motor start slecht
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
motor start slecht
hallo laguna/renault tijders of kenners
mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 heeft sinds een maand of 2 a 3 problemen met een KOUDE start(warme of na een paar uren rijden geen probleem)ook rijdt de auto verder prima op LPG maar ook op benzine en trekt goed.
De koude motor wil soms pas na 6 of 8 keer starten aanslaan (erg koude nacht)een enkele keer na 2 of 3 x starten(en loopt dan ook gelijk goed en regelmatig,kan direct wegrijden)
De auto rijdt op LPG(probeer regelmatig stukken op benzine te rijden,enkele tientallen kms p week, op afstanden van 80 km of meer naast mn dagelijkse werk wat slechts een kwartiertje rijden is van huis.)
De bougies.luchtfilter zijn een maand geleden vernieuwd,evenals de 4 bobines( paar maanden terug ,ander(jonger gasklephuis gemonteerd en door dealer ingelezen,deze was/is nog mooi schoon v binnen),heb ook een maand geleden wat reinigingsspul(injectoren en benzine syst reiniger in benzinetank gegooid en met een 3kwart tank grote afstanden gereden)
de auto heeft ruim 4 ton op de teller staan maar 2 ton terug is er een andere jongere motor gemonteerd ,dus eigenlijk is de werkelijke km stand iets van 288000
heeft iemand zoiets dergelijks wel eens aan de hand gehad met een laguna met een soortgelijke motor??
Heb wel iets gelezen op t forum over BDP sensor,maar twijfel of dit echt de oorzaak kan zijn
graag reactie VB uit Vlijmen
mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 heeft sinds een maand of 2 a 3 problemen met een KOUDE start(warme of na een paar uren rijden geen probleem)ook rijdt de auto verder prima op LPG maar ook op benzine en trekt goed.
De koude motor wil soms pas na 6 of 8 keer starten aanslaan (erg koude nacht)een enkele keer na 2 of 3 x starten(en loopt dan ook gelijk goed en regelmatig,kan direct wegrijden)
De auto rijdt op LPG(probeer regelmatig stukken op benzine te rijden,enkele tientallen kms p week, op afstanden van 80 km of meer naast mn dagelijkse werk wat slechts een kwartiertje rijden is van huis.)
De bougies.luchtfilter zijn een maand geleden vernieuwd,evenals de 4 bobines( paar maanden terug ,ander(jonger gasklephuis gemonteerd en door dealer ingelezen,deze was/is nog mooi schoon v binnen),heb ook een maand geleden wat reinigingsspul(injectoren en benzine syst reiniger in benzinetank gegooid en met een 3kwart tank grote afstanden gereden)
de auto heeft ruim 4 ton op de teller staan maar 2 ton terug is er een andere jongere motor gemonteerd ,dus eigenlijk is de werkelijke km stand iets van 288000
heeft iemand zoiets dergelijks wel eens aan de hand gehad met een laguna met een soortgelijke motor??
Heb wel iets gelezen op t forum over BDP sensor,maar twijfel of dit echt de oorzaak kan zijn
graag reactie VB uit Vlijmen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
Re: motor start slecht
Een defecte BDP sensor zou heel goed de oorzaak kunnen zijn, alleen is het wel vaak zo dat dit dan een slechte start bij een WARME motor veroorzaakt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 21:06
Een bdp sensor geeft zowel bij koude als bij warme motor problemen. Door magnetisch veld trekt het slijpsel deeltjes aan en andere vuiligheid welke de werking telkens beinvloed.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Dus even goed reinigen!!! Krijg je de metalendeeltjes er niet goed af neem dan een doekje en doe daar wat vet op en "plak" ze dan weg.
mvg WillemS.
mvg WillemS.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
hallo WillemS,bedankt voor je reactie,zelf had ik een vaag vermoeden dat het misschien iets te maken kon hebben met BDP sensor,maar door je reactie ga ik hier maar even naar kijken of laten kijken.
Kan ik er zelf makkelijk bij om het schoon te maken of moet de garage het doen,kan je misschien via foto of tekening/documentatie zeggen waar BDP snsr precies zit???????????
Alvast bedankt
groeten
VB
Kan ik er zelf makkelijk bij om het schoon te maken of moet de garage het doen,kan je misschien via foto of tekening/documentatie zeggen waar BDP snsr precies zit???????????
Alvast bedankt
groeten
VB
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 21:06
Ik lees nu dat het een automaat is, deze bdp sensor heeft een connector in de kabel zitten die als je voor de auto staat aan de voorkant van de automaat zit. Als de auto niet start, probeer dan eens wat aan deze stekker te rommelen. Vaak werkt het dan weer. Je kunt er dan voor kiezen de stekker af te knippen en de kabels door te solderen of voor de zekerheid een nieuwe bdp sensor.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Of de kontakten reinigen en de pinnetjes iets verbuigen zodat ze beter klemmen. Als het dan goed werkt, weer even loshalen en wat vaseline op de klemmetjes en pinnen, dan komt er geen vocht meer bij, en dus ook geen corrosie meer.
SUC6 mvg WillemS
SUC6 mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
ja corrosie is een grote vijand van veel stekkerverbindingen en hier gaan vaak uren zoekwerk in zitten. ik denk ook inderdaad dat corrosie hier de oorzaak is
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja en een potje of tube vaseline kost maar heel weinig geld en je hebt er jaren plezier van.
Het behoort bij mij in de garage tot de standaarduitrusting. Heb er al heel wat mensen blijvend blij mee gemaakt.
mvg WillemS
Het behoort bij mij in de garage tot de standaarduitrusting. Heb er al heel wat mensen blijvend blij mee gemaakt.

mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
bedankt allen die een bruikbare reactie gaven,ik ga er van de week werk van maken en zal mn ervaringen hierover op t forum delen.
grtn
VB
grtn
VB
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community