Radio valt uit indien verbonden met BlueTooth

Plaats reactie

Topic author
Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 14 dec 2018 10:44
Actief als: particulier

Radio valt uit indien verbonden met BlueTooth

Bericht door Keirtje »

Model: Grand Scenic Bose start Stop 110 Dci, phase III
Bouwjaar 2012 dus.

Hoi, ik heb al sinds aflevering bijna 4 maanden geleden problemen met mijn radio. Als ik mijn telefoon (HTC Wildfire) via BT heb gekoppeld, gaat regelmatig de radio uit, navigatie scherm word zwart en de tijd verschijnt. Na een paar seconden is de radio weer terug en ook het navigatie scherm gaat verder waar ik was gebleven. Na een keer of drie wordt het wat erger, dan duurt het zeker 15 seconden voor alles weer terug is, maar dan is de radio wel compleet gereset, geprogrammeerde zenders zijn weg, alle BT koppelingen zijn verdwenen.
Als verschillende keren bij de dealer geweest, na een paar weken mocht de radio worden vervangen door Renault, en wat denk je, probleem is er nog steeds. Ze kunnen niets vinden. Mijn eerste bekeuring heb ik nog net kunnen vermijden, coulante agent (je wel, ze bestaan echt!!).

Iemand enige vergelijkbare ervaring of nog beter natuurlijk een oplossing..... :wink:

Bedankt al vast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Keirtje
Lid
Lid

Re: Radio valt uit indien verbonden met BlueTooth

Bericht door Keirtje »

Ik heb via de dealer de oplossing gekregen van Renault. Koop een nieuwe telefoon.
Uit de laatste, nog niet gepubliceerde lijst, blijkt mijn HTC Wildfire telefoon opeens niet meer compatibel te zijn met het BT systeem dat in de 2012 versies van veel Renault's word gebruikt. Deze lijst is voor Master III, Megane III, Scenic III, Twingo II en Wind, alle vanaf 03-2012.
Je kunt beter geen Android telefoon gebruiken, er zijn er maar een paar goedgekeurd. In totaal staan er 26 goedgekeurde telefoons op de lijst, 7 Blackberry's, Iphone 3GS en 4 (niet de 4S), geen enkele LG. 2 Samsungs: Omnia7 en Wave2.

Zijn er meer emnsen met klachten, of ben ik de enige

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 feb 2013 10:16

Bericht door jonasteugels »

Ik heb hetzelfde probleem als keirtje, namelijk dat de radio/GPS console uitvalt en weer opstart tijdens het rijden. Wat het veroorzaakt weet ik niet maar het heeft waarschijnlijk iets met de voeding van de console te maken. En alle vergelijkbare problemen die ik op fora zie (Duits, Frans, ...) lijken erop te wijzen dat het een probleem is met de Scenic Bose Edition. Nu worden de posten van mijn radio zelfs helemaal gewist. Alles terug opnieuw programmeren ... . Ik ben redelijk dringend op zoek naar iemand die weet hoe het probleem op te lossen. Als je de Duitse problemen wilt lezen: zoek in google naar "Radio-/Navieinheit startet unvermittelt neu". De Franse problemen kan je vinden via "la radio redémarre avec toutes les config remise à zéro et plus de tel enregistré" en "Puis l'écran devient noir et l'autoradio redémarre". Het lijkt een gekend probleem te zijn. Op autoweek kan je het vinden als je zoekt naar "Daarnaast heb ik een aantal keren gehad dat de radio uit en aan ging zonder enige reden.".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

Het is een software probleem, na een upgrade van de software is het probleem opgelost. Werkt nu zonder problemen.

Keirtje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Martijn
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 24 jan 2013 20:37

Bericht door Martijn »

Hoe voer je die software update uit? En waarop? Op de telefoon, of op de auto?
Keirtje schreef:Het is een software probleem, na een upgrade van de software is het probleem opgelost. Werkt nu zonder problemen.

Keirtje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 02 feb 2013 10:16

Bericht door jonasteugels »

@Keirtje

Heb jij ook een Bose edition?

Welke software versie heb je nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

Ik heb de GS 1.5 DCi van 2012, Bose uitvoering.
De software upgrade moet uitgevoerd worden door de garage, kun je niet zelf. De software van de Radio word ge-upgrade.
Versie nummers weet ik zo niet, auto is nu niet bij de hand.

Het is echt een wereld van verschil, voorheen viel de radio regelmatig uit, maar na de upgrade totaal niet meer. als ik rij, zijn dat stukken van 1 tot 1.5 uur en al die tijd geen enkel probleem meer gehad.

Nu moeten ze nog werken aan de mogelijkheid om de air quality sensor uit te zetten, dan ben ik helemaal tevreden...

Keirtje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Ook dat zal wel lukken. Ik herinner me mijn Vel Satis van 2002. Je was aan het rijden en plots bedampten alle ruiten. Ook steeds knoeien om die ruiten dampvrij te houden. Heeft niet lang geduurd of er was een update en het probleem was perfekt verholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Martijn
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 24 jan 2013 20:37

Bericht door Martijn »

Nadat ik met mijn Renault Twingo 2012 langs de dealer ben gegaan, en de dealer het niet voor elkaar kreeg, ben ik inmiddels gebeld door de importeur, (blijkbaar heeft de dealer navraag gedaan, en mij door de importeur laten bellen, kudo's), en heb ik volgende week afspraak om te kijken of het op te lossen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 15 jul 2022 20:00

Bericht door EagleForce »

Hoi, ik herken het probleem zoals omschreven.
Ik heb een Renault Megane Coupé uit 2009 sinds een half jaar.
Het probleem doet zich dagelijks voor, even valt de verlichting radio uit en ook het scherm kort, daarna weer aan en connect opnieuw met mijn telefoon (Samsung Galaxy S5). Dit kan zich tot 5-10 keer herhalen in korte tijd, ik merk wel dat als ik dan een tijdje rij het meestal niet meer gebeurt (alsof iets opwarmt, vreemd maar weet niet anders te omschrijven).

Dit herhaalt zich dus gewoon altijd.............is dit een kwestie van upgrade in firmware van de radio/nav en zo ja hoe kan ik dit regelen? Indien nee, jullie nog ideeen anders dan "andere telefoon kopen" ? ;-))

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

hi EagleForce. Het is een software upgrade die het probleem op heeft gelost. dit zal dus door de dealer moeten worden uitgevoerd. ik heb intussen al een tijdje een Nexus4 / Nexus5 /Galaxy S3 en Iphone5 gekoppeld en geen is bijna nooit meer voorgekomen dat de radio uitvalt. Een heeeeel enkel keer gaat het navigatie scherm op zwart gedurende een paar seconden, met enkel de tijd in beeld, maar dat is alleen de laatste paar manden 3 keer gebeurt, niet echt heel erg in vergelijken wat er voorheen gebeurde.

ar quality sensor is en blijft een ramp en is niet te verhelpen. Zelfs Leaseplan is er mee bezig geweest richting Renault, maar helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut