Mijn vriendin heeft sinds enkele maanden een Megane Coupe uit 1,6e 1998. Het is een erg fijne wagen om mee te rijden, en hij bevalt goed, op het iets minder praktisch zijn in sommige gevallen na dan.....

Deze auto ligt als een huis op de weg, en gaat de hoek om alsof het een kart is, terwijl er volgens mij toch de standaard veren/shokbrekers onder zitten. Op de snelweg met 120 km/u wil de auto nog wel eens onverwachts naar links schieten of naar rechts schieten bij het overrijden van een dwarsrichel...best link, maar als je het weet is daar goed mee te rijden. Tenminste, dat dacht ik.

Gisteren voor het eerst met deze auto de moerdijkbrug over, voor diegenen die daar vaker komen, het wegdek is daar belachelijk slecht. De wegligging van de megane trouwens ook bleek op dat stuk weg, de auto slingerde van links naar rechts over de snelweg, en was zelfs met 70 km/uur nauwelijks te houden. Na de brug weer normaal asfalt en het probleem was weg......

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? We willen deze auto eigenlijk nog een aantal jaren blijven rijden, maar met dit soort grappen gaat dat zeker niet lukken, ik maar voorral ook mijn vriendin wil een veilige auto met een veilig weggedrag, dus eigenlijk willen we het gewoon maken.

Gr
Hein