nieuw hier en van plan om een Espace te kopen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 10 jan 2012 21:02
nieuw hier en van plan om een Espace te kopen
Hallo allemaal,
Ik ben Marc en ik ben van plan om een Espace te kopen dus vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum.
Zodoende hoop ik wat wijzer te worden van deze auto's en te leren van jullie ervaringen.
Wij hebben nu drie kinderen en dus echt toe aan een grote gezinsauto. Ik vertik het om nog meer belasting te betalen dan ik al doe dus vandaar; geen lease-auto!
Ik denk er eigenlijk over om een er eentje van 2000-2001 te kopen. Maar ik moet zeggen, dat ik het nieuwe model ook wel erg mooi vind. Alleen deze zijn een flink stuk duurder, en mijn budget is max. 19000 euro.
Bovendien wil ik er eentje met niet al te veel km's, het liefst onder de ton.
Ik heb een paar dingen gehoord over de Espaces die ik graag tegen jullie wil aanhouden: de automatisch geschakelde Espaces kun je beter laten staan, en dat je beter handgeschaled kunt kiezen. Het schijnt dat ook de 3.0 liter V6 varianten niet goed zouden zijn.
En klopt het dat de distributie riem een zwak punt aan de auot's is?
En hoeveel fijner is een Grand Espace ten opzichte van een gewone Espace?
Ik hoop van jullie te horen en alvast bedankt voor jullie reakties.
Groetjes,
Marc
Ik ben Marc en ik ben van plan om een Espace te kopen dus vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum.
Zodoende hoop ik wat wijzer te worden van deze auto's en te leren van jullie ervaringen.
Wij hebben nu drie kinderen en dus echt toe aan een grote gezinsauto. Ik vertik het om nog meer belasting te betalen dan ik al doe dus vandaar; geen lease-auto!
Ik denk er eigenlijk over om een er eentje van 2000-2001 te kopen. Maar ik moet zeggen, dat ik het nieuwe model ook wel erg mooi vind. Alleen deze zijn een flink stuk duurder, en mijn budget is max. 19000 euro.
Bovendien wil ik er eentje met niet al te veel km's, het liefst onder de ton.
Ik heb een paar dingen gehoord over de Espaces die ik graag tegen jullie wil aanhouden: de automatisch geschakelde Espaces kun je beter laten staan, en dat je beter handgeschaled kunt kiezen. Het schijnt dat ook de 3.0 liter V6 varianten niet goed zouden zijn.
En klopt het dat de distributie riem een zwak punt aan de auot's is?
En hoeveel fijner is een Grand Espace ten opzichte van een gewone Espace?
Ik hoop van jullie te horen en alvast bedankt voor jullie reakties.
Groetjes,
Marc
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Nieuwe Espace
Hoi,
Ik begin komende week aan mijn derde (en voor het eerst nieuwe) Espace.
Mijn vorige twee Espace's waren beide een automaat. Bij de Espace type II (2.2 i moter) heb ik inderdaad problemen gehad met de automaat. De eerste trap had het na 120.000 km begeven en moest worden gerepareerd.
De tweede Espace is een 3 liter automaat. Ik heb hier absoluut geen klachten over. Hij rijdt fantastisch.
Er wordt regelmatig een caravan mee getrokken en met de cruise-control over de glooiende Franse wegen is een zeer relaxte ervaring. Deze auto heeft inmiddels 150.000 km gelopen.
Ik ga komend weekend over op een lease-auto (en mijn 3.0 automaat staat nog te koop...) en moet helaas van mijn werkgever een handgeschakelde gaan rijden.
groeten,
Frans
Ik begin komende week aan mijn derde (en voor het eerst nieuwe) Espace.
Mijn vorige twee Espace's waren beide een automaat. Bij de Espace type II (2.2 i moter) heb ik inderdaad problemen gehad met de automaat. De eerste trap had het na 120.000 km begeven en moest worden gerepareerd.
De tweede Espace is een 3 liter automaat. Ik heb hier absoluut geen klachten over. Hij rijdt fantastisch.
Er wordt regelmatig een caravan mee getrokken en met de cruise-control over de glooiende Franse wegen is een zeer relaxte ervaring. Deze auto heeft inmiddels 150.000 km gelopen.
Ik ga komend weekend over op een lease-auto (en mijn 3.0 automaat staat nog te koop...) en moet helaas van mijn werkgever een handgeschakelde gaan rijden.
groeten,
Frans
Hide post links |
-
Hoi Frans,
Uit welk jaar is de 3.0 automaat en welke uitvoering is hij?
Groet,
Zorro
Uit welk jaar is de 3.0 automaat en welke uitvoering is hij?
Groet,
Zorro
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
Renault Etoile 3.0 V6 24V Aut
Hij is uit 2000.
Hier is de link naar marktplaats:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/re ... 71667.html
Hij is uit 2000.
Hier is de link naar marktplaats:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/re ... 71667.html
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
Over dat belasting betalen...
Ik neem aan dat je alles uitgerekend hebt, maar als je privé een Espace gaat rijden betaal je ook belasting hoor, en die is hoog, gezien het gewicht van de wagen. En de 3.0 V6 24 lust ook wel een aardige slok benzine...
Ik neem aan dat je alles uitgerekend hebt, maar als je privé een Espace gaat rijden betaal je ook belasting hoor, en die is hoog, gezien het gewicht van de wagen. En de 3.0 V6 24 lust ook wel een aardige slok benzine...
Hide post links |
-
Over die belasting en verbruik van de 3.0 liter V6 dat klopt, dat is niet weinig.
Maar het grote voordeel is dat de blokken niet zo snel slijten en ik vind ze persoonlijk lekkerder
rijden dan de 2.0 liters. Verder rijden we niet zo veel km's per jaar, dus maakt het verbruik mij niet zo veel uit.
Ik heb toevallig dit weekeinde een Grand Espace uit 2000 gekocht. Toch net even wat lekkerder die extra bergruimte.
En de deze had zeer weinig km's op de teller; 60000.
Ik laat 'm nog even ANWB keuren voor de zekerheid, en dan moet het wel goed zijn.
Maar het grote voordeel is dat de blokken niet zo snel slijten en ik vind ze persoonlijk lekkerder
rijden dan de 2.0 liters. Verder rijden we niet zo veel km's per jaar, dus maakt het verbruik mij niet zo veel uit.
Ik heb toevallig dit weekeinde een Grand Espace uit 2000 gekocht. Toch net even wat lekkerder die extra bergruimte.
En de deze had zeer weinig km's op de teller; 60000.
Ik laat 'm nog even ANWB keuren voor de zekerheid, en dan moet het wel goed zijn.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Gefeliciteerd Zorro, mooie luxe auto. Veel plezierige kilometers gewenst
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
Dank je. Ik vind het nu al een feest deze auto. Het is echt ongelofelijk wat er allemaal voor
opties en mogelijkheden op zitten. Alles is te bedienen vanuit de bestuurdersstoel.
En je krijgt echt het gevoel alsof je in een vliegtuig zit met die opklaptafeltjes en middengangpad
als je de drie rijen stoelen hebt. Ik denk dat dit wel een lekkere vakantie-auto gaat worden.
opties en mogelijkheden op zitten. Alles is te bedienen vanuit de bestuurdersstoel.
En je krijgt echt het gevoel alsof je in een vliegtuig zit met die opklaptafeltjes en middengangpad
als je de drie rijen stoelen hebt. Ik denk dat dit wel een lekkere vakantie-auto gaat worden.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-