Gisteren een voorkeuring laten uitvoeren op mijn Belgische Kangoo express 1.5DCI 2003
Opzich geen schokkende dingen buiten 4 banden en hier en daar wat verlichting..
Enkel..
De tank lekt, en had zelf ook al eens de dieselsporen op de tank gezien, maar geen plekken op de vloer , of druppels aan ed tank.
Wel al een hele tijd een diesellucht tijdens het rijden in de auto, maar ook deze niet echt schokkend.
Verder geen enkel probleem met het rijden of starten, (autootje rijdt echt geweldig...spartaans, maar geweldig)
Deze bestelauto was gebruikt als rijdende hondenbench, en ik denk dat tijdens monteren van alle rekken in de vrachtruimte er een paar schroeven door de bodem (incl leidingen en tank) zijn gegaan.
Ik heb alle rekken er uit gehaald, en dus ook de schroeven uit de bodem(die soms belachelijk lang waren, en ook duidelijk niet profesioneel gemonteerd naar de plek kijkend)).
Conclusie...tank moet er onderuit..
Bij de garage verwachten ze een uurtje of 4 bezig te zijn..met de daarbij behorende arbeidskosten..
Nu zijn er dagen dat ik dat bedrag niet verdien

Vraag : Is het zelf te doen voor iemand die "gewoon" kan sleutelen.?(vorige maand de 2 achterdraagarmen van de fiat punto van vrouwlief vervangen)
En waar moet ik op letten..en wat is de makkelijkeste manier.??(als die er al is natuurlijk)
Mvg
Addy