de nevada,toekomstig klassieker?

met betrekking tot het R21 gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
seguin
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:45
Actief als: particulier
Locatie: den bosch

de nevada,toekomstig klassieker?

Bericht door seguin »

Links en rechts zie je ze op verschillende verkoopsite's verschijnen,de nevada stationwagen,oftewel break,wie heeft er technisch info over?
de moeite waard om aan te schaffen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

De Nevada is de station uitvoering van de R21. In de toekomst een klassieker? Wellicht, echter zijn ze tot ca 95 gemaakt, en rijden er nog veel rond. Het zijn wel ruime comfortabele auto's. Ook technisch valt er niet zo heel veel op aan te merken. Ik denk dat andere forum gebruikers er nog veel meer over kunnen vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

De (R21) Nevada is inderdaad een zeer ruime comfortabele auto. En daarbij zijn ze tegenwoordig erg goedkoop te vinden. Als je de tijd hebt om te zoeken, neem dan een van de laatste types. Eigenlijk zijn er maar twee punten om echt op te letten, het koelsysteem (geldt voor alle Renaults eigenlijk :roll: ) en het subframe van de motor.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 aug 2004 13:04
Actief als: particulier
Locatie: KAN

Bericht door Jan »

Wat maakt iets een klassieker. Dat kan je soms van te voren wel zeggen, en soms ook niet.
Ik zie de nevada op dit moment meer als een goedkope, goede aanschaf, om hele volksstammen + zooi in te vervoeren. Althans zo kom ik ze tegen op de snelweg. Soort gemotoriseerde muilezels dus.

oei schop ik nou iemand tegen het zer been hiermee? :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dat zeiden we 10 jaar geleden van de 18 Break en 20 jaar geleden over de 12 Break.
Die auto's worden hier nu ook vertroeteld tot en met, dus waarom zou dat met de 21 Nevada niet het geval kunnen zijn.
Als je nu een goede auto met weinig kilometers kan kopen voor weinig heb je er voor nu een heerlijke ruime auto aan die over een aantal jaar best wel eens de klassiekerstatus kan behalen.
Al denk ik dat je met een Espace van de eerste serie eerder in een klassieker rijdt.
Het was immers de eerste in zijn klasse.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

De 21 Nevada is nu net zo onder gewaardeerd als 20 jaar geleden de 12 break, nu is de 12 break een absolute zeldzaamheid, mijn kameraard vertelde dat bij hun is de garage 20 jaar geleden een 12 break werd gebruikt om de garage te schilderen :shock: of te wel een mooie rolsteiger. Als we terug kijken was dit zonde maar ja toen werd hij net als de 21 nevada nu gezien als werkpaard en niet als toekomstig klassieker.
Wees maar zuinig op een mooi exemplaar want straks zijn ze er niet meer, dit is met de 18 break ook al bijna zo.
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in