Als eerste draai je de dop los van het remvloeistof. Zelf leg ik dan een ouwe lap tussen de motorkap zodat ik niet vergeet het potje weer dicht te draaien. Dan natuurlijk het wiel er af. Dan maak ik de remschijf los. Deze zit vast met 2 torx boutjes.
De remblokken zitten geborgd met een veerbelaste pin. Deze moet vanaf de schterkant naar voren worden uitgetikt
Bij mij waren de remblokjes zo dun dat ik ze er met een drevel tussenuit heb kunnen tikken maar eigenlijk moet je de remklauw eerst losmaken. Deze zit vast met een imbus en een bout.
Als de blokjes eruit zijn kan je de schijf wegpakken. Dan zie je de remcilinder zitten. Het makkelijkst is om de remklauw eerst weer vast op de auto te zetten anders kan je geen kracht zetten Er is speciaal gereedschap voor maar met een telefoontang lukt het ook prima; rechtsom draaien en tegelijkertijd duwen. Beetje koperpasta erop.
Bij het opbouwen eerst de schijf monteren. Van de remklauw laat je de bovenste moer zitten. Alleen de onderste (imbus) haal je er helemaal uit. Je kan de klauw nu 'scharnieren'' zodat de blokjes er van onderuit tussen geschoven kunnen worden. Blokjes op zn plaats. Onderste imbus vast, blokjes zekeren met veer en pin en het wiel er weer op. Even remmen met het pedaal en de handrem paar keer aantrekken om de boel weer te stellen. Daarna niet vergeten eventueel remvloeistof bij te vullen en het dopje er weer op