speling stuurhuiskogels aan het stuurhuis
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 15:46
- Actief als: particulier
speling stuurhuiskogels aan het stuurhuis
Kan ik het stuurhuis verwijderen, zonder het subframe te demonteren (want ik kan het hele stuurhuis niet eens zien).
I.v.m. speling op de stuurhuiskogels die in de rubberen balgen zitten, aan het stuurhuis zelf.
Het betreft een espace 3.5 V6 uit 2006 (type 2).
Groetjes Michel.
I.v.m. speling op de stuurhuiskogels die in de rubberen balgen zitten, aan het stuurhuis zelf.
Het betreft een espace 3.5 V6 uit 2006 (type 2).
Groetjes Michel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: speling stuurhuiskogels aan het stuurhuis
Er is speciaal gereedschap voor !!!
Je haalt de stuurstang los aan de fusee zijde draait de kogel erafwel even goed tellen hoeveel omwentelingen), verwijderd de stofhoes en plaatst het speciaal gereedschap erop, met de luchtsleutel losdraaien(de borging gat kapot, maar dat hoort zo) nwe erop met locktite en vastzetten, vervolgens moneren in omgekeerde volgorde. Dan laten uitlijnen.
SUC6 mvg WillemS
p.s. laat het doen door een vakman !!!
Je haalt de stuurstang los aan de fusee zijde draait de kogel erafwel even goed tellen hoeveel omwentelingen), verwijderd de stofhoes en plaatst het speciaal gereedschap erop, met de luchtsleutel losdraaien(de borging gat kapot, maar dat hoort zo) nwe erop met locktite en vastzetten, vervolgens moneren in omgekeerde volgorde. Dan laten uitlijnen.
SUC6 mvg WillemS
p.s. laat het doen door een vakman !!!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
Inderdaad aan de fusee los maken. Zelf markeer ik de buitenste kogel en de binnenste op een vast punt, deze afstand opmeten en precies zo terug zetten. Dan is uitlijnen niet nodig, hoogstens het stuur recht zetten, je kunt immers alleen de sporing afstellen..
Met het speciaal gereedschap kun je de kogel mooi op moment vast zetten, 80NM. Nieuwe stofhoes en klemmen monteren.
Er zijn mensen die de kogel met een waterpomptang/griptang los/vast zetten maar dat zou ik nooit doen. Je kunt daarmee immers moeilijk de kracht die je uitoefend controleren.
Speciaal gereedschap dat renault gebruikt kun je niet zo maar kopen, maar er zijn universele te koop die evengoed werken.
Met het speciaal gereedschap kun je de kogel mooi op moment vast zetten, 80NM. Nieuwe stofhoes en klemmen monteren.
Er zijn mensen die de kogel met een waterpomptang/griptang los/vast zetten maar dat zou ik nooit doen. Je kunt daarmee immers moeilijk de kracht die je uitoefend controleren.
Speciaal gereedschap dat renault gebruikt kun je niet zo maar kopen, maar er zijn universele te koop die evengoed werken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Ben je toch bezig, zou ik gelijk de buitenste stuurkogels ook mee pakken, die zijn erg aan slijtage onderhevig en kosten je de kop niet. Ben je zeker van weer wat jaren probleemloos sturen.
Check ook als je de harmonica hoes van de binnenste kogel los hebt of je stuurhuis niet lekt, bij de V6 modellen komt dit geregeld voor..
Check ook als je de harmonica hoes van de binnenste kogel los hebt of je stuurhuis niet lekt, bij de V6 modellen komt dit geregeld voor..
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Bedankt voor de reacties! Hoe kan ik aan dit speciaal gereedschap komen? Kan ik dat bestellen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Bij een onderdelen leverancier zal je aan zo'n stukje gereedschap moeten kunnen komen..
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Kost zo tussen de 80 en 120 euro's !!!
Is een buis met een verdikking waar 3 getande wieltjes inzitten voor de grip, en aan het andere eind een zeskant of 1/2 " vierkant voor de sleutel.
mvg WillemS
Is een buis met een verdikking waar 3 getande wieltjes inzitten voor de grip, en aan het andere eind een zeskant of 1/2 " vierkant voor de sleutel.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal kijken wat het beste voor mij is. Ik voel nu n.l. Iets speling.
Ik wacht het nog even af. Ik hou jullie op de hoogte.
M.v.g. Michel
Ik wacht het nog even af. Ik hou jullie op de hoogte.
M.v.g. Michel
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut