hallo, ik ben marcel, de net trotse bezitter van een 2.0 privilege uit 2002. kachel is op hol geslagen, alleen hoogste stand van de climate, wil ook niet zachter. nu ben ik er al achter dat normaal gesproken de weerstand is oorgeslagen. 2 vragen.
hoe lom ik het makkelijkst bij de weerstand, zit achter de middenconsole geloof ik en kan ik die zelf ook repareren.
wat kost een nieuwe anders.
kachelweerstand????????
-
marcelhorjus
Topic author - Lid

-
mechanic
- Gouden Bahco
- Actief als: particulier
Re: kachelweerstand????????
Je hebt toch een scenic I phII hè, die groene??
Dan moet je voor de kachelweerstand de bovenplaat van je dashbord loshalen dmv de schroefjes onder je speaker roosters los te nemen. Dan kun je deze zo los klikken.
Dan neem je de plastic luchtbuis van je rechts voor lucht uitstroom rooster los ( dat is eigenlijk het moeilijkst ) en volg je de bekabeling van je motor naar de weerstand en kun je die vervangen.
Het is slim om je kachelmotor even te controleren op roest aanslag, dat duidt op een verstopte paravan afvoer. Kachelweerstand van dit type gaat bijna alleen kapot door een ander defect in het systeem. Zwaarr draaiende motor, waterlekkage...
Dan moet je voor de kachelweerstand de bovenplaat van je dashbord loshalen dmv de schroefjes onder je speaker roosters los te nemen. Dan kun je deze zo los klikken.
Dan neem je de plastic luchtbuis van je rechts voor lucht uitstroom rooster los ( dat is eigenlijk het moeilijkst ) en volg je de bekabeling van je motor naar de weerstand en kun je die vervangen.
Het is slim om je kachelmotor even te controleren op roest aanslag, dat duidt op een verstopte paravan afvoer. Kachelweerstand van dit type gaat bijna alleen kapot door een ander defect in het systeem. Zwaarr draaiende motor, waterlekkage...
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
marcelhorjus
Topic author - Lid

Re: kachelweerstand????????
het is een scenic 1 type 2, 2.0 16v. bouwjaar 2002, een donker blauwe met climate control. zit die dan niet achter de middenconsole??? en is deze te r…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 29 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in