Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben Soundman en nieuw op dit forum. Ik ben de gelukkige bezitter van een Oer 5 Alpine, een super 5 en een twingo plus een flinke voorraad onderdelen voor de oer 5.
Nu gebruik ik de Twingo C064 met C3G motor uit '94 dagelijks maar er is een wiellager voor uitgelopen. Ik weet dat ik deze kan vervangen maar heb ff geen beschikking over een pers. Nu wil het geval dat ik nog een Super 5 heb staan waarvan de maat van de wiellagers voor overeenkomt met die van de Twingo.
Is het mogelijk om van de super 5 het complete fusee uit te wisselen met die van de Twingo. Dan hoef ik niet meer in de herrie te zitten
Voor de volledigheid de super 5 is een C40J met C2J motor en automatische versnellingsbak. De Twingo is overigens handgeschakeld.
Zeker weten doe ik het niet maar het lijkt me dat dit niet gaat passen. Ik zou dan als je zelf geen pers hebt een wiellager halen ( paar tientjes ) en zelf het fusee lichaam demonteren. Hiermee naar een garage gaan en hun het perswerk even laten doen.
Dat was ook inderdaad de volgende stap en mijn normale werkwijze maar bedacht me dat het mischien zou passen waardoor ik ff snel de auto weer ter beschikking had. En dan op mijn gemak een setje nieuwe lagers scoren. De lagers had ik inmiddels al wel besteld maar moet alleen de auto nog ff ontdoen van de twee fusee's en wegbrengen. In ieder geval bedankt voor de reactie.
mijn navigatie systeem van mijn grand tour uit 2008 geeft geen beeld meer en er zit een piep toon in mijn radio
wie weet misschien wat er aan de hand is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
hallo aan een ieder die dit onder ogen krijgt. Ik heb het volgende 'wereld'probleem : Ik zoek mij rot onder de auto waar ik de 2 handremkabels onder de auto op/af kan stellen. Ik heb zo'n brede handrem greep tussen de stoelen zitten. Heeft iemand...
Mijn vraag luid als volgt. Ik heb een Renault Dauphine uit Frankrijk. Nu kreeg ik bij RDW te horen dat er ergens in de auto een ingeslagen chassisnummer (VIN) moet te vinden zijn. Er zit wel een soort ruit in met daar op het...
Om te voorkomen dat iedereen maar gaat laden aan mijn stopcontact buiten heb ik er een schakeling tussen gezet die meet hoeveel de Captur gebruikt tijdens het laden, zo'n 22000W.
Als ik de auto laad, en hij is vol, dan komt er een pop-up van de...
Op de medianav van onze Clio 4 kan ik usb beluisteren en de liedjes random laten afspelen via shuffle.
Enkel blijft hij dan liedjes uit één map afspelen.
Op mijn usb staan alle liedjes gesorteerd in mappen en in mijn vorige auto met mijn vorige...
Sinds vorige week eigenaar van een fraaie Zoe uit 2013, zie voorstelrondje elders op het forum. Het is een fijne auto die er keurig uitziet maar er zijn 3 puntjes die we zijn tegengekomen:
- Achterruitenwisser doet het niet meer (relais...