rempedaal zakt weg
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44
rempedaal zakt weg
Beste mensen,
ik heb 3 weken geleden bij mijn Espace de remblokken vervangen (voor en achter)
Daarna de remmen goed ontlucht maar mijn rempedaal zakt nu weg als ik hard druk.
Niet tot de bodem maar zakt wel weg. Als ik de auto uit zet en hard op het pedaal druk is hij wel keihard.
Ik weet eigenlijk niet of dit al was voordat ik de blokken heb vervangen.
verder remt hij gewoon goed.
weet iemand of dit normaal is?
vr gr Percy
ik heb 3 weken geleden bij mijn Espace de remblokken vervangen (voor en achter)
Daarna de remmen goed ontlucht maar mijn rempedaal zakt nu weg als ik hard druk.
Niet tot de bodem maar zakt wel weg. Als ik de auto uit zet en hard op het pedaal druk is hij wel keihard.
Ik weet eigenlijk niet of dit al was voordat ik de blokken heb vervangen.
verder remt hij gewoon goed.
weet iemand of dit normaal is?
vr gr Percy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 12 dec 2014 17:00
- Actief als: particulier
Re: rempedaal zakt weg
heb je hier geen reactie op gehad?? ik heb dat sinds gisteren ook. precies het zelfde op een escpace 4 met 82000 km. eerste keer blokken voor vervangen. achter was al gedaan zonder problemen. dealer zegt dat dit normaal is en verdwijnt. is het bij jou verdwenen???
ik sleutel al 40 jaar aan autoos en heb talloze blokken vervangen maar nog nooit zoiets meegemaakt.
kan zijn oude olie terug gepompt in hoofdrem cilinder zijn die de cups heeft verweekt.
kan zijn de ABS unit (er is geen lek naar buiten en alles is ontlucht).
direkt gevaarlijk is dit niet, maar het voelt niet lekker. ik geloof de dealee niet. hun argument is dat de nieuwe blokken op de slijtage rand van de schijf lopen en moeten in slijten. men beveelt zelfs aan om de blokken aan een kant af te slijpen voor montage. maar waarom zouden de blokken niet op de zelfde plek op de schijf zitten??
als iemand een beter advies heeft dan hoor ik dat heel graag
remmen van espaces zijn een zorgenkind, dit is mijn 4de espace, nieuw gekocht, en op alle 4 heb ik rem problemen gehad!
hopende op een goede tip....!
ik sleutel al 40 jaar aan autoos en heb talloze blokken vervangen maar nog nooit zoiets meegemaakt.
kan zijn oude olie terug gepompt in hoofdrem cilinder zijn die de cups heeft verweekt.
kan zijn de ABS unit (er is geen lek naar buiten en alles is ontlucht).
direkt gevaarlijk is dit niet, maar het voelt niet lekker. ik geloof de dealee niet. hun argument is dat de nieuwe blokken op de slijtage rand van de schijf lopen en moeten in slijten. men beveelt zelfs aan om de blokken aan een kant af te slijpen voor montage. maar waarom zouden de blokken niet op de zelfde plek op de schijf zitten??
als iemand een beter advies heeft dan hoor ik dat heel graag
remmen van espaces zijn een zorgenkind, dit is mijn 4de espace, nieuw gekocht, en op alle 4 heb ik rem problemen gehad!
hopende op een goede tip....!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als ik nieuwe blokken ga monteren dan open ik bij het terugdrukken van de zuigers altijd de ontluchtingsnippel, dan strromt er dus geen remvloeistof terug, maar er verdwijnt een beetje vuile uit het systeem. Na gedane werkzaamheden start ik de motor en trep voorzichtig een paar keer op de rem om de speling weer te krijgen zoals het hoort, daarna vul ik het reservoir aan met verse schone remvloeistof. Ik heb nimmer problemen gehad met de remmen van Renault's.
En ja de eerst paar honderd km moeten de blokken zich "zetten".
Wel gebruik ik origineel spul!!.
Aftermarket schijven en blokken kunnen een heel andere remwerking hebben door een afwijkende kwaliteit.
mvg WillemS
Het is erg belangrijk om de juiste procedure te volgen, speciaal bij wagens met ABS(
En ja de eerst paar honderd km moeten de blokken zich "zetten".
Wel gebruik ik origineel spul!!.
Aftermarket schijven en blokken kunnen een heel andere remwerking hebben door een afwijkende kwaliteit.
mvg WillemS
Het is erg belangrijk om de juiste procedure te volgen, speciaal bij wagens met ABS(
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
Voor de Espace had ik een Laguna 4control, remde goed maar als je bij lopende motor de rem ingetrapt houdt zakt deze weg.
Dit was vanaf dat ik hem nieuw kreeg en heeft nooit een probleem opgeleverd, zou met de bekrachtiging te maken hebben, die is bij stilstand anders dan dat je rijdt.
De Espace heeft last van een remmen probleem, zelf rij ik hem nu 30K en heb er meteen geventileerde én geperforeerde remschijven voor op gezet en Brembo schijven achter, green stuff remblokken en tot heden geen enkel probleem. De combinatie heb ik van het Duitse forum.
Dit was vanaf dat ik hem nieuw kreeg en heeft nooit een probleem opgeleverd, zou met de bekrachtiging te maken hebben, die is bij stilstand anders dan dat je rijdt.
De Espace heeft last van een remmen probleem, zelf rij ik hem nu 30K en heb er meteen geventileerde én geperforeerde remschijven voor op gezet en Brembo schijven achter, green stuff remblokken en tot heden geen enkel probleem. De combinatie heb ik van het Duitse forum.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Willem s bedankt
Dat is een goede tip. Maar het blijft vreemd. Gek genoeg herinnerde ik me later dat ik al sinds nieuw het pedaal, met draaiende motor, met hard trappen kon laten wegzakken. Nu is het wel meer en ook komt het pedaal langzaam op!
Ik denk dat de ABS unit of het paniek stop assist systeem de oorzaak is.
Een renault insider expert zou hier misschien commentaar op kunnen leveren.
Maar verder een hele fijna auto.
Dat is een goede tip. Maar het blijft vreemd. Gek genoeg herinnerde ik me later dat ik al sinds nieuw het pedaal, met draaiende motor, met hard trappen kon laten wegzakken. Nu is het wel meer en ook komt het pedaal langzaam op!
Ik denk dat de ABS unit of het paniek stop assist systeem de oorzaak is.
Een renault insider expert zou hier misschien commentaar op kunnen leveren.
Maar verder een hele fijna auto.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als het de onderdelen zouden zijn die je noemt dan zal er zeker een foutcode opgeslagen zijn, of een lampje gaan branden.
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Nou nee, niet noodzakelijk. Ik denk dat het ontwerp van het remmsysteem dit dicteert.,dus vandaar de vraag aan de moderator en/of de renault experts die dit forum ( hoop ik) volgen om hier op te reageren. Ik zal het storings geheugen wel eens uitlezen maar tot nu toe heb nooit een melding gevonden!
PO
PO
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut