Beste allemaal,
Ik zou graag willen weten hoelang een turbo mee gaat.
Mijn 1.5 dci scenic 2 heeft inmiddels 200dkm op de teller staan maar rijdt als nieuw.
ik ben een rustige rijder en zuinig op de scenic.Moet ik de tubo uit voorzorg vervangen of kan hij nog een tijdje mee?
Zie uit naar de reacties.
Alvast bedankt.
Groet Marcel
levensduur turbo
Forumregels
SVP geen nieuwe onderwerpen aanmaken in dit topic.
Reageren op onderwerpen die hier staan is natuurlijk prima mogelijk.
Dit forumonderdeel voor het tijdelijk plaatsen van onderwerpen gedurende opruiming van een reeds bestaand forumonderdeel, voor verdere bewerking of uitzoekwerk bijvoorbeeld.
In gebruik door de Admin en verhuist over het forum naar gelang herinrichting.
SVP geen nieuwe onderwerpen aanmaken in dit topic.
Reageren op onderwerpen die hier staan is natuurlijk prima mogelijk.
Dit forumonderdeel voor het tijdelijk plaatsen van onderwerpen gedurende opruiming van een reeds bestaand forumonderdeel, voor verdere bewerking of uitzoekwerk bijvoorbeeld.
In gebruik door de Admin en verhuist over het forum naar gelang herinrichting.
-
marcel503
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
BramvT
- Lid

Re: levensduur turbo
Zolang je turbo zijn werk doet (qua acceleratie) en je geen olie lekkage ziet rond die turbo, hoef je hem niet te vervangen hoor. 
Ik snap overigens niet zo de problemen bij Renault met turbo's die steeds stuk gaan, ik zie vaak het merk Garret bij Renault turbo's....en uit ervaring weet ik dat dit gewoon een betrouwbaar merk is, die meer automerken voeren (zoals PSA).
Sinds 1992 rijd ik met turbodiesels (begonnen met de Citroen BX 1.8 TZD-Turbo) en heb altijd gezorgt dat ik om de 12.000 km de olie + diverse filters vernieuwde, dat vindt niet alleen de motor zelf fijn maar ook de turbo.
En vooral altijd je oliepeil op max houden...men denkt weleens dat ALS het peil maar tussen de min en max staat het dan goed is.....maar de motorolie zorgt (behalve de smering) OOK voor de koeling en vuilafvoer en dat gaat nu eenmaal beter met (bijvoorbeeld) 5 liter olie dan 3,5.
Ik snap overigens niet zo de problemen bij Renault met turbo's die steeds stuk gaan, ik zie vaak het merk Garret bij Renault turbo's....en uit ervaring weet ik dat dit gewoon een betrouwbaar merk is, die meer automerken voeren (zoals PSA).
Sinds 1992 rijd ik met turbodiesels (begonnen met de Citroen BX 1.8 TZD-Turbo) en heb altijd gezorgt dat ik om de 12.000 km de olie + diverse filters vernieuwde, dat vindt niet alleen de motor zelf fijn maar ook de turbo.
En vooral altijd je oliepeil op max houden...men denkt weleens dat ALS het peil maar tussen de min en max staat het dan goed is.....maar de motorolie zorgt (behalve de smering) OOK voor de koeling en vuilafvoer en dat gaat nu eenmaal beter met (bijvoorbeeld) 5 liter olie dan 3,5.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: levensduur turbo
Uit voorzorg vervangen lijkt me een beetje ver gaan.
Bij goed onderhoud en een voor de turbo gunstige rijstijl hoeft deze nooit kapot te gaan.
Ze gaan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Bij goed onderhoud en een voor de turbo gunstige rijstijl hoeft deze nooit kapot te gaan.
Ze gaan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 15 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht