Ongeluk gemaakt

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
tom_swinkels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 dec 2012 13:32
Actief als: particulier

Ongeluk gemaakt

Bericht door tom_swinkels »

Het is wel goed raak met mijn Renault Megane.

Eerst motorsteun kapot, daarna accu en daarna de radio. Allemaal vervangen maak ik een week daarna een ongeluk.

Ik moest remmen voor een fietser, mijn rem begon te trillen en had totaal geen grip meer. Dus moeten uitwijken naar links daarna links moeten uitwijken naar rechts ben ik aan het slingeren gegaan. Uit eindelijk tegen een lantaarnpaal tot stilstand met een hoop schade.

De auto loopt en rijd verder nog lekker enkel heb ik een hoop schade.

Een de linker voorkant van mijn auto zit een behoorlijke deuk en zijn er stukken ijzer die niet meer op zijn plaats zitten. Vandaar druk bezig geweest met balken en dat heeft iets geholpen maar het zit nog niet op zijn plek. Heeft iemand toevallig een tip hoe ik kan proberen om het ijzer weer na buiten te trekken?

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48

Re: Ongeluk gemaakt

Bericht door mechanic »

Als ik je schade zo zie denk dat ik dat je eens naar een sloperij zal moeten voor een bumper,koplamp en een zijscherm, motorkap is niet te zien.
Je moet goed je chassisbalk controleren, is die nog recht is de schade alleen cosmetisch en dus verantwoord op te lappen. Op de foto lijkt deze nog keurig recht. Staat je stuur nog recht?
Er zijn gelukkig genoeg van deze wagens op de sloop, en de boel is goed verkrijgbaar.
Je auto zal geen abs hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bandit
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 24 dec 2012 19:00

Bericht door bandit »

Ik heb wel eens een soortgelijke deuk (redelijk) recht kunnen trekken door een ketting aan een dikke boom te binden. Dan een haak in de carrosserie haken of een tijdelijk trekoog aanlassen.
Dan voorzichtig achteruit rijden om de boel weer naar buiten te trekken.
Uiteraard komen en ook de nodige buigijzers en hamers aan te pas. En voor het mooie ook een nieuw (tweedehands) spatscherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
tom_swinkels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 dec 2012 13:32

Bericht door tom_swinkels »

De monteur die ook de rest gemaakt had zei dat het voor hem geen moeite was om te maken, kosten waren +1000 euro en dat was de auto niet waard.

Hij dacht ook dat het ijzer werk aan de rechterkant waar de lamp zat krom was, maar na dat ik mijn lampen gedemonteerd had zag ik dat enkel de lamp helemaal scheef zat er de rest nog goed was.

Aan de linker kant waar de deuk zit is ook een hoop van het ijzer krom, dit heb ik al een beetje beter kunnen krijgen door met een houten balk te werken, ook hebben we een touw aan een vriend van mijn zijn auto vast gemaakt en dat heeft ook wel een beetje geholpen. Het is alleen nog langer niet zoals het weer hoort te zitten. Het is ook lastig waar aan we de ketting moeten bevestigen voor dat we andere dingen krom trekken die niet krom moeten.

Mijn stuur staat verder nog recht, en ik dacht dat ik wel ABS had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Zonde van je auto.

Een trillend rempedaal betekent overigens dat je ABS ingrijpt, dan voel je het pedaal snel trillen. Eigenlijk zou iedereen dit eens een paar keer moeten oefenen (een goeie noodstop waarbij ABS ingrijpt), dan voelt het minder eng als je het een keer echt nodig hebt. Bij een slipcursus leer je dit soort dingen, is leuk om te doen en nuttig.

Succes met het herstel van je auto.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community