Vanmiddag heb ik een IPod/USB aansluiting in mijn Espace IV 2.0 T 2004 aangesloten.
Omdat ik een aansluiting zoals in eerdere onderwerpen genoemd via de aux geen goede optie vond, ben ik verder gaan zoeken.
Uiteindelijk heb ik bij Kew.nl http://www.kew.nl/kew.aspx?p=2288 een Dension gateway gevonden met een USB en IPod aansluiting. De gateway vervangt de CD wisselaar en de bediening is ook gelijk als de CD wisselaar, dus via de originele bedienings organen.
De aansluiting was eenvoudig: de stekker van de wisselaar eruit en de nieuwe stekker van de gateway erin.
Er wordt een lang genoeg verlengsnoer bijgeleverd om de gateway voorin te plaatsen.
Ik heb de gateway voorin in het middelste dashboardkastje tegen de bovenkant geplakt.
De USB stick kan er zo ingeprikt worden, en de IPod met een kabel. (De ipod kan dan in het dshboard kastje blijven liggen.)
Alles werkt perfect, momenteel met een USB stick, je kan op een usb stick max. 4 mappen aanmaken en deze dan selecteren als CD1, 2, 3 en CD4, en per CD door de nummers scrollen. Kies je CD 5 dan speelt de gateway alle mappen af. CD6 heeft geen functie bij USB. (Er worden geen titels op het dispay getoond, alleen CD nr en track nr.) Maak je meer dan 4 mappen dan wordt alleen de CD5 functie ondersteunt.
De Ipod heb ik nog niet aan kunnen sluiten, omdat ik de specifieke kabel ben vergeten bij te bestellen. Die bestel ik van de week wel erbij.
(Ik dacht dat ik de IPod ook via USB kon aansluiten, maar dat werkt niet.)
Al met al ben ik hier zeer gelukkig mee.
IPod/USB aansluiting is Espace IV
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 apr 2012 00:11
- Actief als: particulier
- Contacteer:
IPod/USB aansluiting is Espace IV
Waar wordt je niet belazerd,noem 3 dingen op!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: IPod/USB aansluiting is Espace IV
Hoi,
Goeie tip... Inderdaad beter en netter dan het andere alternatief..
Goeie tip... Inderdaad beter en netter dan het andere alternatief..
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Heb je geen Renault Adio Connection Box overwogen dan? Werkt exact hetzelfde, dus ook via wisselaar ingang
ACB Zijn voor zo'n €80,- op eBay te koop
ACB Zijn voor zo'n €80,- op eBay te koop

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 apr 2012 00:11
- Contacteer:
Hallo Renier,
Volgens mij zijn de Dension en de Renault ACB dezelfde apparaten. (Of komen uit dezelfde fabriek.)
Ik heb inderdaad ook op Ebay gekeken, maar daar kwam ik op bijna dezelfde prijs uit € 1,00 goedkoper.
Dan koop ik liever bij een NL bedrijf incl. BTW bon.
Ik heb ook nog de MoTrade RENAULT USB SD interface overwogen http://motrade.nl/index.php?item=renaul ... 30&lang=NL die kost veel minder en heeft naast een USB ook een SD card mogelijkheid.
Maar daarbij werkt de IPod alleen via de aux en wordt niet opgeladen.
In onze 2e auto een Daihatsu Feroza heb ik een Parrot MKi9000 met een IPod,USB en aux aansluiting, dat werkt ook perfect.
Daarnaast ondersteund de Parrot ook A2DP waarmee je muziek op je telefoon makkelijk via Bluetooth kunt afspelen.
De bediening werkt dan via de parrot interface.
Deze mogelijkheid heb ik overslagen, omdat bij de Espace de radio achterin zit en dit dan neerkomt op verlengkabels voor de bediening, microfoon en de USB/SD/IPod kabels.
Bij deze optie dacht ik aan veel meer werk, en ik heb er al een Parrot in zitten. (Ervan uitgaande dat deze bestaande kabels vervangen moeten worden.)
Maar voor degene die ook nog een bluetooth carkit moeten plaatsen is dit ideaal. (Alles ineen.)
Groeten Emiel
Volgens mij zijn de Dension en de Renault ACB dezelfde apparaten. (Of komen uit dezelfde fabriek.)
Ik heb inderdaad ook op Ebay gekeken, maar daar kwam ik op bijna dezelfde prijs uit € 1,00 goedkoper.
Dan koop ik liever bij een NL bedrijf incl. BTW bon.
Ik heb ook nog de MoTrade RENAULT USB SD interface overwogen http://motrade.nl/index.php?item=renaul ... 30&lang=NL die kost veel minder en heeft naast een USB ook een SD card mogelijkheid.
Maar daarbij werkt de IPod alleen via de aux en wordt niet opgeladen.
In onze 2e auto een Daihatsu Feroza heb ik een Parrot MKi9000 met een IPod,USB en aux aansluiting, dat werkt ook perfect.
Daarnaast ondersteund de Parrot ook A2DP waarmee je muziek op je telefoon makkelijk via Bluetooth kunt afspelen.
De bediening werkt dan via de parrot interface.
Deze mogelijkheid heb ik overslagen, omdat bij de Espace de radio achterin zit en dit dan neerkomt op verlengkabels voor de bediening, microfoon en de USB/SD/IPod kabels.
Bij deze optie dacht ik aan veel meer werk, en ik heb er al een Parrot in zitten. (Ervan uitgaande dat deze bestaande kabels vervangen moeten worden.)
Maar voor degene die ook nog een bluetooth carkit moeten plaatsen is dit ideaal. (Alles ineen.)
Groeten Emiel
Waar wordt je niet belazerd,noem 3 dingen op!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-