Windgeruis bij open zonnedak (Espace)
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2016 17:52
- Actief als: particulier
Windgeruis bij open zonnedak (Espace)
Beste Renaultrijders,
Ik heb een Espace met een panoramisch dak.
Als ik dit dak open komt er automatisch een soort van vliegenschermpje omhoog.
Hierdoor neemt het windgeruis behoorlijk toe.
Bij harder dan 70 km/uur is dit zodanig dat het dak dan dicht moet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
Vraag 1: Is er een mogelijkheid om dit vliegenschermpje te laten zakken? Of een extra geleidende strip te laten aanbrengen voor de ongewenste luchtcirculaties ?
Vraag 2: Ik heb het idee dat het schuifdak verder open moet kunnen als de scharnierrichting naar achteren kan wijzen. Nu stopt hij bij stand naar voren gericht.
Hans
Ik heb een Espace met een panoramisch dak.
Als ik dit dak open komt er automatisch een soort van vliegenschermpje omhoog.
Hierdoor neemt het windgeruis behoorlijk toe.
Bij harder dan 70 km/uur is dit zodanig dat het dak dan dicht moet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
Vraag 1: Is er een mogelijkheid om dit vliegenschermpje te laten zakken? Of een extra geleidende strip te laten aanbrengen voor de ongewenste luchtcirculaties ?
Vraag 2: Ik heb het idee dat het schuifdak verder open moet kunnen als de scharnierrichting naar achteren kan wijzen. Nu stopt hij bij stand naar voren gericht.
Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Re: Windgeruis bij open zonnedak (Espace)
espace 3 of 4? Ik merk dat ook met mijn espace 4.
weet ook niet of er meer varianten van zijn, ik zie ze met een echt vliegenscherm (weet niet of dit espace 4 was of een fase 2), maar ik heb alleen een metalen strip die omhoog komt.
Ik heb even geexperimenteerd door deze strip naar beneden te drukken, dan krijg je echter weer meer lucht in de auto (logisch). Ik had het idee dat het misschien er ergens tussen in moest liggen, dus niet geheel omhoog en niet helemaal omlaag, en dat het wellicht uit zou maken als er een echt vliegenscherm tussen strip en dak zou zitten (dat heb ik niet dus). Rijdbaar is idd tot 80 km/h, daarboven doe ik hem ook dicht.
mbt je andere vraag: weet ik niet, maak er eens een foto van, of meet de afstand van voorkant ruit tot aan de opening als hij open staat, dan meet ik dat bij mij eens na.
weet ook niet of er meer varianten van zijn, ik zie ze met een echt vliegenscherm (weet niet of dit espace 4 was of een fase 2), maar ik heb alleen een metalen strip die omhoog komt.
Ik heb even geexperimenteerd door deze strip naar beneden te drukken, dan krijg je echter weer meer lucht in de auto (logisch). Ik had het idee dat het misschien er ergens tussen in moest liggen, dus niet geheel omhoog en niet helemaal omlaag, en dat het wellicht uit zou maken als er een echt vliegenscherm tussen strip en dak zou zitten (dat heb ik niet dus). Rijdbaar is idd tot 80 km/h, daarboven doe ik hem ook dicht.
mbt je andere vraag: weet ik niet, maak er eens een foto van, of meet de afstand van voorkant ruit tot aan de opening als hij open staat, dan meet ik dat bij mij eens na.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
Bij een Phase1 weet ik dat hij veel herrie maakt, bij een Phase2 is het veel minder.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 dec 2014 10:42
Ik had toevallig aan de Renault dealer vorige week gevraagd of er een snelheidslimiet zit aan dit vliegenvangertje.
Bij 100 km/h en harder klapt ie bij een windvlaag nog wel eens (deels) naar achteren.
Dealer antwoorde dat er door Renault geen limiet is gesteld aan het open dak systeem.
Dit ter info.
Bij 100 km/h en harder klapt ie bij een windvlaag nog wel eens (deels) naar achteren.
Dealer antwoorde dat er door Renault geen limiet is gesteld aan het open dak systeem.
Dit ter info.
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 11 jan 2016 17:52
Beste Spacious,
Ik rijdt in een espace 4 (jan. 2010) Nu 2 jaar oud.
Ik heb de opening opgemeten:
77 cm. open tot voorrubber.
70 cm tot vliegenscherm.
Het voorste glazen dak schuift niet helemaal over achterste dak heen maar blijft er ca 10 cm. voor. Dus de opening zou ca 10 cm. groter kunnen.
In een cabrio kun je met open dak harder rijden zonder vliegenscherm. Maar dit scherm zit bij mij vast.
Misschien is het zo te programmeren dat het naar behoefte neerklapt. Een beetje extra wind achter vindt ik niet erg: daar zit meestal niemand.
Groeten
Hans
Ik rijdt in een espace 4 (jan. 2010) Nu 2 jaar oud.
Ik heb de opening opgemeten:
77 cm. open tot voorrubber.
70 cm tot vliegenscherm.
Het voorste glazen dak schuift niet helemaal over achterste dak heen maar blijft er ca 10 cm. voor. Dus de opening zou ca 10 cm. groter kunnen.
In een cabrio kun je met open dak harder rijden zonder vliegenscherm. Maar dit scherm zit bij mij vast.
Misschien is het zo te programmeren dat het naar behoefte neerklapt. Een beetje extra wind achter vindt ik niet erg: daar zit meestal niemand.
Groeten
Hans
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
Dat net komt met een mechanisch systeem omhoog, dat is niet te programmeren. Wat je kan doen is hem vastzetten, dan komt hij nooit omhoog.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
heb dan wel een espace IV fase 1, maar qua afstanden die je meet, is dat bij mij vergelijkbaar, 76,5 tot aan de voorste sluitrubber. En dak gaat bij bij zelfs laatste 20 cm niet over de andere glasplaat. Zal wel zo moeten, zie of hoor ook niets blokkeren. evengoed nog een lel van een dak open
Blijft idd jammer dat het boven de 80 km/h net echt bruikbaar is. die scharnieren horen idd zo te blijven staan.

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 nov 2013 21:41
Hallo,
Sinds kort ook in het bezit van een GE 3.5 v6 en ben het forum een beetje aan het doornemen.
Leest zo ook dit bericht over het windgeruis. Ook ik heb daar iets wat last van en ben toen aan het experimenteren gegaan.
Toen ben ik er achter gekomen dat het geruis minder wordt als je een of meerdere ramen een stukje (klein kiertje) open zet.
Sinds kort ook in het bezit van een GE 3.5 v6 en ben het forum een beetje aan het doornemen.
Leest zo ook dit bericht over het windgeruis. Ook ik heb daar iets wat last van en ben toen aan het experimenteren gegaan.
Toen ben ik er achter gekomen dat het geruis minder wordt als je een of meerdere ramen een stukje (klein kiertje) open zet.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-