Kopen of laten staan Espace IV 3.0 dCi
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 21:44
- Actief als: particulier
Kopen of laten staan Espace IV 3.0 dCi
ik kan via m,n werk voor een prikkie een Grand Espace IV 3.0 dCi kopen van bj 2003 die 309.000km heeft gelopen.
De Espace is op m,n werk ingeruild voor een nieuwe BMW 5 Touring.
Heb al een proefrit met de auto gereden en er was verder niks op aan te merken alleen dat ie een storing geeft inspuit systeem defect.de auto rijdt verder prima zonder enige klachten!
Bij mijn vorige Espace IV 1.9 dCi had ik ook steeds dezelfde klachten met inspuit systeem defect en dat lag toen aan de EGR klep die vervuild was.
Nu is mijn vraag wat raden jullie mij aan zal ik deze auto kopen of toch maar laten staan?
De Espace is op m,n werk ingeruild voor een nieuwe BMW 5 Touring.
Heb al een proefrit met de auto gereden en er was verder niks op aan te merken alleen dat ie een storing geeft inspuit systeem defect.de auto rijdt verder prima zonder enige klachten!
Bij mijn vorige Espace IV 1.9 dCi had ik ook steeds dezelfde klachten met inspuit systeem defect en dat lag toen aan de EGR klep die vervuild was.
Nu is mijn vraag wat raden jullie mij aan zal ik deze auto kopen of toch maar laten staan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Re: Kopen of laten staan Espace IV 3.0 dCi
Hangt ervan af wat het kost denk ik, en hoelang de distributie nog meegaat.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Deze 3dci motoren hebben vaak hele grote problemen.
Ik zou geen wagen met die motor willen, ondanks dat het een Japanse motor is.
mvg
WillemS
Ik zou geen wagen met die motor willen, ondanks dat het een Japanse motor is.
mvg
WillemS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Is volgens mij een Isuzi motor, ook gebruikt destijds in Opel en Saab-modellen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Dat klopt inderdaad. Bij alle merken had dit blok veel last van koelingsproblemen bij hogere belasting. Wel een heel fijn blok wanneer het rijdt 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Persoonlijk denk ik dat dit een voorbeeldmotor is om aan te tonen hoe snel je een aardig kapitaaltje kan uitgeven aan herstellingen. In de garage waar ik werkte reed mijn baas met zo'n motor in Vel Satis. Inderdaad een erg leuke motor als hij het doet. Maar enorm veel probs zoals de koelingsproblemen, maar ook roken, niet starten,... Was er niet tevreden van. Ik had Vel Satis 2.2 dci en was eigenlijk met een betrouwbaarder motor onderweg dan mijn baas met z'n 3 liter. Hebben daar samen dikwijls om gelachen.... (en de 2.2 bleek ook niet echt het toonbeeld van betrouwbaarheid nadien.)
Zou je niet beter uitkijken naar een 2.0 dci die nu ook niet zo duur meer zijn als je tweedehands zoekt en niet bang bent van hoge kilometerstanden?
Zou je niet beter uitkijken naar een 2.0 dci die nu ook niet zo duur meer zijn als je tweedehands zoekt en niet bang bent van hoge kilometerstanden?
Hide post links |
-
Topic author - lid
Hij is ingeruild voor 1750,-Euro en voor dat bedrag mag ik hem ook overnemen.Pleiades schreef:Hangt ervan af wat het kost denk ik, en hoelang de distributie nog meegaat.
De voorremblokken waren op en moeten dus vervangen worden en 1 achterveer is gebroken voor de rest mankeerde er niks aan volgens m,n collega.s die hem op de brug hebben gezet.
Als ik hem daadwerkelijk ook koop dan wil ik wel gelijk de olie verversen en las ook op de Duitse Espace forum dat je bij die 3.0 V6 dCi motoeren de onderplaat moest weg halen zodat ie van onder ook meer koeling krijgt.
Is dit waar of een fabeltje?
Het is overigens wel een privilege uitvoering
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Een espace met de p9x motor en ruim 3 ton ervaring is VRAGEN om ellende. Ook voor die centen lekker laten staan, wellicht in onderdelen verkopen maar er een daily driver van maken zou ik absoluut afraden. Remblokken en een veer kosten je misschien 150euro dus dat zijn de kosten niet. Maar de storing inspuit systeem defect kan een egr zijn die stuk is, het kan ook de brandstofpomp zijn waar de regelkleppen van kapot zijn. Lijkt me beetje flauwekul om de motor beschermplaat te verwijderen voor koeling. Je moet zorgen dat je koelsysteem in orde is. Dus goede en verse koelvloeistof, goede en juiste olie. Dat de motor last heeft van koelingsproblemen komt doordat de motor te groot is voor de motor ruimte van de espace. De achterste cilinderrij zit zowat klem tegen het schutbord. Dus enige problemen zal je altijd houden.
Is er iets bekend van de historie? Turbo, egr, verstuivers,distributie,brandstofpomp,automaat? Is dat nog nooit vernieuwd kun je er donder op zeggen dat die kosten voor jou rekening komen. De automaten gaan meestal 150.000-200.000km mee en gaan dan kapot.
Voorkom ellende en hoge rekeningen en koop zo'n wagen niet. Je kunt er wellicht een tijdje probleemloos rijden, maar als de kosten beginnen dan loop je snel leeg. Voor veel dingen moet de motor eruit..
Is er iets bekend van de historie? Turbo, egr, verstuivers,distributie,brandstofpomp,automaat? Is dat nog nooit vernieuwd kun je er donder op zeggen dat die kosten voor jou rekening komen. De automaten gaan meestal 150.000-200.000km mee en gaan dan kapot.
Voorkom ellende en hoge rekeningen en koop zo'n wagen niet. Je kunt er wellicht een tijdje probleemloos rijden, maar als de kosten beginnen dan loop je snel leeg. Voor veel dingen moet de motor eruit..
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 aug 2012 13:17
Laten staan!!!
Wij hebben na 5 jaar rijden in een 3.0 Dci zooooveeeel problemen en reparaties gehad dat we er bij wijze van spreken een nieuwe auto van hadden kunnen kopen. Nu gaat hij er uit. Dezelfde problemen die jij omschrijft en het is de brandstofpomp. 4000 euro. Dat gaan we niet meer doen. Vaarwel Renault en tot nooit meer ziens.
Wij hebben na 5 jaar rijden in een 3.0 Dci zooooveeeel problemen en reparaties gehad dat we er bij wijze van spreken een nieuwe auto van hadden kunnen kopen. Nu gaat hij er uit. Dezelfde problemen die jij omschrijft en het is de brandstofpomp. 4000 euro. Dat gaan we niet meer doen. Vaarwel Renault en tot nooit meer ziens.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Hem hem toch maar niet gekocht hij is doorgestoten naar de handel