Aanschaf éerste espace
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
Aanschaf éerste espace
Ik zou me graag een espace aanschaffen vanwege z'n ruimte binnenin.
Maar ik heb een renault grand scenic gehad.....met veel miserie!!!!Nu heb ik "gehoord" dat de Espace een nog grotere miseriebak is...Klopt dit?Ik zoek een Diesel,welke is dan de betrouwbaarste?
Maar ik heb een renault grand scenic gehad.....met veel miserie!!!!Nu heb ik "gehoord" dat de Espace een nog grotere miseriebak is...Klopt dit?Ik zoek een Diesel,welke is dan de betrouwbaarste?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 09:38
- Actief als: particulier
Re: Aanschaf éerste espace
Klopt de aller betrouwbaarste Espace is een type III vanaf bj 1997 t/m 2000 met een 2,2dT.
Heb er zelf bijna 450.000km mee gereden totdat de distributieriem vroegtijdig knapte
We hebben ook een Espace type IV gehad met een 1.9 dCi motor van bj 2004 en alleen maar ellende mee gehad sleutelkaarten defect,egr klep continue verstopt,tijdens het rijden op stuurslot springen!!continue meldingen inspuit systeem defect dan valt motor vermogen weg,automatische handrem problemen en kan nog zo wel even doorgaan!!met als laatste gevolg motor defect.Heb toen weer een Grand Espace III 2,2 dT gekocht en nooit problemen ermee gehad.
Als je toch een Espace IV wilt neem dan een 2.0 dCi na bj 2006 die zijn wel betrouwbaar en hebben bovendien een Nissan motor.
Heb er zelf bijna 450.000km mee gereden totdat de distributieriem vroegtijdig knapte

We hebben ook een Espace type IV gehad met een 1.9 dCi motor van bj 2004 en alleen maar ellende mee gehad sleutelkaarten defect,egr klep continue verstopt,tijdens het rijden op stuurslot springen!!continue meldingen inspuit systeem defect dan valt motor vermogen weg,automatische handrem problemen en kan nog zo wel even doorgaan!!met als laatste gevolg motor defect.Heb toen weer een Grand Espace III 2,2 dT gekocht en nooit problemen ermee gehad.
Als je toch een Espace IV wilt neem dan een 2.0 dCi na bj 2006 die zijn wel betrouwbaar en hebben bovendien een Nissan motor.

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jun 2021 10:37
Wat is de betrouwbaarste, een nieuwe met garantie? Welk budget heb je voor ogen? Voor weinig vind je vast een aardig model, maar verwacht dan niet dat deze ongeschonden dienst doet zonder kosten. Zelf heb ik een 2.0 dCi met 230.000 op de teller. Ik heb wel vertrouwen in het geheel, maar ik zal niet raar staan kijken als er een nieuwe koppeling tzt in moet. Maar met een nieuwrijs van 65k heb ik niet de grootste afschrijving gehad.
Ieder geval zou ik de 2.2dCi laten staan, hoor niet al te goede verhalen over. En zoek er een met een onderhoudshistorie. Niet een auto van een knutselaar kopen, tenminste dat zou ik niet aanraden...
Ieder geval zou ik de 2.2dCi laten staan, hoor niet al te goede verhalen over. En zoek er een met een onderhoudshistorie. Niet een auto van een knutselaar kopen, tenminste dat zou ik niet aanraden...
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De 2.2dci laten staan...en de 1.9 diesel?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 09:38
De 2,2 dCi en 3.0 dCi van bouwjaar 2003 en 2006 lekker late staan!!!
Een 1.9 dCi zelfde verhaal en de motor is veelste licht voor zo,n zware auto.
Als je budget het toelaat dan zou ik zeker een 2.0 dCi nemen
Een 1.9 dCi zelfde verhaal en de motor is veelste licht voor zo,n zware auto.
Als je budget het toelaat dan zou ik zeker een 2.0 dCi nemen

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
2.0 dCi vanaf 2007.... perfekte wagen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dan weet ik al iets meer natuurlijk heb ik het probleem dat hier in de buurt (brugge) geen betrouwbare dealer is!
Voordien had ik een renault Grand Scenic.Daar was de turbo stuk aan 120.000km.Er is toen een nieuwe turbo geplaatst bij een erkende dealer in sijsele,nog geen 1000km verder drinkt de scenic olie als geen ander.Alles werd vervangen wat mogelijk de oorzaak is.....zonder sucses!Het laatste wat meegedeeld word is dat de motor stuk is!Bij een 2 de opini (erkend garage in brugge)is de turbo niet origineel(???!!!)maar verder willen ze er niets mee te maken hebben.....Dan de invoerder gebeld,maar zonder oplossing!Blijkbaar mag een erkend dealer een niet origineel stuk plaatsen en de volle pot vragen.....zonder garantie!!!(bewijs maar ééns dat de turbo de oorzaak is!!)
Voordien had ik een renault Grand Scenic.Daar was de turbo stuk aan 120.000km.Er is toen een nieuwe turbo geplaatst bij een erkende dealer in sijsele,nog geen 1000km verder drinkt de scenic olie als geen ander.Alles werd vervangen wat mogelijk de oorzaak is.....zonder sucses!Het laatste wat meegedeeld word is dat de motor stuk is!Bij een 2 de opini (erkend garage in brugge)is de turbo niet origineel(???!!!)maar verder willen ze er niets mee te maken hebben.....Dan de invoerder gebeld,maar zonder oplossing!Blijkbaar mag een erkend dealer een niet origineel stuk plaatsen en de volle pot vragen.....zonder garantie!!!(bewijs maar ééns dat de turbo de oorzaak is!!)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-