Een maand geleden is mijn espace (2005) naar de garage geweest (ik weet niet of het ermee te maken heeft). Nu hoor ik opvallend het turbo geluid (volgens kenners maken sommige auto af fabriek meer turbogeluid dan de mijne). Rustig op 200o rpm rijden en daarna pedaal intrappen laat bij circa 2500 rpm het bekende fluitgeluid horen. Omdat ik dit geluid niet eerder hoorde ben ik terug naar de garage geweest. Deze hebben de boel naglopen en niets aan lekkages kunnen vinden. Alles is OK voor zover men kan beoordelen. Oliepeil blijft OK, motor blijft vermogen leveren, geen blauwe of witte rook. Als ik wat verder rijd (30 km) en dan de motor belast dan hoor ik bij 2500 rpm een resonerend geluid ipv een fluitend geluid.
Inmiddels op het forum bezig geweest en gelezen met wat voor een mogelijke kostenpost ik rond loop/rijd. Iemand een idee hoe verder?. Ik kan toch moeilijk preventief de turbo vervangen ad € schrik,=
Espace IV Turbo
Re: Espace IV Turbo
Ik heb ook zoiets gehad.
De auto had toen minder vermogen kon ik merken.
Toen bleek dat de Turboslang kapot was. Dit was niet zo duur, maar daarna had hij wel veel meer vermogen.
Ik weet niet of dit hetzelfde is als dat van jou.
De auto had toen minder vermogen kon ik merken.
Toen bleek dat de Turboslang kapot was. Dit was niet zo duur, maar daarna had hij wel veel meer vermogen.
Ik weet niet of dit hetzelfde is als dat van jou.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 aug 2019 18:38
- Actief als: particulier
Re: Espace IV Turbo
Bij mij was de turbo slang langzaam los geschoten. dus hij ging van een zachte fluittoon zoals het hoort steeds harder fluiten tot hij helemaal los schoot en er geen vermogen meer overbleef. Turbo slang door de garage weer vast gezet probleem opgelost.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-