Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
van mijn espace 2.2 dci zijn de drijfstanglagers kapot. Nu beweert de garage dat ik met te laag oliepeil heb gereden ( ) terwijl ik dit minimaal een keer per maand heb gecontroleerd via peilstok en de indicator bij starten heeft nooit meer dan één streepje minder aangegeven (peilstok heeft trouwens nooit ook maar in de buurt van minimaal gestaan). Ná meer dan 20.000km is er iets meer dan een halve liter erbij gedaan (lijkt me nou niet echt schrikbarend toch?).
Mocht dit een bekend probleem zijn en meerdere oorzaken hebben dan hoor ik dit graag. Hoe dan ook een te laag oliepeil kan niet de oorzaak geweest zijn!
Kijk even op espacefreunde onder het kopje Forenindex » Technik » JK » Motorschäden Turbodiesel im JK. Daar staat dit probleem beschreven. Je bent dus niet de enige. Hoop dat je er iets aan hebt. Succes en hou ons op de hoogte.
ik zal de Duitse vrienden ook even in de gaten houden. Vooralsnog heb ik begrepen dat kapotte drijfstanglagers vaker voorkomen en dat het meestal een smeerprobleem is. Dit houdt dus in dat je goed het oliepeil in de gaten moet houden en dat je tijdig je olie moet verversen! Het is ook bij Renault Nederland een bekend probleem
Ik houd jullie wel op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Hebben net hetzelfde aan de hand.
Espace type IV 2006, 1.9 dCi motor, tweedehands gekocht op 96.000 km, nu op 160.000 km.
Ik koos toen voor de 1.9 dCi ipv de 2.2, omdat onze megane break een 1.9 dCi had en vrolijk meer dan 200.000 km had gereden.
Vorige week dan:
Onderweg op autosnelweg begint de motor te kloppen. Het geklop varieert mee met toerental, dus denk ik: motorprobleem.
Op eerstvolgende parking gestopt, garage gebeld. Advies: niet meer rijden, naar garage slepen.
Diagnose: verschillende lagers uitgesleten, krukas begint te kloppen.
Historiek van onderhoud is pico-bello in orde, altijd op tijd onderhouden en nooit oliealarm gehad.
Brutale pech. Geen echte verklaring ervoor.
Keuze: ofwel revisie, ofwel nieuwe motor, ofwel andere wagen.
We hebben maar voor het laatste gekozen, en zijn opnieuw op zoek naar een Espace type IV, ditmaal met 2.0 dCi.
We rijden u rond in een vervangwagen, maar met drie kids op kinderstoelen achteraan is elke wagen snel te klein nadat we jaren een espace gebruikt hebben.
Bekend probleem ja hebben wij ook meegemaakt met onze Espace IV 1.9 dCi die had wel 320.000km gelopen motor stuk net 2 weken voor vertrek naar Spanje.
Ook altijd netjes een beurt gehad en oliepeil in de gaten gehouden.
Wij hebben toen een nieuwe motor erin laten zetten met slechts 64.000km via een motorrevisiebedrijf 3 dagen nadat de nieuwe motor erzin zat weer motor kapot!!!
Van ellende de auto metteen verkocht en weer een ouderwetse Espace III 2,2 dT gekocht en nooit meer problemen gehad gelukkig
Onze Renault Espace 2,2 dCI heeft ook dit probleem... dus ben niet de enige... maar toch wel raar dat Renault dit probleem erkend maar er geen oplossing voor heeft? Of hebben ze wel een oplossing? Maar ja, voor vele dus te laat.
Helaas voor ons zit er niets anders op dan voorlopig autoloos door het leven te gaan en hard sparen voor wat anders... Het zal wel even duren voor ik weer vertrouwen in een Ranault krijg, heb eigenlijk altijd Duitse auto's gereden... of mag ik dat hier niet zeggen...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste mensen,
Ik sta op het punt om weer een 5je aan te schaffen.
Deze ziet er op zich goed uit, maar vroeg me af of hier iemand is die deze auto kent uit het verleden.
Gisteren out of the blue, 790km te gaan voor blocage (adblue). Meteen de AdBlue reservoir volgetankt, maar foutmelding bleef. Vandaag >40km afgelegd, foutmelding blijft. Goede nieuws (?), teller telt af +-740 te gaan momenteel. Mogelijk werkt de...
Hoi ik heb eeen probleem ik heb vandaag een clio 2003 initiale 1.6 gekocht vandaag automaat. Na het kopen is de motor lampje gaan branden ik had nergens iets ergs in gedachten uitgelzen enzovoort auto compleet gechekt. Maar nu kwam ik erachter dat...
Ik heb een probleem met me radar dat hij een geeft Radar voor geen zicht ( Nee hij is niet vuil ) )
Nou werkt me actief remmen en afstand niet.
Naar de garage renault garage geweest hebben nieuwe software er op gezet a 270 euro maar de volgende dag...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Ik heb een Renault Megane 3, bouwjaar 2011.
Een paar weken geleden begaf mijn startmotor.
Die heb ik laten vervangen, maar helaas kwamen er andere problemen bij kijken.
De monteur had zeer waarschijnlijk kortsluiting gemaakt,...