Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Tja. Ook ik had het bekende probleem met mijn Scenic uit 2005. Na een bezoek aan Peter en Geert zijn de problemen van het uitvallen van het display niet meer teruggekomen. Een hele opluchting. Jammer dat Renault hier als organisatie weer steken laat vallen. Bekend probleem, maar weinig tot geen coulance. In voorgaande Scenics speelde bij mij het ook bekende probleem met de bobines een grote storende factor. Mijn garage hielp. Renault gaf niet thuis. Peter en Geert, mannen bedankt. Ik zal bij problemen andere autorijders op het adres wijzen. Kunnen zij ook geholpen worden. Ps. Leuk katertje ;=)) De service gaat over de landsgrenzen!!!
Wij gelden sinds afgelopen weekend tot de fans van Peter en Geert! Twee weken terug begaf ook ons dashboard het, vorige week afspraak gemaakt en afgelopen zaterdag vanuit Den Haag naar Stevenweert getuft. Dashboard werd er binnen een minuutje netjes uitgehaald (dat hebben ze vaker gedaan ) en na iets meer dan een half uurtje kon ie weer terug gezet worden, echt super. Daarna werden ook nog even alle ontstane foutmeldingen gewist.
Daarnaast hadden wij nog maar één werkzame keycard, dus hebben we er direct voor 125 euro ook een nieuwe keycard laten bij programmeren (met half jaar garantie).
De rit terug - met werkend display - was weer een genot
Ik ben ook lid geworden van de fanclub van Peter en Geert. Display uitgevallen, kilometerstand liep met grote stappen op.
Dit alles werd keurig opgelost in Stevensweert. Na een uurtje reed ik weer huiswaarts met een glashelder werkend display en 2 jaar garantie.
Geen beunhazen, maar jongens die verstand hebben van de electronica van een auto, maar ook van de "missers" van autofabrikanten. Ik reed op maandagavond van Den Bosch naar Stevensweert, maar het was dik de moeite waard. Maar eigenlijk is het een godspe dat een dashboard zomaar de geest kan geven.
Afgelopen zaterdag, nog net even voor het Carnaval, met mijn Scenic II (BJ 2003) met half-overleden dashboard langs geweest in Stevensweert bij Dashboard Dokter Demi, inmiddels wereldberoemd in Nederland en omstreken!
Na ongeveer drie kwartier reed ik weg met een weer perfect werkend dashboard. Veel dank voor de goede en snelle service!!
Prijs: 135 euro en als je je km-teller weer goed wil laten zetten, komt er 50 euro bij.
Wat geweldig om al deze lovende berichten te mogen ontvangen van gedupeerde die uiterst tevreden zijn over de diensten die ik aanbied zodat zij "genezen" zijn van het reeds welbekende instrumentenpaneel probleem van de Scenic II en de Espace IV.
Voor degene die ook last krijgen van dit fenomeen en graag geholpen willen worden, bel me maar 0630463996 dan zorgen we er voor dat het vervelende probleem opgelost word
Hallo Demi,
graag had ik ook een afspraak gemaakt voor mijn defect dashbord(Espace 4)
Heb reeds geprobeerd om je telefonisch te bereiken wat niet gelukt is.
Kunt u contact opnemen met mij via mail ?
Bij voorbaat dank,
Benny. (dodgedriver0)
Twee weken geleden had ik ook ineens een legen display in onze Scenic II. De enige vooraankondiging was een loze melding van de bandenspanning een paar weken daarvoor. Via dit forum kwam ik bij Demi terecht. Ik had geen zin om twee keer twee uur te rijden naar Limburg en heb de display zelf uitgebouwd en opgestuurd. Nog geen kwartier werk. Op Youtube staan voorbeeld filmpjes. Deze bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=YShCRdLWjng .
Een week later had ik een gerepareerde display terug. Werk weer als vanouds. En dat voor een kwart van de nieuwprijs. Alle lof voor de mannen van Demi.
Nou,...zoals Rob geus zou zeggen "Hier word ik Vrolijk van"
Mooi om te vernemen dat de mensen die we helpen tevreden zijn over onze reparaties die we uitvoeren.
Voor degene die ook te maken krijgen met dit vervelend defect aan het dashboard / instrumenten probleem......
We kunnen het verhelpen !! gewoon even contact opnemen via 0031(0)630463996
Ook ik ben lid geworden van de " fanclub " .
Vorige week ook naar Stevensweert gereden en prima geholpen door de jongens !!
Met een weer werkend display terug naar de camping gereden .
Zoals de meesten hierboven heb ik ook het bekende dashboard probleem.
Ik vind het niet zo erg dat dit probleem zich voordoet, maar wel dat Renault doet alsof hun neus bloedt. Mijn dealer, die een zeer goede dealer is, is zelfs helemaal niet op de hoogte van dit probleem. Ondertussen hebben ze wel een adres gevonden in NL waar ze de displays naartoe sturen (misschien Demi, wie weet ...) en zo kunnen ze de mensen toch helpen. Het is toch de taak van Renault om dit te communiceren naar hun dealers ?? Het is blijkbaar een gekend probleem en daar kan ik me dan wel over opwinden. Ik was een overtuigd Renault-rijder maar dit doet me toch twijfelen of ik trouw blijf aan het merk.
Door het probleem op te zoeken ben ik hier terecht gekomen en heb een schat aan informatie gevonden ! Ik heb het doorgespeeld naar mijn eigen garagist en hij is bereid om het te proberen. Als het hem niet lukt dan denk ik dat ik een weekendje in NL-Limburg zal boeken en kan Demi een telefoontje van mij verwachten ... Want even over en weer rijden van de Belgische kust naar Stevensweert is een beetje overdreven, niet ?
Ik weet dat het een stukje rijden is maar ik denk dat zowat bijna de hele belgische kust wel een bezoekje heeft gebracht
Althans ik heb al een aantal klanten van de kust daarzo gehad zoals De panne, Knokke Heist, Westende, Oostende, Middelkerke voor zover ik me de plaatsnamen kan herinneren.
Maar laat maar weten als mijn hulp gewenst is via 00316-30463996 dan komt het allemaal dik in orde
Dankjewel hoor ! Wees gerust, ik heb uw nummer allang genoteerd
Ik was daarnet eigenlijk aan het denken. Wij wonen in Oostende en ik reed vroeger soms naar de Sahara in Lommel om te wandelen met de honden. Dan kan ik toch ook even over en weer rijden naar de display-dokter ... Ik hou je alleszins op de hoogte !
Ik heb ook een storing aan mijn dasboard/instrumentenpaneel van mijn renault scenic. Onlangs ben ik bij een garage geweest die dit voor mij wilde repareren. Daar aangekomen bleek er al eerder een reparatie gedaan te zijn (voordat ik de auto in bezit had). De garage wilde de reparatie daarom wel uitvoeren maar geen garantie geven. Ik heb het toen maar wel laten doen, maar te vergeefs. Na drie dagen hield het apparaat er weer mee op. Nu is mijn vraag eigenlijk:
Kunt jij het alsnog het repareren? en heb ik dan wel garantie? Wil je mij mailen op doriexel<at>gmail.com?
Alvast bedankt.
Ja ook instrumentenpanelen waar al eerder reparaties aan zijn uitgevoerd welke zonder succes waren voeren wij een correcte reparatie aan uit zodat het instrumentenpaneel weer tot leven komt en blijft leven
Gister ff 210km gereden om in Stevensweert op het terras te zitten..
later mn auto bij Peter af te leveren, die het display binnen een uur weer klaar en helder had ingebouwd.
Heb samen met mn vriendin ondertussen op terras wat gegeten, gedronken en genoten van super weer in een mooi limbo landschap.
En dan weer 210 km terug.. en toch 2 jaar garantie en zeg maar € 700 in de zak gestoken door niet naar de locale dealer te rijden..
Peter bedankt... goede service.. en wij hebben een fijne middag/avond gehad
Gelukkig woon ik niet ver van Maasbracht en heb het nummer opgeslagen voor mogelijke probleem oplossingen in de toekomst. Super dat dit kan.....
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Voor mij even een update. Gisteren stond ik in panne maar dat had te maken met een slechte batterij. Omdat ik dan toch in de garage was heeft mijn garagist even het dashboard open gemaakt en getoont hoe ik met een lichte druk het weer tot leven kan brengen. De klok springt dan weer op 0 maar het is voor niet lang meer. Hopelijk heeft hij deze week nog tijd om alles goed te bekijken. Hoe dan ook, ik zal wellicht toch nog een tripje moeten maken naar Stevensweert om de tellers juist te zetten en de foutmeldingen eruit te halen, maar ik maak er dan ook maar een dagtripje van, of een wandeldagje met de honden, alles komt in orde
Ook mijn dashboard resette eerst klok en de tellers en dag daarna op zwart
Dinsdag 18 juni in Stevenweert geweest, alwaar het dashboard weer gerepareerd is, km stand weer teruggezet en de bijbehorende storingen verwijderd zijn.
Snelle en prima service en goede uitleg over wat er gedaan is
Onze Renault Scenic uit 2004 heeft hetzelfde euvel. Notabene op de heenweg na de dealer voor een geplande
beurt zie ik de klok op 0.00 knipperen. Bijgesteld en niets van gezegd.
Op de terugweg zie ik de klok weer knipperen (kon door een nieuwe accu dacht ik) en tevens stonden de
dagtellers op 0 (zal de garage wel gedaan hebben). De volgende rit opnieuw knipperende klok en dagtellers
op 0. Dit forum geraadpleegt en besloten om naar Stevensweert te gaan. Echter, na bellen bleek de vakantie
net zijn intrede te hebben gedaan. Duurt dus nog enkele weken. Omdat we zelf de auto voor vakantie nodig hebben, heb
ik gekeken of ik die weerstandjes (zoals aangegeven op dit forum) zelf ook even opnieuw kon solderen (heb per slot
van rekening een soldeerbout).
Uithalen van de print ging redelijk makkelijk, alhoewel ik wat moeite had met de clip op de connectors.
De weerstandjes zelf zijn echter heel erg klein (SMD componenten, die aan de bovenkant gesoldeerd zitten en
niet door de print steken), zodat ik het niet aandurfde. Heb de buurman gevraagd, die electrotechnicus is, die
heeft in 4 minuutjes de weerstandjes opnieuw gesoldeerd. Let wel, we konden geen enkele beschadiging of haarbreuk
zien van tevoren. Gewoon onder het motto: baat het niet, het schaadt ook niet (of zoals mijn buurman zegt: kapot
is ie toch al).
Wie schets mijn verbazing dat na terugzetten alles weer correct werkt! Klok en dagteller houden nu hun waarde.
Dus mijn dank aan dit forum.
ps. ik denk dat als er langer gewacht wordt met reparatie, er inderdaad meer componenten kapot gaan op de print,
maar dat het initieel begint met haarscheurtjes bij deze weerstanden.
Even een reactie op het vorig bericht
In 2012 heb ik hetzelfde gedaan als MBR. Ik had een goede soldeerbout en heb onder vergrootglas gesoldeerd. Op één device waren haarscheurtjes te zien. Na het solderen werkte alles perfect.
In juni dit jaar begon het opnieuw. Eerste dag reset van teller en 's avonds gehele dashboard zwart.
Het jammerlijke aan "Do it yourself" klusmethodes waarvan de kennis vernomen is op het internet via Google of YouTube, concludeert vaak dat de "reparatie" geen stand houd.
We krijgen steeds vaker instrumentenpanelen van klanten die het eerst zelf geprobeerd hebben te repareren maar waar het van kwaad tot erger is gegaan.
Wat we zoal tegenkomen zijn; gecrashte software, weggebrande printbaan sporen door het plaatsen van verkeerde componenten, componenten die verloren zijn gegaan omdat het solderen van SMD componenten een nauwlettende techniek vereist, Onherstelbaar beschadigde displays als gevolg van het "terugklappen/wegklappen" enz.
In de meeste gevallen kunnen we het dan wel weer allemaal herstellen ook al hebben we er meer werk mee en kunnen we alsnog het instrumentenpaneel redden van de ondergang, maar soms is er zoveel aan "geprutst" en "geklungeld" dat het instrumentenpaneel niet meer te redden is.
En dit is allemaal te wijten aan onkunde
mijn Scenic uit 2005 vertoond dezelfde kuren, eerst klokje op 00:00, nu een zwart display.
Ik ga toch eerst even proberen of het solderen van de 1R0's uitkomst biedt, en anders stuur ik 'm waarschijnlijk ter reparatie op naar Limburg. Heb daar zoveel goeie verhalen over gelezen, en opsturen behoorde volgens mij ook tot de mogelijkheden.
Ik woon zelf vlakbij Emmen (Drenthe) dus op en neer rijden is eigenlijk geen optie.
hallo beste renault experts, ik heb een probleem ,
mijn snelheidsmeter (km teller) vallen geregeld uit springt dan onder rijden op nul hierdoor staat mn km stand ook stil ,
even later gaat hij weer aan en dan weer uit , denk aan een sensor, mn auto is een renault grand espace van 1998 2.0 uitvoering.
wie o wie kan mij helpen ,
Onze Renault Scenic Privilege is nieuw aangeschaft in 2005, kostte 37.200 euro. In 2007 gingen we op vakantie en na 200 meter te hebben gereden hadden we een complete dashboard blackout. AMWB kon dit verhelpen door het vervangen van een zekering.
Hierna hadden wij herhaaldelijk problemen met de electrische ramen die niet werkten en viel tijdens onze vakantie in 2009 naar Spanje de airco volledig uit. De dealer in Spanje kon ons vertellen dat de condensor kapot was. Gelukkig kon hij voor 20 euro gas bijvullen, waarmee we de hele vakantie en terugreis toch nog koelte in de auto hadden. Thuis naar de dealer, Kerkhof en Visscher in Rotterdam, die een prijsopgave gaf van 850 euro. Bij een erkende aircoreparateur hebben we de auto laten maken voor 300 euro met garantie. Daarna geen problemen meer gehad met de airco.
Het probleem met de ramen bleef zich herhalen, ook nadat Renault de auto teruggehaald had voor controle van de ramen. Achteraf bleek dat de controle bestond uit het drukken op de knopjes om te zien of de ramen werkten. Om 2 ramen daarna onder garantie gerepareerd te krijgen, omdat ze niet meer open gingen, hebben we veel moeite moeten doen en werd ook pas gedaan na overleg met de importeur.
Het uitvallen van het dashboard gebeurde weer toen wij in februari 2013 een paar dagen op vakantie gingen. De auto startte niet meer en het dasboard bleef zwart. Weer pechhulp erbij die de auto aan de praat kreeg, maar het dashboard bleef zwart. Snel naar Renault, waar men een stekkertje achter het dashboard vastzette en alles het weer deed.
Voor de 3e keer gebeurde het recent in oktober 2013. Weer kreeg pechhulp de auto aan de praat en is de auto naar de Renault dealer gebracht. De accu laadde niet meer op en moest vervangen worden, terwijl deze pas 2 jaar oud was. Een nieuwe accu, de 3e dus, werd geplaatst en de week erop stond de auto weer met een lege accu en een zwart dashboard. De geschiedenis herhaalde zich en de dealer vertelde ons dat er een compleet nieuw dashboard met computer in moest om het probleem te verhelpen. Kosten ruim 800 euro.
Om hierover in gesprek te gaan met de manager, heeft men mijn man 4 uur laten wachten om uiteindelijk te horen dat de auto geen garantie meer had en hij contact kon opnemen met de klachtenlijn van Renault. Ik heb een klacht ingediend. Na 14 dagen niets gehoord te hebben uiteindelijk zelf maar gebeld. Overigens werd ik keurig te woord gestaan.
We komen in aanmerking voor de coulanceregeling, de garantie is wel verlopen, maar omdat onze auto weinig kilometers heeft gemaakt (58.000) en altijd in onderhoud is geweest bij de Renault dealer zijn ze bereid om 70% van de kosten voor hun rekening te nemen. Op mijn vraag wat de garantie te maken heeft met een defect dat blijkbaar bij dit model lijkt te horen en dus een bekend probleem is waarbij de fout in de fabricage zit, antwoordde men dat zij daarom ook besloten hadden om dit probleem alsnog onder de coulanceregeling te laten vallen. De dealer was inmiddels op de hoogte gesteld.
Contact met de dealer opgenomen en daar kon men nog niet precies zeggen wat de reparatie in totaal zou gaan kosten. Ook kunnen wij pas volgende week donderdag terecht, terwijl we al 3 weken met dit probleem zitten en de auto liever niet rijden met een zwart dashboard.
Omdat we op dit forum hebben gelezen dat er een goede reparatie mogelijk is door Demi voor 135 euro en 24 maanden garantie (Renault dealer 1 jaar), heeft mijn man met Demi contact gezocht. Hij kan daar al aanstaande zaterdag terecht. Omdat ons vertrouwen in de Renault Dealer, Kerkhof en Visscher in Rotterdam volledig weg is, overwegen wij nu om de reparatie bij Demi te laten doen. Sneller, vakkundig(er) en goedkoper met 2 jaar garantie.
Tja uw Scenic heeft ondanks de lage Km stand al een aantal kenmerkende en standaard defecten vertoond waar de Scenic II mee te kampen heeft.
En dan is het nog eens dat bij de Dealer het niet altijd bekend is dat het om standaard defecten gaat en dat er vaak lukraak vervangen word zonder de oorzaak aan te pakken.
Maar ik zal er zorg voor dragen dat uw instrumentenpaneel correct gerepareerd word
Uiteindelijk hebben we toch gekozen om op het aanbod van Renault in te gaan. Dit omdat Renault de boel volledig heeft vrnieuwd en wij zelf 255 euro moesten bijleggen. De rit naar Demi en de reparatiekosten zouden niet veel in het totaal schelen, plus dat de boel nu vernieuwd is met garantie. In ieder geval doet alles het nu weer. We gaan nog wel een brief schrijven naar Frankrijk, omdat we het eigenlijk te gek voor woorden vinden dat we zoveel ellende hebben met deze auto. Demi in ieder geval bedankt voor je reactie en mocht in de toekomst de nood weer aan de man zijn en de garantie verlopen, we weten je nu te vinden.
aina schreef:De rit naar Demi en de reparatiekosten zouden niet veel in het totaal schelen, plus dat de boel nu vernieuwd is met garantie.
Het voordeel dat u had gehad bij een reparatie bij ons is dat u dan 12 mnd. lager garantie had gehad t.o.v. de Dealer waar u maar èèn jaar garantie heeft gekregen
Het voornaamste is dat het allemaal weer gemaakt is
eerder deze week gebeld naar Demi en vandaag reeds een afspraak gehad. Was wel een eindje rijden, volledig zonder paneel, want het mijne was helemaal dood. Afspraak om 16u, was er rond 15u45, de mannen zijn direct aan de slag gegaan terwijl ik een wandelingetje heb gemaakt in en rond Stevensweert. Een goei uurtje later was alles klaar, paneel werkt weer zoals het moet, alle foutmeldingen zijn uit het systeem gehaald en dat alles voor 135 euro + twee jaar garantie. Ik kan hun service in alle geval alleen maar aanraden. En die 300km die ik ervoor heb gereden was het dubbel en dik waard.
Bedankt mannen, ik hoop jullie niet meer nodig te hebben, maar anders weet ik zonder twijfel waar naartoe
Helaas heeft ook mijn Espace III uit 1998 hetzelfde probleem; het begon met een heel af en toe wegvallend dashboard (display werd donker, maar werkte nog wel); met tussendoor een af en toe brandend airbag storings lampje en een brandstof niveau aanduiding die af en toe heen en weer schommelt tussen helemaal leeg (ook al had ik net getankt) en het daadwerkelijke brandstofniveau tot aan een kilometerteller die spontaan op 0 springt. De garage vermoedde losse contacten en heeft er al eens naar gekeken (aanluitingen van de airbags) en toen ik vorig jaar voor de APK moest deed het euvel zich niet voor (zul je net zien) en heb ik het maar laten gaan...Een naar nul springende kilometer teller rijdt al wat ongemakkelijk en een schommelende brandstofniveau aanduiding helpt ook niet echt, maar nu sinds een week licht het dashboard niet meer op; alles blijft donker, ook al zie je wel dat er informatie wordt weergegeven (als er zonlicht op de display valt) tijdens het rijden. Is dit hetzelfde euvel als waar alle voorgaande posters last van hebben?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
=//= Ik heb een vraag:
In september 2024 onze 5e Dacia in ontvangst genomen (en de 3e Duster): 1.0 ltr 3 cylinder op LPG, model Expression.
Vanaf het begin problemen met de boordcomputer gehad (+ beeldscherm):
Normaal start dit op (met een...
Na pechhulp in Frankrijk heeft de Franse garage de taal van het dashboard (dus niet het multimediasysteem) op Duits gezet. Hoe wijzig ik dit in Nederlands? Alvast bedankt
Beste mensen, ik heb een Scenic bose gekocht uit 2014 met een digitaal dashboard. Hoe stel ik de kleur van de snelheidsmeter etc. In,? Deze was nl blauw en is nu heel geworden. Vriendelijke groet Robert.
Clio 4 1.5dci 2013
Mijn zoon heeft de deur linksachter niet goed dichtgedaan. Dat hadden we niet gezien, hele flinke hoosbuien eroverheen. 2 dagen later accu leeg. Natte mat bij de pedalen. Accu geladen, rijdt prima weer. Maar volgende dag weer...
Eind augustus heb ik een Renault Megane IV, 1.5 dCI gekocht. Fijne auto, maar na 15.000 kilometer kreeg ik een knipperende kerstboom aan foutmeldingen op mijn dashboard.
Het begon met een uitvallende Adaptive Cruise Control. Deze werkte af...
E-TECH hybrid 145 Intens: Weet iemand of mijn dashboard digitaal aan te passen is, je zou denken dat digitaal alles mogelijk is.?
Wil graag ook een toerenteller op beeld.. zeg maar