Ik heb (ondanks dat ik nog nooit in een auto geschroefd heb) besloten om zelf een poging te doen om dit te repareren, eventueel met onderdelen van de sloop in de hoop dat het goedkoper kan. Inmiddels ben ik al zover dat ik de deurbekleding heb gedemonteerd (en weer terug op) en het deurslot eruit kan halen. Het motortje heb ik ook gedemonteerd gekregen, het slot heb ik daarna teruggebouwd omdat de auto anders niet meer op slot kan

Voordat ik morgen bij een aantal sloperijen langs ga op zoek naar een vervangend motortje, wil ik eerst nog graag weten of het voldoende is om alleen het motortje te vervangen? Of zal ik het gehele deurslot erbij moeten nemen?
Het deurslot lijkt nog in redelijke staat, omdat het openen/sluiten/op slot draaien met de sleutel nog probleemloos gaat. Enkel het centraal vergrendelen/ontgrendelen werkt niet. De bedrading naar het motortje is ook nog intact, want ik meet nog spanning op de stekker wanneer de vergrendelingsknop wordt bediend. Het motortje los testen heb ik ook geprobeerd, deze bewoog erg zwak en soms helemaal niet. Daarom lijkt mij dat het toch naar grote waarschijnlijkheid het motortje moet zijn. Als ik ongelijk heb, dan hoor ik het graag

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het zoeken naar een vervangend motortje? Uit welk bouwjaar auto moet het motortje komen, Ik neem aan dat het niet per sé uit 1999 moet zijn? En moet het perse uit het portier rechtsvoor komen, of is het motortje in de 4 deuren gelijk? En alleen uit een hatchback-model of ook uit bijv. een Mégane Break, Sedan of Coupé?
Ik heb hieronder nog een foto van het deurslot en CV-motortje: