Megane II sallon :
2004 :
2 liter benzine :
Hallo allemaal ,
Ik ben opzoek naar de juiste draad in de motor ruimte om mijn dag rij verlichting te kunnen aansturen . het liefst zou ik een oplossing vinden dat zodra de auto via de afstandsbediening of via de handgreep ontgrendeld wordt mijn leds gaan branden en ook tijdens het rijden natuurlijk aan blijven. zodra de auto weer gesloten wordt met de afstandsbediening of met de handgreep moeten de leds weer uitgaan. dat de leds ook uitgaan bij het gebruik van stadslicht of dimlicht heb ik al ondervangen met een relais. iemand enig idee waar ik de juiste spanning vanaf kan halen ?
met groeten ,
Jeroen
juiste spanningsdraad voor dagrijverlichting.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Actief als: particulier
- Contacteer:
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: juiste spanningsdraad voor dagrijverlichting.
Jeroen, ik heb het opgelost door te zoeken in de zekeringkast naar een aansluiting die alleen stroom krijgt bij kontakt aan.
Bij mijn wagen een Safrane vond ik de aansluiting voor de elektrisch te bedienen stoelen (die ik niet heb). Vervolgens heb ik een amp stekker(mannetje) in de zekering opening gestoken daar vervolgens een zweefzekering van 10amp. tussen en de draad getrokken naar de Dagrijlichten. Het uitschakelen kan via een relais dat bekrachtigd wordt door de plus van het stadslicht. Ik heb alle verbindingen gesoldeerd en het werkt perfekt.
Resultaat: kontakt aan Dagrijlichten aan, vervolgens stadslicht aan DRL uit.
SUC6
Bij mijn wagen een Safrane vond ik de aansluiting voor de elektrisch te bedienen stoelen (die ik niet heb). Vervolgens heb ik een amp stekker(mannetje) in de zekering opening gestoken daar vervolgens een zweefzekering van 10amp. tussen en de draad getrokken naar de Dagrijlichten. Het uitschakelen kan via een relais dat bekrachtigd wordt door de plus van het stadslicht. Ik heb alle verbindingen gesoldeerd en het werkt perfekt.
Resultaat: kontakt aan Dagrijlichten aan, vervolgens stadslicht aan DRL uit.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
Re: juiste spanningsdraad voor dagrijverlichting.
Hallo Willem , bedankt voor je reactie .. bedoel je dan de zekering box onder de motorkap of die in de binnenruimte ?
de stadslicht truuk heb ik ook op mijn clio gebruikt, dat werkt goed .. ik hoopte op een optie om mijn DRV te kunnen schakelen met de afstandsbediening ..
Jeroen
de stadslicht truuk heb ik ook op mijn clio gebruikt, dat werkt goed .. ik hoopte op een optie om mijn DRV te kunnen schakelen met de afstandsbediening ..
Jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in