kapotte drijfstanglagers; bekend probleem?

Plaats reactie

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21

kapotte drijfstanglagers; bekend probleem?

Bericht door bertvanstangen »

van mijn espace 2.2 dci zijn de drijfstanglagers kapot. Nu beweert de garage dat ik met te laag oliepeil heb gereden ( :evil: ) terwijl ik dit minimaal een keer per maand heb gecontroleerd via peilstok en de indicator bij starten heeft nooit meer dan één streepje minder aangegeven (peilstok heeft trouwens nooit ook maar in de buurt van minimaal gestaan). Ná meer dan 20.000km is er iets meer dan een halve liter erbij gedaan (lijkt me nou niet echt schrikbarend toch?).

Mocht dit een bekend probleem zijn en meerdere oorzaken hebben dan hoor ik dit graag. Hoe dan ook een te laag oliepeil kan niet de oorzaak geweest zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 mei 2013 19:38
Actief als: particulier

Re: kapotte drijfstanglagers; bekend probleem?

Bericht door berniez »

Kijk even op espacefreunde onder het kopje Forenindex » Technik » JK » Motorschäden Turbodiesel im JK. Daar staat dit probleem beschreven. Je bent dus niet de enige. Hoop dat je er iets aan hebt. Succes en hou ons op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21

Bericht door bertvanstangen »

ik zal de Duitse vrienden ook even in de gaten houden. Vooralsnog heb ik begrepen dat kapotte drijfstanglagers vaker voorkomen en dat het meestal een smeerprobleem is. Dit houdt dus in dat je goed het oliepeil in de gaten moet houden en dat je tijdig je olie moet verversen! Het is ook bij Renault Nederland een bekend probleem :evil: :twisted:
Ik houd jullie wel op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Laser
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 14 mar 2011 20:02

Bericht door Laser »

Hebben net hetzelfde aan de hand.
Espace type IV 2006, 1.9 dCi motor, tweedehands gekocht op 96.000 km, nu op 160.000 km.
Ik koos toen voor de 1.9 dCi ipv de 2.2, omdat onze megane break een 1.9 dCi had en vrolijk meer dan 200.000 km had gereden.

Vorige week dan:
Onderweg op autosnelweg begint de motor te kloppen. Het geklop varieert mee met toerental, dus denk ik: motorprobleem.
Op eerstvolgende parking gestopt, garage gebeld. Advies: niet meer rijden, naar garage slepen.
Diagnose: verschillende lagers uitgesleten, krukas begint te kloppen.
Historiek van onderhoud is pico-bello in orde, altijd op tijd onderhouden en nooit oliealarm gehad.
Brutale pech. Geen echte verklaring ervoor.

Keuze: ofwel revisie, ofwel nieuwe motor, ofwel andere wagen.
We hebben maar voor het laatste gekozen, en zijn opnieuw op zoek naar een Espace type IV, ditmaal met 2.0 dCi.

We rijden u rond in een vervangwagen, maar met drie kids op kinderstoelen achteraan is elke wagen snel te klein nadat we jaren een espace gebruikt hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hochi-Rocku
lid
lid
Laatste bezoek: 28 apr 2025 12:40

Bericht door Hochi-Rocku »

Laser schreef:Hebben net hetzelfde aan de hand.
.
Bekend probleem ja hebben wij ook meegemaakt met onze Espace IV 1.9 dCi die had wel 320.000km gelopen motor stuk net 2 weken voor vertrek naar Spanje.
Ook altijd netjes een beurt gehad en oliepeil in de gaten gehouden.
Wij hebben toen een nieuwe motor erin laten zetten met slechts 64.000km via een motorrevisiebedrijf 3 dagen nadat de nieuwe motor erzin zat weer motor kapot!!!
Van ellende de auto metteen verkocht en weer een ouderwetse Espace III 2,2 dT gekocht en nooit meer problemen gehad gelukkig :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hoenoes
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 27 apr 2012 19:11

Bericht door Hoenoes »

Hallo,

Onze Renault Espace 2,2 dCI heeft ook dit probleem... dus ben niet de enige... maar toch wel raar dat Renault dit probleem erkend maar er geen oplossing voor heeft? Of hebben ze wel een oplossing? Maar ja, voor vele dus te laat.
Helaas voor ons zit er niets anders op dan voorlopig autoloos door het leven te gaan en hard sparen voor wat anders... Het zal wel even duren voor ik weer vertrouwen in een Ranault krijg, heb eigenlijk altijd Duitse auto's gereden... of mag ik dat hier niet zeggen... :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut