Renault Megane 1.6 16v dynamique LPG3
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 mar 2013 11:39
- Actief als: particulier
Renault Megane 1.6 16v dynamique LPG3
Hoi,
Ik zit er aan te denken om de Renault Megane 1.6 16v dynamique uit 2003 op LPG3 te kopen maar zijn er specifieke problemen met deze auto? Ik rij nu in een Safrane 2.0 LPG3 en die is mij altijd prima bevallen.
Graag hoop ik van jullie antwoorden te krijgen.
Groetjes Margo
Ik zit er aan te denken om de Renault Megane 1.6 16v dynamique uit 2003 op LPG3 te kopen maar zijn er specifieke problemen met deze auto? Ik rij nu in een Safrane 2.0 LPG3 en die is mij altijd prima bevallen.
Graag hoop ik van jullie antwoorden te krijgen.
Groetjes Margo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44
Re: Renault Megane 1.6 16v dynamique LPG3
Als ik het zou mogen zeggen zou ik de safrane houden. IMO toch een een stuk betrouwbaarder, alleen de maandelijkse lasten zullen wat hoger zijn.
Afhankelijk van de uitvoering zijn er diverse problemen rond dit type, die met wat speurwerk op dit forum wel boven komen.
O.a nokkenasverstelling, afslaan met koude motor, handsfree systeem, badgekaarten incl lezer, ventielsensoren, electrische ruitbediening etc etc..
Bij een safrane is die lijst een stuk korter.
Afhankelijk van de uitvoering zijn er diverse problemen rond dit type, die met wat speurwerk op dit forum wel boven komen.
O.a nokkenasverstelling, afslaan met koude motor, handsfree systeem, badgekaarten incl lezer, ventielsensoren, electrische ruitbediening etc etc..
Bij een safrane is die lijst een stuk korter.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 07 mar 2013 11:39
Dankje voor je reactie.
Inderdaad worden de maandlasten voor de Safrane te hoog en het is ook al een auto uit 1998 die nu met 312000 de nodige problemen gaat veroorzaken. Ik heb al wat gespeurd maar kan het niet vinden (a) vrouwen he
haha
Toch heel erg bedankt, ik hoop nog wat meer duidelijk te krijgen over dit type.
Inderdaad worden de maandlasten voor de Safrane te hoog en het is ook al een auto uit 1998 die nu met 312000 de nodige problemen gaat veroorzaken. Ik heb al wat gespeurd maar kan het niet vinden (a) vrouwen he

Toch heel erg bedankt, ik hoop nog wat meer duidelijk te krijgen over dit type.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44
Een megane van dit type op lpg zou ik adviseren niet te kopen bij een km-stand van meer dan 200.000km. De motor is opzich vrij degelijk, maar met lpg en hogere km-standen willen deze wel eens voor problemen zorgen.
De ontsteking is een zwak punt, de penbobines sneuvelen bij bosjes bij dit type. De airco is een zwak punt.
Ik kan je een hele waslijst aan problemen opsommen maar daar heb je niks aan. Koop een auto bij een betrouwbaar bedrijf liefst met enige vorm van garantie, en laat de auto goed nakijken voor je tot koop over gaat.
Heb je er niet veel verstand van, neem dan indien mogelijk iemand mee die dat wel heeft.
De ontsteking is een zwak punt, de penbobines sneuvelen bij bosjes bij dit type. De airco is een zwak punt.
Ik kan je een hele waslijst aan problemen opsommen maar daar heb je niks aan. Koop een auto bij een betrouwbaar bedrijf liefst met enige vorm van garantie, en laat de auto goed nakijken voor je tot koop over gaat.
Heb je er niet veel verstand van, neem dan indien mogelijk iemand mee die dat wel heeft.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 apr 2025 17:03
3 weken geleden een dergelijke auto gekocht, een gt, bj 2003, 196dkm, lpg3.
zag er erg verzorgd uit, electrisch werkte alles perfect, reed ook goed, kortom een fijne auto.
Inmiddels ruim 1500km gereden zonder ook maar enig onderhoud. (wegens tijdgebrek en het slechte weer). Dit stel ik maar even uit tot volgende maand, dan moet ie zich bewijzen op een lange autovakantie.
zag er erg verzorgd uit, electrisch werkte alles perfect, reed ook goed, kortom een fijne auto.
Inmiddels ruim 1500km gereden zonder ook maar enig onderhoud. (wegens tijdgebrek en het slechte weer). Dit stel ik maar even uit tot volgende maand, dan moet ie zich bewijzen op een lange autovakantie.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-