) dan geven zij via renault een verklaring dat de auto is gebouwd op datum enz. hiermee kun je dan via de RDW de 10 invoeren. Je moet alleen ong. 20,- adm. startie kosten vergoeden, dan kloppen ook je ong. type plaatjes nog en het bouwjaar enz.

Succes, Gerrit
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community