Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Geregistreerde deelnemer #1111
Geregistreerd: Sun May 13 2012, 09:46PM
1:
berichten: 1
Hallo,
Ik ben een nieuw lid van de club en nog vrij onbekend met het fenomeen forum voor liefhebbers. Mijn naam is Marcel.
Ik bezit sinds kort een Renault Grand Espace 2.0T uit 2003, auto bevalt me prima en geniet elke dag weer van de ruimte in deze auto.
De reden om lid te worden van deze club is toch om met andere eigenaren van een Espace kennis en feiten te kunnen delen.
Om maar gelijk te beginnen met een vraag. Ik merkte al vrij snel nadat ik de auto heb gekocht ongeveer 3 weken geleden dat met name in de hogere versnellingen de auto even stottert/inhoud op het moment ik even flink wil acceleren en vervolgens wel gewoon oppakt en het stotteren ook ophoudt.
Nu ben ik afgelopen week naar een garage bij me in het dorp geweest en daar zit men te denken aan bobine, schijnt een bekend fenomeen te zijn bij dit type auto?
Graag hoor ik of er nog andere zijn die dit al eens hebben meegemaakt en wat hun ervaringen zijn (geweest)? IS het wellicht toch de koppeling, ik hoor graag de reacties.
Bij mijn Espace 2.0T uit 2003 hield de auto in bij zwaardere belasting, zoals bij het even doortrekken.
Met name in de hogere versnelling had ik hier last van.
Nieuwe bougies geplaatst en het probleem was bij mij verholpen.
Wel een duur grapje, de bougies hebben als ik het goed begrepen heb platina puntjes, 4 bougies ongeveer €75,-
Net contact gehad met de garage en zij gaven inderdaad aan dat de bougies vervangen zijn en het probleem is getackeld. Loopt weer als een zonnetje. Komende dagen testen.
Ter info: Bougies met de platinum punten moeten gemiddeld ongeveer 100.000 km meegaan volgens de specs. Deze zaten er blijkbaar al 110.000 km in dus niet verwonderlijk dat het e.e.a. begint te sputteren, overigens niet vervangen met weer platinum bougies maar een goedkopere variant. Dit op aanraden van de garage. Verder de bobines in orde en behandeld met een speciale spray waardoor blijkbaar beter contact wordt gemaakt.
Inmiddels al weer een paar weken verder en tot op heden geen storingen meer gehad. Zijn dus toch de bougies geweest! Verder geen storingen meer gehad (afkloppen).
Heb je nu "gewone" bougies gekocht?!
Dan zou ik die om de 30.000 km vervangen, Platina of Iridium bougies zijn uiteindelijk voordeliger
Reken maar ut 3x gewoon op 1x Pla of Iri's .
mvg
WillemS
Renault levert alleen maar normale bougies. Deze moeten elke 60.000km vernieuwd worden, zelf hanteer ik ook nog termijn van 4 jaar. Hou je dat aan heb je eigenlijk nooit problemen met je bougies.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wanneer je op de snelweg rijdt sneller dan 100km dan gaat het volume harder en bas zwaarder.
Dit viel me al eerder op maar dacht zal wel tot me vrouw ook aangaf of ik dat steeds deed.
Is dit op te lossen? Ik wil...
Bij hogere snelheid (vanaf 110 km per uur) valt soms de druk van het gaspedaal weg.( het lijkt dan alsof je door de druk heen gaat) Auto rijdt dan al een tijdje, gebeurd alleen bij hogere snelheid en ook niet elke rit.
Sinds 3 mnd gebruikte Arkana die steeds meer gaat en blijft trillen na overschakelen op EV. Tijdens proefrit probleemloos, auto werd gebruikt door vertegenwoordiger van dealer en werd meteen stil gezet tot moment van afleveren, 3 wkn later. Bij het...
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...