Vandaag in een aantal (Grand) Espace 3.5 V6 bekeken en in één proef gereden.
die sprong er -voor een prijs van nog geen 4K- echt heel positief uit: een Initiale uit 2003 met logischerwijs alle toeters en bellen en nog geen 220.000 km. op de klok. Net ingereden dus...

Tot 180.000 dealer onderhouden, daarna helaas geen gegevens meer. Al contact met de dealer gezocht en die wist niets geks over de auto te melden. Tenminste: tot die 180K niet..
Verder was 'ie netjes op wat gebruikssporen na (wat steenslag, raar barstje in de voorruit, krasjes op één zijruit en wat plekjes op de lak die nog wel weg te poetsen zijn) maar geen parkeerdeukjes e.d. Ook geen bagagescherm overigens, maar goed: dat vind ik niet zo belangrijk.
Motortje loopt fantastisch en de bak schakelt tijdens het rijden zijdezacht zonder rare bijgeluiden.
Opvallend vond ik echter dat het inschakelen van P naar R of D niet zo zijdezacht ging. Geen rare geluiden of zo, maar je voelde duidelijk dat hij ergens inviel. Dat was bij bijvoorbeeld een 2.0T waarin ik ook gereden heb wat anders.
Mijn vraag: ligt dat aan het feit dat er onder een V6 een andere automaatbak zit als onder een 2.0T die gewoon wat stroever schakelt met de versnellingspook (heet dat ook zo bij een automaat??) of is er meer aan de hand...?
Andere vraag: zit er tussen 180.000 en 220.000 nog wat bijzonders v.w.b. beurten? Moet er bij 200K alleen wat filtertjes en olie vervangen worden of horen daar ook grotere zaken bij?