kachelradiator

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Peter J
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:47
Actief als: particulier
Locatie: Belgie

kachelradiator

Bericht door Peter J »

Het is nu bevestigd door de garage, de kachelradiator van mijn R25 is verstopt. Uitbouwen van het dashboard kost erg veel. Ik heb van een monteur de raad gekregen om soda bij de koelvloeistof te doen. Heeft er iemand ervaring mee? Heeft er iemand een reden om dit niet te doen omdat er bv ergens een onderdeel is dat niet tegen soda kan?

Hoe werkt het verwarmingssysteem eigenlijk? Is er een luchtklep die voor de warmte dosering zorgt of zit er een kraantje in de leiding van de koelvloeistof? Welke delen komen in aanraking met de koelvloeistof en uit welke materialen zijn ze gemaakt?

Groetjes,

Peter J
[size=75]R25 GTD 1992 color:777 met trekhaak en hulpveren[img]http://users.skynet.be/peter_j/auto0000.gif[/img][/size]
----------------------------

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Peter J
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:47
Actief als: particulier
Locatie: Belgie

Bericht door Peter J »

Eventjes om te vermijden dat er iemand zijn auto om zeep helpt:

Blijkbaar kan soda dus NIET! Omdat er aluminium in het systeem zit. En soda tast aluminium aan.
[size=75]R25 GTD 1992 color:777 met trekhaak en hulpveren[img]http://users.skynet.be/peter_j/auto0000.gif[/img][/size]
----------------------------

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Hallo PeterJ,

Als ik het wel heb wou je nog eens langs komen om die lichtmetalen velgen op te halen ?
En een sloten set ?

Laat ik nu weten hoe je die kachelradiator zonder dashboard demontage verwijderd.... :lol:

Dus wat dat betreft is het een kwestie van even een afspraak maken, met kans op mooi weer.
(overigens, dashboard uitbouwen is veel werk, maar doorgaans in 1 a 2 uurtjes te doen, met als voordeel dat bij het terugbouwen je het hele spul weer netjes kraakvrij in de auto zet. (moet ik wel opmerken dat ik één en ander al vaak gedaan heb))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Voor het heel houden van alles is het complete dashboard verwijderen het beste. Maar het dashboardkastjemethode gaat dus ook prima. Wel de alu pijpjes goed vastschroeven, anders heb je een zwembad in de auto :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in