Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eddepet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012
Laatste bezoek: 08 nov 2012 20:54
Actief als: particulier

Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Bericht door Eddepet »

[*]Laguna I break 2.0 automaat:
1999 :
Benzine :

De automaat van onze Laguna I schakelt bij koude motor wat stoterig en schiet soms in zijn noodloop. Als de motor warm is verdwijnt het probleem en werkt alles prima. De kilometerstand staat op 172000 en onderhoud van de bak is onbekent Wie herkent het probleem? Kan bij dit type zelf de olie niet peilen, bijvullen of controleren op kleur.

Volgens de dealer hier moeten er dan naast het vervangen van de automaatolie ook "klepjes" vervangen worden en dit kost dan ruim 800 euro. Klopt dit? Ze vragen verder 50 euro voor alleen uitlezen en dan nog weten ze het niet zeker zeggen ze. Dit wordt ook niet in mindering gebracht bij een evt reparatie.

Gratis uitlezen bij een universele garage, kijk Renault Nederland zo kan het ook, gaf aan oliedruk(regeling) maar zij hebben verder niet de kennis en/of middelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3496
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 14 mei 2025 16:47
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Automaat bij koude motor in noodloop

Bericht door Mathijs »

Misschien helemaal geen gek idee om boven de 150000km je automaat eens te spoelen.
Lees hier bijvoorbeeld duidelijk verhaal : http://volvov70forum.com/topic.php?t=2204

Oja, en als je je motor net gestart hebt, wacht even een minuutje voordat je hem in de versnelling zet, zeker met deze koude.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eddepet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012
Laatste bezoek: 08 nov 2012 20:54
Actief als: particulier

Re: Automaat bij koude motor in noodloop

Bericht door Eddepet »

Mee eens over het spoelen echter bij Renault rekenen ze daar maar liefst 250 euro voor en ze weten niet of dit probleem er dan uit is zeggen ze. Best zonde dan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3496
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 14 mei 2025 16:47
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Bericht door Mathijs »

Ik heb dat stuk op Volvo forum doorgelezen tot voorbij pagina 15, en weet één ding zeker: Voor spoelen ga ik niet naar de garage .... Die deden dat niet eens zo uitgebreid als hij dat deed.
Persoonlijk zou ik die man eens een mailtje sturen, want jouw klachten heb ik daar ook gelezen, en ook hoe ze opgelost waren na het spoelen, maar nogmaals, heb dan ook doorgelezen tot voorbij pagina 15 (6 postings per pagina, wtf weinig?)

Bedenk: koude ATF is dikke ATF, en dan heb jij de problemen.
Warme ATF is dunne vloeibaarder ATF, en dan heb je geen problemen.
Denk dat je kanaaltjes enzo al aardig wat aanslag hebben dat de dikke (koude) ATF er te moeilijk door heen komt.

Lees bijvoorbeeld op pagina 11 deze : http://volvov70forum.com/topic.php?p=14965#real14965
En hier staat zijn email adres, kun je hem je probleem (of deze topic link) mailen en vragen of het zal helpen : http://volvov70forum.com/topic.php?p=13521#real13521
Ben benieuwd naar het antwoord :idea:

ps. : ATF is Automatic Transfer Fluid, een hydraulische vloeistof die tegen zeer hoge druk kan. Je ziet wel eens ATF olie staan, maar het heeft maar weinig met olie te maken. Zelfde fout feitelijk als met rem olie, dat is helemaal geen olie, het is rem vloeistof.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16684
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Bericht door mechanic »

Als je bedenkt hoeveel olie er in een automaat zit, en dat je er al met al een uurtje mee bezig bent komt die 250 best in de buurt van een redelijke (dealer)prijs.
Jou automaat zal een dp0 zijn denk ik. Die hebben inderdaad vaak problemen met de zogehete electromodulatie klep, die de druk regelt. Deze vervangen is een redelijk karwei-tje. Universele garage geeft deze storing, maar ik zou dit liever bij een dealer of een automaat specialist gemaakt willen hebben als bij een universele tent. Als je niet weet wat je doet kun je veel schade maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Erver
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 mei 2010
Laatste bezoek: 10 feb 2013 15:55

Re: Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Bericht door Erver »

Dit heb ik donderdag jl laten doen bij ATS Den haag voor 400 euro. Echter zonder computer-upgrade want dat was volgens ATS niet nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Automaat Renault Laguna I bij koude motor in noodloop

Bericht door WillemS »

Er zijn verschillende automaatbakken gemonteerd de AD4/AD8 de DP0 en in de V6 een LMO bak . Van de eerste twee dient iedere 60.000 km de olie ververst te worden(Elf Renaultmatic D2, Mobil ATV 220D of Texamatic 4011).
De DP0 bak is moderner en werkt met Elf Renaultmatic D3 Syn. Iedere 80.000 km verversen.
Laat beslist verversen met de JUISTE oliekwaliteit, deze maakt onderdeel uit van de konstruktie van de bak !!
SUC6 mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht