Welk merk banden op Megane?
Forumregels
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Welk merk banden op Megane?
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline 2008
Beste forumgenoten,
Mijn voorbanden (zomerbanden) zijn voor de zomer aan vervanging toe. Momenteel zitten er Continental SportContact2 banden onder de auto (origineel af fabriek?). De auto heeft 17 inch velgen en banden in de maat 205/50R17.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn fijne banden onder de Megane? Ben benieuwd.
Groeten, Harm
Beste forumgenoten,
Mijn voorbanden (zomerbanden) zijn voor de zomer aan vervanging toe. Momenteel zitten er Continental SportContact2 banden onder de auto (origineel af fabriek?). De auto heeft 17 inch velgen en banden in de maat 205/50R17.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn fijne banden onder de Megane? Ben benieuwd.
Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40
Re: Welk merk banden op Megane?
Hoi,
Ik rij zelf het liefste op Michelin onder een Renault. Ik heb dat tot nu toe bijna bij iedere Renault gehad en bevalt mij het beste qua comfort, grip en slijtage. Ook Michelin kun je via internet wel redelijk gunstig kopen (al blijft het een dure band).
Ik rij zelf het liefste op Michelin onder een Renault. Ik heb dat tot nu toe bijna bij iedere Renault gehad en bevalt mij het beste qua comfort, grip en slijtage. Ook Michelin kun je via internet wel redelijk gunstig kopen (al blijft het een dure band).
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001
Twingo 1 1.2 2001
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Nou ik durf te stellen dat de Michelin de voordeligste band is die je kunt kopen,
als je uitrekent wat die je kost per kilometer.
Als je normaal rijd gaan ze 2x zolang mee en bespaar je ook nog eens 1x wisselen tov van "goedkope" band die maar de helft vd km's kan maken.
mvg WillemS
p.s. bij mij gaan de voorbanden 90k en de achterbanden 120k mee.
als je uitrekent wat die je kost per kilometer.
Als je normaal rijd gaan ze 2x zolang mee en bespaar je ook nog eens 1x wisselen tov van "goedkope" band die maar de helft vd km's kan maken.
mvg WillemS
p.s. bij mij gaan de voorbanden 90k en de achterbanden 120k mee.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40
Willem,
Je hebt helemaal gelijk qua prijsverhouding van Michelin. Bedoelde eigenlijk alleen de aanschafprijs
Je hebt helemaal gelijk qua prijsverhouding van Michelin. Bedoelde eigenlijk alleen de aanschafprijs

Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001
Twingo 1 1.2 2001
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 30 mei 2013 12:58
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Nou even vergelijken dan maar;195/65/15 T
Avon ZT5 Brandstofverbruik C, Grip op natte weg C Geluid 71 dB prijs 52,30 bij autobandenmarkt.nl
Michelin Energy Saver MO Brandstofverbruik B, grip op natte weg A geluid 70 dB prijs 65,80 bij autobandenmarkt.
Verschil is dus 13,50 per band, waarvoor je krijgt een bijna 2x zo lange levensduur, minder brandstof verbruik, veel betere grip op natte wegen en ook nog stiller.
Voor mij is de keuze snel gemaakt hoor.
mvg WillemS
p.s. misschien weet je het nog niet maar Renault heeft lijstjes waar de goedgekeurde banden op staan. De afstelling van het onderstel is daarmee in overeenstemming.
Avon ZT5 Brandstofverbruik C, Grip op natte weg C Geluid 71 dB prijs 52,30 bij autobandenmarkt.nl
Michelin Energy Saver MO Brandstofverbruik B, grip op natte weg A geluid 70 dB prijs 65,80 bij autobandenmarkt.
Verschil is dus 13,50 per band, waarvoor je krijgt een bijna 2x zo lange levensduur, minder brandstof verbruik, veel betere grip op natte wegen en ook nog stiller.
Voor mij is de keuze snel gemaakt hoor.
mvg WillemS
p.s. misschien weet je het nog niet maar Renault heeft lijstjes waar de goedgekeurde banden op staan. De afstelling van het onderstel is daarmee in overeenstemming.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 30 mei 2013 12:58
misschien weet je het nog niet maar heb gewoon gezecht welk merk ik zou nemen.
Had deze vroeger op mijn Ford focus liggen en de grip op de weg was supper, zowel bij nat als droog.De levensduur had ik ook geen klagen van.
Dat band A nu toevallig goedkoper is als band B had ik totaal nog niet naagezien.
Had deze vroeger op mijn Ford focus liggen en de grip op de weg was supper, zowel bij nat als droog.De levensduur had ik ook geen klagen van.
Dat band A nu toevallig goedkoper is als band B had ik totaal nog niet naagezien.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Zolang je er een A-merk oplegt zal je altijd een goede keus maken . Op mijn GSIII van 2011 stonden Continentals en op de huidige GSIII........ook , al hebben die laatste geen vaste draairichting lijkt me .
Als je via Renault winterbanden (volledige set) besteld , weten ze meestal niet op voorhand of dit met bvb Michelin of bvb Dunlop zal zijn ........hangt ervan af welke band op dat moment het beste "scoort" in de testen
Voor het overige zou ik WillemS zijn raad ter harte nemen
Als je via Renault winterbanden (volledige set) besteld , weten ze meestal niet op voorhand of dit met bvb Michelin of bvb Dunlop zal zijn ........hangt ervan af welke band op dat moment het beste "scoort" in de testen

Voor het overige zou ik WillemS zijn raad ter harte nemen

Hide post links |
-
Topic author - lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Het gaat Michelin of Continental worden. Nu nog even kiezen tussen de Michelin Primacy en de Continental Sportcontact 5.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community