Airco valt uit van Renault grand scénic 2012.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 sep 2012 18:00
- Actief als: particulier
Airco valt uit van Renault grand scénic 2012.
Model/uitvoering : Renault Grand Scénic
Bouwjaar : _2012
Brandstof : _Diesel
19.52u
Hallo allemaal
Toen ik deze zomer met mijn nieuwe Grand Scénic op reis vertrok naar Spanje heb ik 2 maal hetzelfde probleem voorgehad. Bij zowel de heen- als terugreis is mijn airco uitgevallen na zo'n 850 à 900 Km rijden (van de 1250 Km). Toen ik terug was heb ik de auto bij mijn renault garage binnen gedaan voor controle van de airco daar vertelden ze me (na controle van de airco) dat alles in orde was en dat het uitvallen van de airco te wijten was aan het feit dat op een gegeven moment mijn koeling voorrang geeft aan het afkoelen van de motor en daardoor de airco in de auto uitvalt.
Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt ?
Heb ik me wat laten wijsmaken in de garage of klopt hun verhaal echt ?
Met vriendelijke groeten
Filip
Bouwjaar : _2012
Brandstof : _Diesel
19.52u
Hallo allemaal
Toen ik deze zomer met mijn nieuwe Grand Scénic op reis vertrok naar Spanje heb ik 2 maal hetzelfde probleem voorgehad. Bij zowel de heen- als terugreis is mijn airco uitgevallen na zo'n 850 à 900 Km rijden (van de 1250 Km). Toen ik terug was heb ik de auto bij mijn renault garage binnen gedaan voor controle van de airco daar vertelden ze me (na controle van de airco) dat alles in orde was en dat het uitvallen van de airco te wijten was aan het feit dat op een gegeven moment mijn koeling voorrang geeft aan het afkoelen van de motor en daardoor de airco in de auto uitvalt.
Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt ?
Heb ik me wat laten wijsmaken in de garage of klopt hun verhaal echt ?
Met vriendelijke groeten
Filip
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 mei 2025 22:29
Re: Airco valt uit van Renault grand scénic 2012.
Dat verhaal is zeker niet onlogisch. Hoe was de temperatuur op moment van uitvallen, en de belading van de auto?
Hide post links |
-
De buitentemperatuur was 6° en de airco stond ingesteld op 20°. In de auto zaten 2 volwassenen en 2 kinderen en qua bagage waren we niet echt overladen. (geladen tot hoogte van de zetels)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 18 mei 2025 22:29
Met dit soort omstandigheden kan de airco eigenlijk niet uitvallen om koeling voor de motor te bevorderen. Zijn er geen storingen is het lastig dit probleem op te lossen daar een garage niet 900km gaat proefrijden.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Ik ben deze zomer met mijn GSIII ( 1.5 dci 110 pk ) naar Zuid-Frankrijk gereden (1225 km) en heb niks last gehad van een airco die uitviel oid .
De auto zat nokkensvol tot aan het dak en wij zijn met 5......

Elke 300 km (+-) aan de kant en de motor telkens 5 minuten laten nadraaien en dan pas afgezet .
Heb 's nachts gereden en ik denk dat de t° niet onder de 12 graden is geweest tijdens de heenreis .
Airco stond ook op 20° .
In het terugrijden ook geen last gehad , enkel last van watergladheid met dat typische Belgische weer
Ik heb wel een 1e onderhoud laten uitvoeren na reeds 1 jaar en +- 20.000 km ipv elke 2 jaar of 30.000 km , maar weet niet of dit ermee te maken kan hebben . (het onderhoud was voor de reis gedaan )
De auto zat nokkensvol tot aan het dak en wij zijn met 5......

Elke 300 km (+-) aan de kant en de motor telkens 5 minuten laten nadraaien en dan pas afgezet .
Heb 's nachts gereden en ik denk dat de t° niet onder de 12 graden is geweest tijdens de heenreis .
Airco stond ook op 20° .
In het terugrijden ook geen last gehad , enkel last van watergladheid met dat typische Belgische weer

Ik heb wel een 1e onderhoud laten uitvoeren na reeds 1 jaar en +- 20.000 km ipv elke 2 jaar of 30.000 km , maar weet niet of dit ermee te maken kan hebben . (het onderhoud was voor de reis gedaan )
Hide post links |
-
Mijn auto was maar voor 2/3 gevuld. En mijn auto is maar pas in februari van dit jaar geleverd. We hebben ongeveer evenveel stops gedaan maar ik heb mijn auto niet laten nadraaien. Misschien dat het daar aan ligt ? Soms heb ik het gevoel dat mijn auto zo'n maandag auto is. (mijn navigatie hebben ze al moeten vervangen na 1 maand want die bleef soms op zijn veiligheidswaarschuwing staan) En dan nu die airco... Ik hoop dat er niets meer volgt 

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Dan zal mijn auto ook op een maandag gemaakt zijn : de remschoen blijft "plakken" rechtsachter en elke zoveel km is er 1 blokje helemaal "op" en de andere nog 8 à 9 mm.....
Misschien dat het nu wat betert : mijn verbruik ..........daalt ondertussen weer , maar ik zet mijn automatische handrem dan ook altijd af sinds een tijdje

Misschien dat het nu wat betert : mijn verbruik ..........daalt ondertussen weer , maar ik zet mijn automatische handrem dan ook altijd af sinds een tijdje

Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 okt 2012 15:52
Dat is een vervelende situatie.
Zelf ben ik eigenaar van GSIII van '09, na 107K km heeft de airco - verwarming plots na raar geluid de geest gegeven.
Garage weet me te vertellen dat het bedieningspaneel is die defect is.
Dit is reeds derde maal dat elektronica het laat afweten in het laatste half jaar. Begin er zo een beetje voor te vrezen dat dit ook een "maandag" model is.
Zelf ben ik eigenaar van GSIII van '09, na 107K km heeft de airco - verwarming plots na raar geluid de geest gegeven.
Garage weet me te vertellen dat het bedieningspaneel is die defect is.
Dit is reeds derde maal dat elektronica het laat afweten in het laatste half jaar. Begin er zo een beetje voor te vrezen dat dit ook een "maandag" model is.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-