Piepende sluiting benzinedopcompartiment
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 dec 2012 17:53
- Actief als: particulier
Piepende sluiting benzinedopcompartiment
Model/uitvoering :Scenic
Bouwjaar :2003
Brandstof :benzine
Hopelijk is dit de juiste categorie voor mijn probleem...
Bij het bedienen van de centrale vergrendeling gaat ook het deurtje die de benzinedop beschermt op slot met een electronisch slotje. Dit is een staafje dat met een draaiende beweging het deurtje fixeert.
Nu werkt dat allemaal prima, maar vooral bij het sluiten van de vergrendeling produceert dat "draaiende staafje" een piepend/krijsend geluid. Bijzonder irritant, zeker als je eens midden in de nacht de auto dicht doet.
Mijn garage heeft al eens een klodder siliconenvet of iets dergelijks ertussen gepropt en dat ging even redelijk, maar inmiddels is het geluid weer op volle sterkte terug. Iemand enig idee of dit soort slotjes te vrvangen zijn en of dit een beetje makkelijk te doen is? En zou ik zo'n motortje van de sloop kunnen halen of zijn ze te koop voor weinig? En hoe heet zo'n onderdeel? Heb al eens op internet lopen zoeken, maar kon dit bepaalde onderdeel niet vinden...
Vast bedankt voor de tips!
Bouwjaar :2003
Brandstof :benzine
Hopelijk is dit de juiste categorie voor mijn probleem...
Bij het bedienen van de centrale vergrendeling gaat ook het deurtje die de benzinedop beschermt op slot met een electronisch slotje. Dit is een staafje dat met een draaiende beweging het deurtje fixeert.
Nu werkt dat allemaal prima, maar vooral bij het sluiten van de vergrendeling produceert dat "draaiende staafje" een piepend/krijsend geluid. Bijzonder irritant, zeker als je eens midden in de nacht de auto dicht doet.
Mijn garage heeft al eens een klodder siliconenvet of iets dergelijks ertussen gepropt en dat ging even redelijk, maar inmiddels is het geluid weer op volle sterkte terug. Iemand enig idee of dit soort slotjes te vrvangen zijn en of dit een beetje makkelijk te doen is? En zou ik zo'n motortje van de sloop kunnen halen of zijn ze te koop voor weinig? En hoe heet zo'n onderdeel? Heb al eens op internet lopen zoeken, maar kon dit bepaalde onderdeel niet vinden...
Vast bedankt voor de tips!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 07:58
Re: Piepende sluiting benzinedopcompartiment
Veel voorkomend probleem. Veel mensen laten dit gewoon zitten, maar als je de dealer belt en je vraagt om om een tankklep slot motortje weten ze precies wat je bedoelt. Kosten van dit deel weet ik zo niet, gok tussen de 50-70euro nieuw. Vervangen zal gaan via de wielkuip rechts achter gok ik. Stelt niet heel veel voor. Een sloop motortje kan, maar die gaan wellicht sneller bijgeluid maken dan een nieuwe 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49
Goedendag,
Motortje even demonteren een klein gaatje in de behuizing boren. Dan mat WD 40 even erin spuiten.
Werkt perfect.
Groet Martin
Motortje even demonteren een klein gaatje in de behuizing boren. Dan mat WD 40 even erin spuiten.
Werkt perfect.
Groet Martin
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 07:58
Dat werkt net zolang tot deze een keer helemaal niet meer open gaat. Hebben dit ook al regelmatig gedaan.
Wil je zekerheid monteer dan een nieuwe. Montage gaat niet via de wielkuip, maar via de rechts achter kofferbekleding.
Is wel een beetje klote om erbij te komen, heb van de week eentje gehad.
Wil je zekerheid monteer dan een nieuwe. Montage gaat niet via de wielkuip, maar via de rechts achter kofferbekleding.
Is wel een beetje klote om erbij te komen, heb van de week eentje gehad.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut