Beetje uit nieuwsgierigheid... Als ik me niet vergis werd ons indertijd (als verkoper) geleerd dat de Espace een extra verwarmingsweerstand heeft om het interieur sneller op te warmen. Dit omdat het koelwater slechts heel traag op temperatuur komt. Echter, na een jaar of zo, hoorde ik dat bij een terugroepaktie deze weerstanden afgekoppeld werden. (Reden ken ik niet).
Nu vraag ik me af of de recentere Espaces, af fabriek, toch een werkende weerstand meekregen. Ik vermoed van wel, te zien aan de snelheid waarmee je warmte krijgt in het interieur. En zo ja, kan je die weerstand gebruiken om er een standverwarming van te maken?
En, wie kent de goedkoopste manier om een standverwarming in een Espace te hebben? (Geen straalkacheltjes met verlengkabel lol).
Espace verwarmingsweerstand
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
- Actief als: particulier
Re: Espace verwarmingsweerstand
Ze hebben geen extra weerstand, dat is alleen een snehheids regelaar van je ventilatiemotor van het interieur.
Omdat moderne diesel motoren steeds efficienter zijn creëren ze minder warmte waardoor het opwarmen van de koelvloeistof langer duurt.
Daarom hebben deze auto's een 4tal gloeibougies in een houder en verlengstuk in een koelvloeistof slang zitten die de vloeistof verhit zodat deze sneller warm wordt.
Deze kun je niet als standkachel gebruiken lijkt me, daar de vloeistof niet stroomt en dus ook niet alles warm wordt, alleen het beetje wat bij de gloeispiralen zit.
Omdat moderne diesel motoren steeds efficienter zijn creëren ze minder warmte waardoor het opwarmen van de koelvloeistof langer duurt.
Daarom hebben deze auto's een 4tal gloeibougies in een houder en verlengstuk in een koelvloeistof slang zitten die de vloeistof verhit zodat deze sneller warm wordt.
Deze kun je niet als standkachel gebruiken lijkt me, daar de vloeistof niet stroomt en dus ook niet alles warm wordt, alleen het beetje wat bij de gloeispiralen zit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Espace verwarmingsweerstand
DHL, kijk eens op WAECO deze firma levert standkachels op diesel die ingebouwd kunnen worden. Voor zowel motorverwarming als interieurverwarming, met en zonder klok.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut