bobine

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

bobine

Bericht door robm »

hallo
alweer oud probleem maar na iets meer als100.00 km blijken toch weer 2 bobines stuk , helaas weer pannein het buitenland,hetlijkt toch dat e 10 tankenhier invloed op heeft. of weet ik wat maar dit is de 2ekeer dat ikhier problemen meekrijg,auto afgesleept door de adac en gelukkig snel gemaakt in zuid duitsland, aleen avantime wordt daar gezien alseenoude bak, ikkon hem nabetalling van de reparatie ophalen ergens ver weg uit het zicht...
maar nu rijdt hij weer, na de zoveelste reparatie, nu 145000 km op de teller , als hetniet meer is.. rijdt nog goed tot ,maar hoe lang nog, dit jaar alheel wat uitgegeven aan allerlei zaken, maar vindt maar eens iets vergelijkbaars....
groet rob , rekening viel mee in duitsland € 160, voor 2 bobines en uitlezen van de storing.... werd ook vriendelijk geholpen , maar de auto terug brengen naar mijn vakantieadres vergeet het maar, gewoon gaan ophalen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Re: bobine

Bericht door rinia »

Hallo,
dit is wel toevallig: ik had 2 maanden geleden ook 2 bobines stuk met dezelfde km stand. Gelukkig in de voorste cilinderbank zodat ik ze eenvoudig zelf heb vervangen. Bij de dealer ook 160 euro betaald, uitlezen gratis. Ik vraag me nog steeds af waarom ze tegelijk stuk gingen. Ik denk ook wel eens aan iets anders maar dan je moet wel veel inleveren...
Met groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: bobine

Bericht door robm »

Hallo Jan

Bij mij waren het ook 2 voorste , ik had er geen bij me anders had ik het zelf kunnen doen , de oorzaak ligt volgens mij bij een te grote spanning bij het starten , cq geen goede vonk of op een andere manier een te grote spanning waardoor er sluiting optreedt, misschien ook door enig vocht want het is bij mij enkel keren op wintersport, sneeuw opgetredenen of kou , misschien gaan ze ook maar een x kilometer mee.
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: bobine

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Rob,

Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de Avantime kocht is de doorvoergaten in de motorruimte naar buiten van de ruitvloeistofslangen te dichten met kit. Als deze niet goed afgesloten zijn bestaat de kans dat er water bij langs loopt en dit water loopt in de bobine gaten, veelal de achterste waar je slecht bij kunt.

Toen de distributie riem is vervangen heb ik ook de achterste bobines laten vervangen en die gebruikte bobines heb ik nu op reserve bij me met een pijpsleutel 8!
Inmiddels 30.000km verder de twee voorste bobines vervangen, ik heb nu nog eentje in de voorraad bij me. Maar als deze ook in het vooronder is gemonteerd dan koop ik snel een nieuwe want het is gemakkelijk zelf te verhelpen en het schilt een zeer slecht lopende motor.
Volgens mij heeft het soort/merk benzine geen invloed op de slijtage van bobines.
Het 3l V6 blok wat wij hebben staat bekend om het stuk gaan van bobines, ook in de Citroen, Volvo en Peugeot waar het zelfde blok in ligt gaan ze met enige regelmaat stuk.
Maar het is en blijft een fantastisch blokje met veel vermogen onderin.

Groeten,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: bobine

Bericht door robm »

hallo wim
bij mijn zijn die bobines allemaal al vervangen , maar blijkbaar begint de elllende opnieuw, volgens nieuwe info kan dit ontstaan door oververhitting , met name file rijden , isolatie van de bobine raakt beschadigd en kan dan deffect raken is ook bij andere merken vaker optredend, (ik stondinderdaad enkele uren in de file dedag erna begon de ellende)
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: bobine

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Rob,
Nu ik erover nadenk heb ik vorig jaar in de hitte een uur in de file gestaan, daarna begon de Motor op 5poten te lopen. De volgende dag was er niets meer aan de hand.
Wel heb ik deze bobine twee weken gelden vervangen.
Groet, Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht