Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een vraag over de boordcomputer van mijn espace uit '97.
Hij rijdt nu op benzine maar wil hem graag ombouwen naar lpg.
Weet iemand hoe ik de brandstofpomp van de benzinetoevoer uitschakel?
Tevens ben ik ook op zoek naar een technisch schema van de dradenboom.
Ik heb een lpg-systeem van een espace toevallig op de kop kunnen tikken.
Het is een 2.0 liter 8 klepper, maar moet hem nu zelf nog inbouwen
ja dat weet ik.
heb systeem van de de zelfde auto met zelfde moter uitgehaald
maar ik moet even weten hoe ik de brandstof pomp uit schakel of er ergens een zekering gebonden is
vgr tonnie
kijk wel uit dat je bij de APK geen problemen krijgt. Zonder herkeuring en registratie op het kentekenbewijs kan de keurmeester niet anders dan constateren dat de auto en motor niet bij elkaar horen
Beste Tonnie, ik ben van mening dat je niet goed bezig bent en weiger je dan ook maar enige info te verstrekken.
@ moderator, Kan dit topic niet verwijderd worden?
mvg WillemS
En nu goedkoop rijden! Neem aan dat het een lpg g3 installatie is met de geringe wegenbelasting?
Houd er wel rekening mee dat deze 2.0 8v motor geen hydraulische kleppen heeft en je deze speling elke beurt moet controleren/stellen. Dit gebeurt met stelplaatjes, met juist gereedschap een klein uurtje werk.
De praktijk leert dat elke 100.000km - 150.000km de kleppen uitgesteld zijn ivm de hoge temperatuur van lpg en je een koprevisie nodig hebt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut