Gecleande motorkap Mégane Fase 2
-
Topic author - 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2006 19:52
Gecleande motorkap Mégane Fase 2
Ik ben op zoek naar een gecleande motorkap van een mégane fase2, kan iemand mij hierbij helpen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
- Actief als: particulier
Die zijn zo niet te koop bij de tuningsbedrijven,
dus zul je zelf iets moeten (laten) maken...
dus zul je zelf iets moeten (laten) maken...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
OK, ik zit niet zo in dat tunen. Kan iemand mij effe helpen. Cleanen wil toch gewoon zeggen schoonmaken?
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
vrij vertaald wel.
hier wordt bedoeld een motorkap zonder logo.
een gecleande auto is een auto zonder logo's, typeplaatjes, sloten (waar je je sleutel in kunt steken) waaronder kofferbakslot, en zelfs de achterruitenwisser weghalen is cleanen, stootstrippen worden ook regelmatig weggehaald, trekhaken, sleepogen etc.
vind het zelf nogal onnodig en eigenlijk zelden mooi, ik vraag me dan ook altijd af wat het nut van iets is.
mijn mening: dat is er niet in het geval van 'cleanen'.
en het logo van je motorkap weghalen vind ik ook zoiets, daar moet je juist trots op zijn. (als het een Renault is, van een ander merk zou ik ook gauw de plaatjes weghalen ) plus dat ik vaak genoeg ergens een getjoende gecleande auto zie en geen flauw idee heb wat voor merk en type het is, erg frustrerend vind ik persoonlijk
ik hou zelf de auto graag origineel, en zo praktisch mogelijk eigenlijk:
als mijn centrale portiervergrendeling (het systeem of de sleutel) het eens niet doet zou ik niet blij zijn met een gecleande auto, en geld uitgeven aan een hendel in je auto om de koffer te kunnen openen gaat me ook te ver. plus dat je niet in de auto kunt komen, want je hebt geen sloten om ouderwets je sleutel in te kunnen steken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
- Actief als: particulier
En dat is dus tunen Edward,
iets doen of hebben aan je wagen,
wat een ander niet heeft,
of datgene er aan doen wat jij zelf mooi vind...
en de 1 is hier heel extreem in en een ander koopt alleen een paar andere velgjes...
iets doen of hebben aan je wagen,
wat een ander niet heeft,
of datgene er aan doen wat jij zelf mooi vind...
en de 1 is hier heel extreem in en een ander koopt alleen een paar andere velgjes...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Natuurlijk,
iedereen moet doen wat ie zelf wil doen,
maar ik vind het toch altijd zonde om logo's weg te halen, in ieder geval die op de motorkap.
Zag laatst een plaatje van een Clio, ik wist dat het een Clio was, maar het leek meer op een VW Polo, gewoon onherkenbaar gemaakt.
In het geval van het centrale portiervergrendeling voorbeeld vind ik het nog best een beetje dom ook, heb het zelf met de kofferbak van m'n vorige auto gehad dat er iets in de centrale portiervergrendeling kapot ging en ik de koffer alleen kon openen en sluiten met de sleutel.
Als het in de koffer kapot kan, dan kan het in de deuren ook kapot, en wat is nu net 1 van de meest gebruikte dingen aan je auto? Juist, het linker portier. Gebruik je vaak nog meer ook dan je kofferklep..
Typeplaatjes e.d vind ik wat anders, daar heb ik zelf ook wel aan zitten denken (er staat nu Aida op m'n deuren en dat deed me in het begin nogal denken aan een musical, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan musicals )
Sleepogen is net zoiets, staat wel leuk als ze weg zijn maar wat heb je eraan? Als een vriend hulp nodig heeft kun je hem niet wegslepen, en als je zelf hulp nodig hebt van bijv. de ANWB, dan kan die je niet wegslepen want je bent net 1 van die personen die ook het voorste sleepoog heeft weggehaald
Bovendien is er een verschil in tunen en stylen. Tunen is eigenlijk meer gericht op snelheid en motorisch, stylen op al het uiterlijke.
Ik ga liever hard, dan dat ik er snel uitzie, maar iedereen vliegt me voorbij omdat die 1.2 in de motorruimte nu eenmaal niet harder KAN
Mijn eigen ervaringen met tunen zijn dan ook meer tuning dan styling, op de 19 had ik remmen die echt 10x beter remden dan de standaard remmen, beetje jammer dat het rommel bleek te zijn en ik dus best een boel geld kwijt was (die discussie hebben we al eens gevoerd ) en een open luchtfilter, op de huidige auto heb ik een andere einddemper voor een lekker uitlaatgeluidje, en een achterspoiler geplaatst (hoort er ook bij want op top gaat ie nu 5 km. harder )
iedereen moet doen wat ie zelf wil doen,
maar ik vind het toch altijd zonde om logo's weg te halen, in ieder geval die op de motorkap.
Zag laatst een plaatje van een Clio, ik wist dat het een Clio was, maar het leek meer op een VW Polo, gewoon onherkenbaar gemaakt.
In het geval van het centrale portiervergrendeling voorbeeld vind ik het nog best een beetje dom ook, heb het zelf met de kofferbak van m'n vorige auto gehad dat er iets in de centrale portiervergrendeling kapot ging en ik de koffer alleen kon openen en sluiten met de sleutel.
Als het in de koffer kapot kan, dan kan het in de deuren ook kapot, en wat is nu net 1 van de meest gebruikte dingen aan je auto? Juist, het linker portier. Gebruik je vaak nog meer ook dan je kofferklep..
Typeplaatjes e.d vind ik wat anders, daar heb ik zelf ook wel aan zitten denken (er staat nu Aida op m'n deuren en dat deed me in het begin nogal denken aan een musical, als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan musicals )
Sleepogen is net zoiets, staat wel leuk als ze weg zijn maar wat heb je eraan? Als een vriend hulp nodig heeft kun je hem niet wegslepen, en als je zelf hulp nodig hebt van bijv. de ANWB, dan kan die je niet wegslepen want je bent net 1 van die personen die ook het voorste sleepoog heeft weggehaald
Bovendien is er een verschil in tunen en stylen. Tunen is eigenlijk meer gericht op snelheid en motorisch, stylen op al het uiterlijke.
Ik ga liever hard, dan dat ik er snel uitzie, maar iedereen vliegt me voorbij omdat die 1.2 in de motorruimte nu eenmaal niet harder KAN
Mijn eigen ervaringen met tunen zijn dan ook meer tuning dan styling, op de 19 had ik remmen die echt 10x beter remden dan de standaard remmen, beetje jammer dat het rommel bleek te zijn en ik dus best een boel geld kwijt was (die discussie hebben we al eens gevoerd ) en een open luchtfilter, op de huidige auto heb ik een andere einddemper voor een lekker uitlaatgeluidje, en een achterspoiler geplaatst (hoort er ook bij want op top gaat ie nu 5 km. harder )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 514 Weergaves
-
Laatste bericht door RDruten
-
- 0 Reacties
- 117 Weergaves
-
Laatste bericht door FransJ
-
- 3 Reacties
- 346 Weergaves
-
Laatste bericht door Gliset
-
- 8 Reacties
- 254 Weergaves
-
Laatste bericht door GvbuuH
-
- 3 Reacties
- 236 Weergaves
-
Laatste bericht door steefd82
-
- 3 Reacties
- 352 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnMaakt