Bouwjaar : 1998_
Brandstof : Benzine / LPG_
Mijn Mégane heeft problemen op zowel benzine als gas die ik niet helemaal kan plaatsen, wie helpt me in de goede richting door samen na te denken en e.e.a. uit te sluiten?

De Mégane start allereerst erg moeilijk. Dit is niet altijd maar vaak in vlagen van een paar weken. Het is een paar weken lang of moeilijk starten bij koude motor en makkelijk bij warm (nu), of precies andersom.
Het grootste probleem is echter het ontbreken van trekkracht in lage toerentallen door een motor die aanvoelt alsof 'ie stikt. Bij het stoplicht moet ik (bij groen licht) altijd de toeren laten opkomen tot 2200-2500 voor ik de koppeling op laat komen, anders is de kans groot dat 'ie afslaat. Om goed door te kunnen rijden moet ik in iedere versnelling door tot zeker 3500 toeren, als ik eerder dan dat opschakel komt hij moeilijk vooruit. Als ik bijvoorbeeld op een provinciaal weggetje 50/60 rijd in z'n 3 en ik ga met het gas spelen, dan krijg ik voldoende respons (zoals het 'hoort') omdat ik dan constant rond die 3000 toeren rijd. In z'n 4 moet ik tot 110/120 doortrekken voor ik naar 5 ga om te voorkomen dat hij (bijna) 'dood' valt.
Eenmaal over de 120 heen (in 5) heb ik wel weer wat trekkracht, maar duurt het nog te lang voor ik 140-150 enz. rijd.
Wat is er aan de auto gedaan/vervangen?
- Bobines, bougies en bougiekabels, oliefilter (juni 2012)
- Sensoren + stekkers losgemaakt en schoongemaakt met contactspray (september 2012)
- Lambdasonde vervangen (mei 2013)
Ik vermoed dat de inlaatlucht temperatuur sensor niet goed meer is maar verwacht niet dat deze al deze problemen kan veroorzaken, vooral ook omdat de problemen niet constant is.
Dus voor ik weer van alles ga vervangen; wie denkt met me mee?