Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het koppelingspedaal van mijn Avantime blijft 's morgens altijd op de vloer liggen een geeft geen druk.
De cilinder moet vervangen worden. Ik ben opzoek naar het volgende onderdeel: K088 cilinder. 6025 407079
Het lijkt wel onmogelijk om aan dit onderdeel te komen
Mocht iemand het hebben liggen, dan hoor ik het graag.
Hi David,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd Renault Nederland aangeschreven die me een standaard verhaal terugmailen waarin ze melden dat het onderdeel in 'backorder' staat met een onbekende levertijd. Na 6 weken nog niks van gehoord.
Daarnaast heb ik op twitter en de avantime facebook pagina's (in het Frans) eenzelfde oproep gedaan als op dit forum. Ook op onderdelenzoeker.nl staat mijn vraag uit...
Vooralsnog weinig resultaat.
Het is een kwestie van tijd dat voordat ik m'n avantime aan de straat moet laten staan, puur om 1 onderdeel dat niet meer te krijgen is voor een auto uit 2003!!
@dschelte
Het landelijke renault netwerk heeft in de zoektocht naar het onderdeel vooralsnog niks opgeleverd.
Ik hoop via dit forum iemand te vinden die het misschien nog ergens heeft liggen.
@Valkenet
Toen bleek dat de cilinder vervangen moest worden is er oorspronkelijk een Espace 3 onderdeel besteld, om die reden. Maar dat paste dus niet.
Ik sta er eigenlijk ook van te kijken dat het zo moeizaam gaat. Toen mijn buitenspiegel en koplampkap vervangen moesten worden waren de onderdelen binnen 48uur binnen. En bij zo'n stomme koppelingscilinder lijkt het wel of het onderdeel nu speciaal in Frankrijk gemaakt moet worden...
Nog even een toevoeging over m'n koppelingspedaal.
Het valt me nu op dat met dit warmere weer het probleem een heel stuk minder is.
Dus: is het 'snachts warm gebleven. (boven de 10gr.c) dan functioneert mijn koppelingspedaal 'smorgens gewoon.
Maar is het die nacht koud geweest, dan heeft het pedaal 'smorgens geen druk en kan ik 'm 5 tot 10 minuten "warm pompen" voordat de pedaal weer druk geeft.
Het zelfde probleem heb ik na een uur snelweg rijden met de airco aan. Ik moet dan onder het rijden om het kwartier het pedaal warm pompen, omdat ik anders niet kan terugschakelen bij de eerstvolgende keer dat ik moet remmen.
Kan iemand uit dit verhaal opmaken wat er mis zou kunnen zijn?
heb je gecontroleerd of er de goede hydraulische olie in zit? Probeer eens een verversing.
En ook ik vraag mij af of je niet gewoon kunt hoonen zoals bij remcylinders?
Als je het uit elkaar hebt kun je wellicht een passend nieuw cupje te vinden .
Met groet en succes Jan
Ik veronderstel dat de dealer dit wel weet, maar als je op internet gaat zoeken met dit nummer bestaat volgens mij de kans dat het nummer vervangen werd. Soms worden nummers vervangen omdat er een nieuw onderdeel is. Bij het opzoeken van een onderdeel in Renault garage krijgt men onmiddellijk het vervangnummer. Misschien kan je eens vragen in de garage of het nummer vervangen werd en zo ja, gaan zoeken op het nieuwe nummer?
En op het koppelingspedaal, zit daar binnen geen veer op? Ik weet dat op Espace, Laguna,... er ook probs waren met de pedalen zoals jij beschrijft. Heel dikwijls was de veer stuk, anderzijds werkten de meeste pedalen wel nog, zelfs zonder veer... Ik denk dat Mehanic je hier aardig op weg kan mee helpen. Pm hem eens?
Neem aan dat het om de bovenste koppelingscilinder gaat, dus bij het pedaal. Dat is meestal stap 1. Een avantime heb ik weinig ervaring mee, maar uit de reacties neem ik op dat het systeem al hydraulisch is. De koppeling is gelinkt met het remsysteem en gebruikt dezelfde vloeistof. Lucht komt niet zomaar in het systeem, dus al zou dat zo zijn heb je ergens een lek. Het komt heel vaak voor dat het onderdeel niet in voorraad is in het magazijn in België, dan heb je gelijk en moet het speciaal uit Frankrijk komen. Back-order noemen ze dat. Ook kan het zijn dat het onderdeel daar niet in voorraad is, en dan duurt het nog langer. Denk aan de drukregelaars voor de IDE motoren, duurt soms maanden. Maar de onderdelenadviseur van de dealer moet je dit precies kunnen vertellen. Ook of het nummer gewijzigd is. Forumleden met dialogys programma kunnen niet opzoeken of het in backorder is, en of het gewijzigd is omdat hun systeem niet geupdate wordt zoals bij de dealer.
Als je de bdp sensor uit de bak draait, zie je daar vette aanslag op? Dan heb je zeer waarschijnlijk een lekke koppelingscilinder in de bak.
De avantime is een aparte auto waar er niet veel van gemaakt zijn, maar dan heb je alsnog gelijk dat voor een auto van 10jaar gewoon onderdelen te kijrgen moeten zijn. Een tweede hands zou ik absoluut niet adviseren. Heb je het al geprobeerd bij de aftermarktet onderdelen leveranciers? Die leveren ook steeds vaker dit soort onderdelen.
Succes,
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vorige week melding 'controleer inspuitsysteem' gehad terwijl ik bergopwaarts reed (Ardennen). Motor begon te haperen alsof ik te langzaam reed in een te hoge versnelling. Terug schakelen verhielp haperen maar melding bleef.