Heb bij de dealer in eetje gezeten. Vroeger voor ik ziek was, had ik steeds buggy's. Jullie kennen dat wel, strandbuggy's. Vooral de AXT Crossbone was m'n ding. Franse makelij, werd na het failliet gaan van Matra in die fabriek gebouwd.
Jaah.. ook veel polyester:)
Maar om tot de Twizy te komen, die AXR en die Twizy doen me op een manier heel hard aan mekaar denken. Geen van beiden is echt bruikbaar alle dagen. Beiden geven je minimale beschrming tegen weersinvloeden. Ze vallen allebei nogal op in het verkeer. En de topsnelheden zijn vrij beperkt, in het geval van de Twizy zelfs beetje te beperkt. Ik ondervond dat je in het huidige verkeer toch 100 km per uur moet kunnen om niet 'in de weg' te rijden.
De prijs van beide voertuigen was ook gelijklopend.
In mijn ogen is een Twizy eerder een amusementsvoertuig, et zoals de Crossbone dit was.
Ergens jammer vind ik. Meestal zit ik alleen in de wagen. De grootste afstand die ik moet rijden is 40 km heen.
Mocht de Twizy nu een top rond de 100 hebben, rijbereik van effectief 100 km, voorzien van zijruiten, verwarming en airco in optie... dan zou die een sterke indruk kunnen gemaakt hebben voor me. Mag dan nog 1000 Euro extra kosten (maar da's dan ook het maximum, want in die prijs zit je dan in een conventionele wagen waarin je met min 4 personen kan).
Ja, doe er die paar zaken bij voor 1000 Euro, en ik kocht er ene... Kon ik goedkoper naar de dokters rijden en toch weer beetje plezier aan de rit beleven.