Afgelopen zondag deed de verwarming het niet meer aan de linkerkant in mijn Espace (2.0T uit 2004). In de garage hebben ze hem uitgelezen en het bleek dat de zonnesensor kapot was. Het vervangen van deze sensor kost ongeveer €150,-. Het gekke is echter dat de verwarming het gewoon weer doet. Mijn vraag is nu: weet iemand van jullie waarvoor die zonnensensor precies is (hoe die werkt) en of je dat zelf ook genmakkelijk kunt vervangen (scheelt ruim €100,-).
Graag hoor ik van jullie!
zonnesensor
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: zonnesensor
De zonnesensor zit in het midden vooraan in het dashbord. Deze regelt de toevoer van lucht, meer minder als de zon op de voorruit schijnt. De bovenkant vh dashbord moet los om erbij te komen. Renault schrijft voor dat hiertoe de accu losgekoppelt moet worden voor je hieraan begint. De sensor zit geklemd en dient voorzichtig losgehaald te worden anders breekt hij. Na de werkzaamheden dienen er bepaalde inlezingen gedaan te worden om alles goed te laten werken.
Als het onderdeel 50 kost dan ben met een uurtje werk wel aan de 150.
mvg WillemS
Als het onderdeel 50 kost dan ben met een uurtje werk wel aan de 150.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 21 okt 2019 15:14
- Actief als: particulier
Re: zonnesensor
Dag WillemS,
bedankt voor je reactie, ik ga nu uitzoeken of ik de sensor zelf ook zou kunnen vervangen zonder de boel af te breken...
bedankt voor je reactie, ik ga nu uitzoeken of ik de sensor zelf ook zou kunnen vervangen zonder de boel af te breken...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut