Beste 25 rijders,
Mijn renault 25 GTX '85 fase 1 heeft problemen met het koelsysteem en waarschijnlijk is de koppakking stuk.
Ik ben ermee naar de garage geweest en die geeft aan dat bijna alle slangen verrot en aan vervanging toe zijn.
Wellicht ook de waterpomp en thermostaat.
Volgens hen een kostbare aangelegenheid. Ook zou het vervangen van de koppakking een dure aangelegenheid zijn.
Al met al heel veel geld voor zo'n oude auto die ik toch graag nog zou blijven rijden als het enigzins kan.
Heeft iemand hier ervaring mee en of dit soort onderdelen van andere renaults? Of weet iemand een goed adresje waar ik met dit soort problemen goed terecht kan.
Koelsysteem + koppakking
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 11:52
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Ik denk dat de kosten vooral in de arbeidsuren gaan zitten.
Als je handig bent, geduld hebt en een beetje schoon werkt, zou je het eventueel zelf kunnen doen.
Aangezien de distributieriem toch er af gaat, zou ik deze gelijk met de spanner mee vervangen.
Qua onderdelen zal het prijskaartje wel meevallen denk ik, pakkingen zijn niet zo duur, de riem en spanner zijn ook nog goed betaalbaar, de slangen zullen waarschijnlijk het duurst zijn.
Als je handig bent, geduld hebt en een beetje schoon werkt, zou je het eventueel zelf kunnen doen.
Aangezien de distributieriem toch er af gaat, zou ik deze gelijk met de spanner mee vervangen.
Qua onderdelen zal het prijskaartje wel meevallen denk ik, pakkingen zijn niet zo duur, de riem en spanner zijn ook nog goed betaalbaar, de slangen zullen waarschijnlijk het duurst zijn.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
ik zal eens kijken wat ik kwijt was aan onderdelen. Bij mij is de koppakking ook vervangen evenals distributieriem, roller en slangen. Op een honderdje of 4 zou ik wel rekenen.
het scheelt natuurlijk een heleboel als je geen arbeidsloon hoeft mee te rekenen.
het scheelt natuurlijk een heleboel als je geen arbeidsloon hoeft mee te rekenen.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community