scenic start niet

Plaats reactie

Topic author
Tekhead
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jul 2014 21:51
Actief als: particulier

scenic start niet

Bericht door Tekhead »

hallo,
ik heb een scenic 1 van 2002 1,9 dit en heb een plots probleem, toen ik gisteren aan de wagen aan't werken was had ik m'n lichten aangezet en brandde de binnenverlichting nog. Toen ik klaar was wilde mijn zoon de auto verplaatsen en startte zonder voor te verwarmen, hij merkte dit en liet de sleutel meteen los om voor te warmen maar toe wilde de auto niet starten , en is het of de accu leeg is, heb nog trachten te starten met startkabels maar wel vanaf een 43ah batterij op een 55 ah batterij, kan het dat die batterij te zwak is om de mijne te chargeren of is er mss een euvel ontstaan door te starten zonder voorgloeien ? Mits de verlichting binnen en buiten nog werkt alsook het lichtje flikkert van de startonderbreking, dashbordverlichting, radio werkt nog allemaal, alleen het klokje in het dashboard staat een paar uur achter en flikkert als de sleutel omgedraaid wordt, heb ook trachten te starten met een andere sleutel maar dat helpt ook niet, vind het wel raar dat de accu al leeg zou zijn, heeft niet echt lang lichten laten aanstaan zonder draaiende motor. Zou dit echt de accu zijn of iets anders. moet zeggen dat ik accu nog niet heb laten testen en ook nog niet proberen in gang te trekken, wou graag enkele mogelijkheden weten zodat ik niet elke keer terug vragen moet stellen.
Als ik contact omdraai hoor ik eerst een reutelend geluid en hoor ik ook de brandstofpomp en dit valt weg samen met het doven vh voorverwarminglichtje op dashboard, is dit een veeg teken van iets ? Ik heb de vorige dagen geen enkel probleem gehad met starten tijden vrieskoude.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31

Re: scenic start niet

Bericht door mechanic »

Ik vermoed je accu. Het opstarten met zo'n kleine accu is geen goede optie. Je diesel heeft nogal wat startcapaciteit. Probeer eens aan te trekken of over starten met een grotere accu. Dan kan je naar een garage om je accu te laten testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Tekhead
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 jul 2014 21:51

Re: scenic start niet

Bericht door Tekhead »

Ik heb hem op sleep laten aantrekken mits ik geen booster of accu met evenwaardige capaciteiten bij de hand had, hij was meteen weg, heb er dan tijdje mee rondgereden om de accu terug op te laden; Heb ondertussen al 3x terug met de wagen weggeweest en starten was geen probleem, hopelijk morgen in de vroege ochtend ook geen problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut