Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2012
- Laatste bezoek: 22 nov 2012 22:54
- Actief als: particulier
Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Hallo, ik ben Serge en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een Espace IV, 3.5 v6, een heerlijke auto. Ik heb nog nooit zo'n lekkere auto gehad!
Hij heeft wel veel gereden, 279.000 km, waarvan ik er zelf 9000 heb gereden de afgelopen 3 maanden.
Ik heb juist een 3.5 gekocht, omdat ik na veel lezen over de Espace, er wel achter kwam dat de Espace zeker niet de beste auto is, maar als je er dan toch een koopt, is qua betrouwbaarheid de 3.5 de beste keuze.
Dus de motor vertrouwde ik heel erg. Wellicht ten onrechte, want hier komt mijn probleem: De koelvloeistof wordt door de dop naar buiten geduwd als de motor goed op temperatuur is.
Nu heb ik al veel gelezen over dit probleem, en ik denk dat mijn koppakking aan de beurt is of dat mijn hele kop vervangen moet worden omdat daar scheurtjes inzitten, maar toch wil ik dit nog eventueel verifieren bij de forum-leden.
De dingen die ik zelf heb gedaan om een beetje een beeld te krijgen van wat er gaande is, is koelsyteem na het bijvullen proberen te ontluchten via vuldop.
Ik weet namelijk niet waar de ontluchtingsnippels zitten en er werd ook door de dealer gezegd dat dit zo kan. Dus het reservoir niet helemaal tot de rand vullen, maar ruimschoots onder max.,dop er af laten, motor een tijdje laten draaien totdat de fan minimaal 3x aangeslagen is geweest, airco uit, kachel op voluit.
Inderdaad kwamen er wat luchtbellen naar boven en toen de motor goed heet was, spoot er alsnog heel veel koelvloeistof uit het reservoir (niet normaal volgens mij?).
Dat ik trouwens in eerste instantie merkte dat het koelvloeistof-niveau te laag was, was niet omdat mijn motor op de meter echt begon warm te lopen. Hij is altijd op de 90 graden geweest, totdat het reservoir bijna zichtbaar leeg was, toen ging ie 1 streepje hoger, dus ik neem aan dat m'n thermostaat gewoon werkt en m'n fan slaat ook gewoon aan.
Verder komt er geen rook uit m'n uitlaat, wel in het begin met koude motor, tot en met dat ie redelijk warm is, daarna komt er geen rook meer uit de uitlaat. Verder rijdt ie ook erg goed, niet onregelmatig voor zover ik kan merken.
Vandaag ben ik bij de Renault-dealer geweest en volgende week gaan ze mijn systeem afpersen.
Een prijsopgave voor een nieuwe koppakking heb ik al, het enige waar ik erg mee zit is dat als de test uitwijst dat de motor druk bij de kop verliest, het nog geen garantie is dat het de koppakking is. Wellicht dus ook de kop kapot.
Deze test zat wel in de offerte, maar niet de nieuwe kop zelf. Als DAT er namelijk bijkomt, heeft het voor mij niet zoveel zin denk ik.
Daarbij zei de dealer ook nog, dat ie nog nooit had meegemaakt, dat deze motor stuk was, in tegenstelling tot de diesels, die aan de lopende band terugkwamen voor revisie/reparatie.
Mijn vraag is: Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn? En is er misschien iemand die dit leest, die weet hoe ik aan een andere kop kan komen en wat dit dan zou kosten? Misschien allemaal een beetje prematuur, maar ik wil me alvast een beetje orienteren op wat eventueel komen gaat.
Alvast bedankt voor jullie reaktie!
Serge.
Ik heb sinds ongeveer 3 maanden een Espace IV, 3.5 v6, een heerlijke auto. Ik heb nog nooit zo'n lekkere auto gehad!
Hij heeft wel veel gereden, 279.000 km, waarvan ik er zelf 9000 heb gereden de afgelopen 3 maanden.
Ik heb juist een 3.5 gekocht, omdat ik na veel lezen over de Espace, er wel achter kwam dat de Espace zeker niet de beste auto is, maar als je er dan toch een koopt, is qua betrouwbaarheid de 3.5 de beste keuze.
Dus de motor vertrouwde ik heel erg. Wellicht ten onrechte, want hier komt mijn probleem: De koelvloeistof wordt door de dop naar buiten geduwd als de motor goed op temperatuur is.
Nu heb ik al veel gelezen over dit probleem, en ik denk dat mijn koppakking aan de beurt is of dat mijn hele kop vervangen moet worden omdat daar scheurtjes inzitten, maar toch wil ik dit nog eventueel verifieren bij de forum-leden.
De dingen die ik zelf heb gedaan om een beetje een beeld te krijgen van wat er gaande is, is koelsyteem na het bijvullen proberen te ontluchten via vuldop.
Ik weet namelijk niet waar de ontluchtingsnippels zitten en er werd ook door de dealer gezegd dat dit zo kan. Dus het reservoir niet helemaal tot de rand vullen, maar ruimschoots onder max.,dop er af laten, motor een tijdje laten draaien totdat de fan minimaal 3x aangeslagen is geweest, airco uit, kachel op voluit.
Inderdaad kwamen er wat luchtbellen naar boven en toen de motor goed heet was, spoot er alsnog heel veel koelvloeistof uit het reservoir (niet normaal volgens mij?).
Dat ik trouwens in eerste instantie merkte dat het koelvloeistof-niveau te laag was, was niet omdat mijn motor op de meter echt begon warm te lopen. Hij is altijd op de 90 graden geweest, totdat het reservoir bijna zichtbaar leeg was, toen ging ie 1 streepje hoger, dus ik neem aan dat m'n thermostaat gewoon werkt en m'n fan slaat ook gewoon aan.
Verder komt er geen rook uit m'n uitlaat, wel in het begin met koude motor, tot en met dat ie redelijk warm is, daarna komt er geen rook meer uit de uitlaat. Verder rijdt ie ook erg goed, niet onregelmatig voor zover ik kan merken.
Vandaag ben ik bij de Renault-dealer geweest en volgende week gaan ze mijn systeem afpersen.
Een prijsopgave voor een nieuwe koppakking heb ik al, het enige waar ik erg mee zit is dat als de test uitwijst dat de motor druk bij de kop verliest, het nog geen garantie is dat het de koppakking is. Wellicht dus ook de kop kapot.
Deze test zat wel in de offerte, maar niet de nieuwe kop zelf. Als DAT er namelijk bijkomt, heeft het voor mij niet zoveel zin denk ik.
Daarbij zei de dealer ook nog, dat ie nog nooit had meegemaakt, dat deze motor stuk was, in tegenstelling tot de diesels, die aan de lopende band terugkwamen voor revisie/reparatie.
Mijn vraag is: Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn? En is er misschien iemand die dit leest, die weet hoe ik aan een andere kop kan komen en wat dit dan zou kosten? Misschien allemaal een beetje prematuur, maar ik wil me alvast een beetje orienteren op wat eventueel komen gaat.
Alvast bedankt voor jullie reaktie!
Serge.
Laatst gewijzigd door Rossy op 13 nov 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De zinnen gesplitst tot een leesbaar stuk, het was een grote letterbrij.
Reden: De zinnen gesplitst tot een leesbaar stuk, het was een grote letterbrij.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Spuit de koelvloeistof uit je reservoir, heb je zoals je zegt teveel druk in het systeem.
Vaak komt dit door lekgassen die in je koelsysteem komen en dus de druk verhogen. Dit zijn inderdaad degelijke motoren, maar zoals je ziet ligt bij deze motor de achterste cilinderkop bijna klem tegen het schutbord. Hierdoor kan deze zijn warmte erg slecht kwijt, dit kan dus overhitting als gevolg hebben of snellere slijtage van de achterste cilinderkop.
De motor moet worden uitgebouwd voor de cilinderkop te demonteren, je kunt deze dan wegbrengen naar een speciaist voor revisie. Of je kunt een gebruikte motor met identieke indice nummers laten monteren.
Of je kunt de auto weg doen nu het je nog niet veel geld gekost heeft, dit soort reparaties krijg je nooit meer terug.
Vaak komt dit door lekgassen die in je koelsysteem komen en dus de druk verhogen. Dit zijn inderdaad degelijke motoren, maar zoals je ziet ligt bij deze motor de achterste cilinderkop bijna klem tegen het schutbord. Hierdoor kan deze zijn warmte erg slecht kwijt, dit kan dus overhitting als gevolg hebben of snellere slijtage van de achterste cilinderkop.
De motor moet worden uitgebouwd voor de cilinderkop te demonteren, je kunt deze dan wegbrengen naar een speciaist voor revisie. Of je kunt een gebruikte motor met identieke indice nummers laten monteren.
Of je kunt de auto weg doen nu het je nog niet veel geld gekost heeft, dit soort reparaties krijg je nooit meer terug.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2012
- Laatste bezoek: 22 nov 2012 22:54
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Dank je wel voor je reaktie!
Weet jij of iemand anders toevallig ook of dit toch vaker voorkomt bij deze motoren? Dat inderdaad die achterste rij cylinders minder koeling krijgt, is inderdaad bekend. Die 3.0 diesel gaat o.a. daarom ook vaak stuk. Maar ik lees nooit iets over deze motor (3.5 v6), dat ie daardoor kapot gaat.
Als ik 't laat maken, dan laat ik 't complete pakket doen bij de Renault-dealer hier in de buurt. Ik ben zelf niet handig, dus moet ik 't wel uit handen geven, en om nou zelf weer naar een ander bedrijf te gaan met een losse kop....ik weet 't niet. Als het veel geld scheelt wil ik 't wel proberen. Zijn er wellicht onder jullie bekende autobedrijven die gespecialiseerd zijn op Renault gebied en die deze reparatie goed en eventueel iets betaalbaarder uit kunnen voeren. Ik heb nu een offerte van 3600,- incl. BTW. Dat is uitbouwen motor, kop vlakken en testen op scheurtjes, koppakking vernieuwen en alles weer terug inbouwen. Als ze dat zouden gaan doen, lijkt het me ook verstandig meteen de bougies en de multiriem te doen, want de motor ligt er dan toch uit. Dit zit nog niet bij de prijs inbegrepen, net als het eventueel aanschaffen van een nieuwe of vervangende kop. Is dit een redelijke prijs, of kan dit ergens anders wat beter?
Bedankt! Serge.
Weet jij of iemand anders toevallig ook of dit toch vaker voorkomt bij deze motoren? Dat inderdaad die achterste rij cylinders minder koeling krijgt, is inderdaad bekend. Die 3.0 diesel gaat o.a. daarom ook vaak stuk. Maar ik lees nooit iets over deze motor (3.5 v6), dat ie daardoor kapot gaat.
Als ik 't laat maken, dan laat ik 't complete pakket doen bij de Renault-dealer hier in de buurt. Ik ben zelf niet handig, dus moet ik 't wel uit handen geven, en om nou zelf weer naar een ander bedrijf te gaan met een losse kop....ik weet 't niet. Als het veel geld scheelt wil ik 't wel proberen. Zijn er wellicht onder jullie bekende autobedrijven die gespecialiseerd zijn op Renault gebied en die deze reparatie goed en eventueel iets betaalbaarder uit kunnen voeren. Ik heb nu een offerte van 3600,- incl. BTW. Dat is uitbouwen motor, kop vlakken en testen op scheurtjes, koppakking vernieuwen en alles weer terug inbouwen. Als ze dat zouden gaan doen, lijkt het me ook verstandig meteen de bougies en de multiriem te doen, want de motor ligt er dan toch uit. Dit zit nog niet bij de prijs inbegrepen, net als het eventueel aanschaffen van een nieuwe of vervangende kop. Is dit een redelijke prijs, of kan dit ergens anders wat beter?
Bedankt! Serge.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Vergeet niet dat je bij de dealer ongeveer 100euro incl. btw per uur betaalt! Je hebt wel het voordeel van flat-rate tijden maargoed, het haat je een hele lieve cent kosten!
Bij hogere km-standen komt dit ook bij de 3.5 V6 motor voor.
Bij hogere km-standen komt dit ook bij de 3.5 V6 motor voor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 nov 2012
- Laatste bezoek: 21 nov 2012 15:31
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Espace 2004 met 250.000 km.
Heb hem nieuw gekocht en wil eigenlijk geen afscheid nemen. Probleem speelt al sinds begin van het jaar en heb er sindsdien nog een kleine 10.000 mee gereden. Ben benieuwd hoe het bij jou verder afloopt. Ik heb zelf 2 december een afspraak bij Renault.
Heb hem nieuw gekocht en wil eigenlijk geen afscheid nemen. Probleem speelt al sinds begin van het jaar en heb er sindsdien nog een kleine 10.000 mee gereden. Ben benieuwd hoe het bij jou verder afloopt. Ik heb zelf 2 december een afspraak bij Renault.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2012
- Laatste bezoek: 22 nov 2012 22:54
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Hee Carsten,
Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk mijn afspraak bij Renault voor het afpersen van het koelsysteem, heb afgezegd. De reden was dat ik bij nader inzien die reparatie van 3600,- toch niet wilde laten uitvoeren. Het is me toch teveel geld, en daarbij is het nog helemaal niet zeker dat het probleem dan opgelost is, want scheurtjes in de kop kan je met afpersen niet detecteren. Daarbij is mij auto nu bijna 280.000km ver en alles doet het echt soepel, maar toch kunnen er dingen aan gaan komen, dus ik heb besloten gewoon zo door te rijden. Wel heb ik op aanraden van een vriend spul gehaald bij de Brezan, wat op houtvezel-basis is en volgens verschillende mensen niet kan verstoppen. Het schijnt goed te zijn tegen eventueel beginnende lekkages en ik moet zeggen, ik ben intussen weer ruim 1000km verder en ik heb nergens meer koelvloeistof gezien of geroken. Ook heb ik het niveau tot iets onder het minimum en zo lijkt het goed te gaan. Ook heb ik lange stukken gereden achter elkaar, ongeveer 200km, en ook toen geen schokkende lucht of zichtbare lekkages. Van tevoren had ik alles met de hogedruk reiniger schoon gespoten en het is nog steeds schoon, dus fingers crossed dat het zo een beetje blijft. Maar, als jij er naar laat kijken ben ik toch zeer nieuwsgierig naar het resultaat! Laat me weten. Succes.
Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk mijn afspraak bij Renault voor het afpersen van het koelsysteem, heb afgezegd. De reden was dat ik bij nader inzien die reparatie van 3600,- toch niet wilde laten uitvoeren. Het is me toch teveel geld, en daarbij is het nog helemaal niet zeker dat het probleem dan opgelost is, want scheurtjes in de kop kan je met afpersen niet detecteren. Daarbij is mij auto nu bijna 280.000km ver en alles doet het echt soepel, maar toch kunnen er dingen aan gaan komen, dus ik heb besloten gewoon zo door te rijden. Wel heb ik op aanraden van een vriend spul gehaald bij de Brezan, wat op houtvezel-basis is en volgens verschillende mensen niet kan verstoppen. Het schijnt goed te zijn tegen eventueel beginnende lekkages en ik moet zeggen, ik ben intussen weer ruim 1000km verder en ik heb nergens meer koelvloeistof gezien of geroken. Ook heb ik het niveau tot iets onder het minimum en zo lijkt het goed te gaan. Ook heb ik lange stukken gereden achter elkaar, ongeveer 200km, en ook toen geen schokkende lucht of zichtbare lekkages. Van tevoren had ik alles met de hogedruk reiniger schoon gespoten en het is nog steeds schoon, dus fingers crossed dat het zo een beetje blijft. Maar, als jij er naar laat kijken ben ik toch zeer nieuwsgierig naar het resultaat! Laat me weten. Succes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Zo'n auto zou ik proberen in te ruilen ergens voor je echt grote kosten gaat krijgen..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Dat is wel fijn ja, om autobedrijven of particulieren met zulke kosten op te zadelen door het even te verzwijgen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2012
- Laatste bezoek: 22 nov 2012 22:54
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
...... ik wou het niet zeggen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2012
- Laatste bezoek: 22 nov 2012 22:54
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
.... maar da's precies wat ik dacht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Dit soort auto's gaat regelrecht naar het buitenland, die raak je hier in NL aan de straatstenen niet kwijt.
Je kunt hem ook doneren aan een opleidings instantie voor automotive of een sloperij, of je kunt hem repareren...
Of je kunt de eerlijke tinus uit hangen en bij inruil om en nabij de 35euro terug krijgen
Je kunt hem ook doneren aan een opleidings instantie voor automotive of een sloperij, of je kunt hem repareren...
Of je kunt de eerlijke tinus uit hangen en bij inruil om en nabij de 35euro terug krijgen

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Het klinkt bijna 'vies' om eerlijk te zijn?
Tsja, zo krijgt de autohandel idd een vieze naam. Ik ga altijd voor eerlijkheid en verwacht dat ook van anderen. Best raar inderdaad...
Tsja, zo krijgt de autohandel idd een vieze naam. Ik ga altijd voor eerlijkheid en verwacht dat ook van anderen. Best raar inderdaad...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Het gaat offtopic maargoed..
Als ik op sta en naar buiten kijk verwacht ik ook een stralende dag, lekker weer, en een wereld zonder ellende maar hoe hard ik ook hoop dat gebeurt nooit.
Als jij een auto inruilt verwacht je toch niet dat de verkoper een lange proefrit maakt? Die kijkt naar de bandjes en bepaalt een prijs. Hun probleem, moeten ze maar beter weten. Om de auto nu aan een hardwerkende huismoeder met 4 koters te verkopen gaat me ook tever, maar aan een dealer/handelaar is hun eigen probleem als ze rotzooi inruilen.
Een levensles: Het leven is oneerlijk!
Als ik op sta en naar buiten kijk verwacht ik ook een stralende dag, lekker weer, en een wereld zonder ellende maar hoe hard ik ook hoop dat gebeurt nooit.
Als jij een auto inruilt verwacht je toch niet dat de verkoper een lange proefrit maakt? Die kijkt naar de bandjes en bepaalt een prijs. Hun probleem, moeten ze maar beter weten. Om de auto nu aan een hardwerkende huismoeder met 4 koters te verkopen gaat me ook tever, maar aan een dealer/handelaar is hun eigen probleem als ze rotzooi inruilen.
Een levensles: Het leven is oneerlijk!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Ik verwacht trouwens ook geen kado van onze goedheiligman als je jezelf daardoor beter voelt..
Ben misschien stout geweest afgelopen jaar
Ben misschien stout geweest afgelopen jaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Die levensles ken ik, maar een goed begin begint nog altijd bij jezelf.
Tuurlijk kun je troep inruilen bij een handelaar. Naast hun onderzoeksplicht heb jij ook een meldingsplicht. En daar kunnen ze best rottig over gaan doen. Maar goed, een ieder doet z'n ding.
Tuurlijk kun je troep inruilen bij een handelaar. Naast hun onderzoeksplicht heb jij ook een meldingsplicht. En daar kunnen ze best rottig over gaan doen. Maar goed, een ieder doet z'n ding.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Voor een bedrijf is het lastig om tegen een particulier een zaak te beginnen over de meldingsplicht van diverse gebreken. Daar je van een particulier niet kunt verwachten dat deze de auto van binnen en buiten kent.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
En daar wordt 'dankbaar' misbruik van gemaakt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Absoluut. Je kunt niet in iemand anders zn portemonnee kijken. Sommige ruilen liever rommel in zodat ze van dat geld toch nog iets anders kunnen kopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 21 feb 2012
- Laatste bezoek: 30 dec 2015 21:18
- Actief als: particulier
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
En dat is nu mijn reden om nimmer een gebruikte wagen aan te schaffen. Omdat er helaas van die lieden zijn die een bak aftrappen (vaak lease rijders) en lieden die weten wat er aan de hand is met hun auto, deze verkoopt en vervolgens in alle toon aarde een euvel verzwijgt.
Naar mijn bescheiden mening duurt eerlijkheid het langst en zo wordt de tweede hands markt en het merk Renault toch flink bezoedeld. Bah...en op dit forum nogwel.
Naar mijn bescheiden mening duurt eerlijkheid het langst en zo wordt de tweede hands markt en het merk Renault toch flink bezoedeld. Bah...en op dit forum nogwel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 9
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Als je een nieuwe kunt betalen is dat idd een goede keuze, jammer dan de afschrijving natuurlijk maargoed.
Een gebruikte auto kan je prima kopen. Heb je weinig verstand van auto´s koop dan, bij renault, een top/occasion.
Heb je wel verstand van auto´s en repareer je deze zelf kun je op marktplaats een prima kar voor weinig kopen.
Een gebruikte auto kan je prima kopen. Heb je weinig verstand van auto´s koop dan, bij renault, een top/occasion.
Heb je wel verstand van auto´s en repareer je deze zelf kun je op marktplaats een prima kar voor weinig kopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Koelvloeistofverlies Espace 3.5 v6 2004
Nou wellicht krijg je het straks nog fris in je wagen met die houtvlokken in je koelsysteem.
Realiseer je dat de kanaaltjes in je kachelraditeur veel dunner zijn dan in de koelradiateur, meestal verstoppen die houtvlokken of paardemest rotzooi de kachelradiateur. En nu maar hopen op een weekje strenge vorst.
mvg WillemS
Realiseer je dat de kanaaltjes in je kachelraditeur veel dunner zijn dan in de koelradiateur, meestal verstoppen die houtvlokken of paardemest rotzooi de kachelradiateur. En nu maar hopen op een weekje strenge vorst.

mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 358 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 4 Reacties
- 658 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 840 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 0 Reacties
- 114 Weergaves
-
Laatste bericht door Bousche
-
- 3 Reacties
- 528 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 314 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi