water in mijn scenic
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 jan 2014 21:30
- Actief als: particulier
water in mijn scenic
Mijn Scenic Bouwj 2010 65000 Km op de teller nooit problemen gehad tot nu .
Sinds een kleine week is mijne Scenic precies ne aqarium maar dan zonder vissen erin.
Het water staat tot in de kleine berg ruimtes in de vloer met alle gevolgen van dien alles wat erin steekt nat mijne digitale camera Nikon naar de vaantjes , gelukkig nog geen motor problemen,morgen rap richting garage Renault ben benieuwd wat het verdict zal zijn !!!.
Sinds een kleine week is mijne Scenic precies ne aqarium maar dan zonder vissen erin.
Het water staat tot in de kleine berg ruimtes in de vloer met alle gevolgen van dien alles wat erin steekt nat mijne digitale camera Nikon naar de vaantjes , gelukkig nog geen motor problemen,morgen rap richting garage Renault ben benieuwd wat het verdict zal zijn !!!.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: water in mijn scenic
De waterafvoer onder de roosters van de voorruit verstopt en water komt langs inlaat ventilator naar binnen.
Scenic III heeft op de afvoer een klepje zitten die al het vuil tegen houd .
Klepje er af en vuil er uit . probleem opgelost . is gekend bij renault .
Mvg Kurt
Scenic III heeft op de afvoer een klepje zitten die al het vuil tegen houd .
Klepje er af en vuil er uit . probleem opgelost . is gekend bij renault .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn (reeds lang verkocht) GSII van 2004......blijkbaar kan dit dus nog altijd bij de nieuwere modellen..........
1 tip : poets regelmatig zelf je auto en doe de motorkap open zodat je de blaadjes/vuil er zelf uit kan vissen en je problemen worden voorkomen
1 tip : poets regelmatig zelf je auto en doe de motorkap open zodat je de blaadjes/vuil er zelf uit kan vissen en je problemen worden voorkomen

Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 15 jun 2016 11:55
Onze Scénic (nieuw gekocht 26 apr 2000; km.st 377.000) had natte matten r. Conform aanbevelingen voor de III hebben we 'm opgekrikt, met veel moeite de 2 doppen + 2 torque schroeven waarmee het achterste binnenspatscherm vast zit losgemaakt. Nergens iets van een rubber klep o.i.d. gevonden. Beneden nabij de kokerbalk was veel aangekoekte troep (vooral zand) met nota bene zelfs een ontkiemde esdoorn. Alle 'tattie' tussen binnenspatscherm en plaatwerk zoveel mogelijk verwijderd.
Rooster-scherm R (onder ruitenwisserblad) losgeschroefd (3 torque zelftappers). Daarmee wordt de eigenlijke afvoer van hemelwater zichtbaar. Dit is een aflopend gootje. Eronder stond ongeveer anderhalve cm water met erom heel eveneens veel aangekoekte troep. Alles zoveel mogelijk schoongemaakt en uiteindelijk met een klein plantengieterje water gegoten in het hiervoor bedoeld gootje. Het water liep (met troep) door. Het bleek uit te komen bij een circa 1 cm breed gat in het plaatwerk bij het reservoir van de ruitensproeier.
Water loopt nu goed door en hopelijk is daarmee het euvel verholpen. Zo niet, zal ik dit bericht updaten.
Rooster-scherm R (onder ruitenwisserblad) losgeschroefd (3 torque zelftappers). Daarmee wordt de eigenlijke afvoer van hemelwater zichtbaar. Dit is een aflopend gootje. Eronder stond ongeveer anderhalve cm water met erom heel eveneens veel aangekoekte troep. Alles zoveel mogelijk schoongemaakt en uiteindelijk met een klein plantengieterje water gegoten in het hiervoor bedoeld gootje. Het water liep (met troep) door. Het bleek uit te komen bij een circa 1 cm breed gat in het plaatwerk bij het reservoir van de ruitensproeier.
Water loopt nu goed door en hopelijk is daarmee het euvel verholpen. Zo niet, zal ik dit bericht updaten.
Renault Scénic 1.6-16v apr 2000
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
Het euvel zal nu verholpen zijn,als je ze aan weerszijde gereinigd hebt en het klepje/vernauwing van de afvoerslang hebt gehaald.
Het water in de scenic 1 komt via je kachelmotor naar binnen. Die kan ook wat geleden hebben.
Het water in de scenic 1 komt via je kachelmotor naar binnen. Die kan ook wat geleden hebben.
Hide post links |
-
We hebben geen klepje gezien; ook geen afvoerslang. Waar zit dit dan?
Wèl ongeveer in het midden een rubberslang met een bol uiteinde. Daarvan nemen wij aan dat het van de airco is. Zowel het bolletje als de rubberslang leken ons helemaal schoon te zijn.
Wèl ongeveer in het midden een rubberslang met een bol uiteinde. Daarvan nemen wij aan dat het van de airco is. Zowel het bolletje als de rubberslang leken ons helemaal schoon te zijn.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De paravan afvoer opening zit inderdaad onder bij de ruitenwissers.
Het uiteinde daarvan komt uit achter de wielkasten. Wellicht is die al eens aangepast, iet onwaarschijnlijk na 16jaar.
Het uiteinde daarvan komt uit achter de wielkasten. Wellicht is die al eens aangepast, iet onwaarschijnlijk na 16jaar.
Hide post links |
-
Nou nee, de Scénic is nieuw gekocht en heeft nooit een aanrijding o.i.d. gehad, zodat we er zeker van zijn dat daar niks is aangepast. Overigens was onder het kunststof binnenspatscherm alle plaatwerk nog helemaal als nieuw; nergens iets van roestvorming te bekennen.
Mag ik de vraag naar klepje en afvoerslang herhalen?
Mag ik de vraag naar klepje en afvoerslang herhalen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De airco afvoer zat dacht ik onder de auto ergens,naast de uitlaat. Die geven nooit problemen mijn ervaring.
Gooi eens wat water in de paravan,dan zie je waar het uitkomt. Het bol uiteinde is normaal waar een klepje in zit.
Gooi eens wat water in de paravan,dan zie je waar het uitkomt. Het bol uiteinde is normaal waar een klepje in zit.
Hide post links |
-
We hebben water in de afvoergoot gedaan. Dat liep via een gaatje van circa 1 cm doorsnee onder het ruitensproeier-tankje weg en dit vond vervolgens zijn weg op de bovenkant van het binnen-spatscherm. Het vervolgt zijn weg naar beneden en komt uit op de hoek van de carrosserie. Het kunststof binnen-spatscherm zit daar met 2 torque schroeven vast aan de carrosserie.
Vannacht hebben we fikse kletterbuien gehad en de Scénic was droog. Zodoende nemen we vooralsnog aan dat het probleem daarmee is opgelost.
Vannacht hebben we fikse kletterbuien gehad en de Scénic was droog. Zodoende nemen we vooralsnog aan dat het probleem daarmee is opgelost.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zolang de afvoer open is,zal het niet via daar naar binnen lekken.
Hide post links |
-
Inderdaad; dat zou ook niet kunnen.