Model/uitvoering : Renault Clio 2_
Bouwjaar : 1998 _
Brandstof : LPG en Benzine _
renault clio koelsysteem ontluchten ?
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 22:36
- Actief als: particulier
Re: renault clio koelsysteem ontluchten ?
Om wat voor motor gaat het hier?
Er zit in de kachelslang naar je schutbord en in soms in de radiateur ook een ontluchtingsnippel.
Er zit in de kachelslang naar je schutbord en in soms in de radiateur ook een ontluchtingsnippel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 jan 2022 19:30
Hoi,
Het gaat hier om een 1.6 RT (90pk/66kw). Weet niet wat de zo geheette motorcode is.
Het is inderdaad zo dat er in de slang vlak bij de waterpomp een ontluchtings nipple zit.
Ik krijg hem alleen niet open, en omdat het dus flexibel is ben ik bang dat ik het straks mol. Heb de hele sloop al afgezocht en dat kostte mij al 3 uur voordat ik er één vond. Die zit er nu dus op gemonteerd. Als hij een keer koud is zal ik die eens los halen.
Het koelvloeistof niveau blijft nu wel redelijk gelijk - al dan niet gelijk (tussen 1/3 boven minimum tot 1/2 van reservoir.)
Wat me ook op valt is dat als ik file rijd, of gister avond bij de macdonalds dat de motortemperatuur behoorlijk stijgt, ventilator slaat nog niet aan. En als ik dan weer stukje gereden heb is hij weer op het tweede streepje, dus onder het bedrijfstemperatuur - op het wijzertje.
Het gaat hier om een 1.6 RT (90pk/66kw). Weet niet wat de zo geheette motorcode is.
Het is inderdaad zo dat er in de slang vlak bij de waterpomp een ontluchtings nipple zit.
Ik krijg hem alleen niet open, en omdat het dus flexibel is ben ik bang dat ik het straks mol. Heb de hele sloop al afgezocht en dat kostte mij al 3 uur voordat ik er één vond. Die zit er nu dus op gemonteerd. Als hij een keer koud is zal ik die eens los halen.
Het koelvloeistof niveau blijft nu wel redelijk gelijk - al dan niet gelijk (tussen 1/3 boven minimum tot 1/2 van reservoir.)
Wat me ook op valt is dat als ik file rijd, of gister avond bij de macdonalds dat de motortemperatuur behoorlijk stijgt, ventilator slaat nog niet aan. En als ik dan weer stukje gereden heb is hij weer op het tweede streepje, dus onder het bedrijfstemperatuur - op het wijzertje.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
De procedure is meestal, ontluchtingsnippels openen en dan via expansievat vullen tot er een konstante stroom koelvloeistof uit de nippels komt, dan de nippels sluiten vat vullen tot max. en motor starten en laten lopen, telkens een beetje bijvullen, motor pas uitzetten als koelventilator 2 keer is aangegaan. Dan aftoppen tot max. en dop erop.
Kan wel 20 min. duren voor alle lucht eruit is.
mvg
WillemS
Kan wel 20 min. duren voor alle lucht eruit is.
mvg
WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut