Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Lente
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013 19:49
Actief als: particulier

Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door Lente »

Hallo allemaal,

Na een aantal Safranes en Vel Satissen, ben ik aan het rondkijken naar een Avantime. Het liefst een 3-liter en eventueel met automaat. Nu ben ik een aardig exemplaar tegengekomen, maar ik zit nog met een paar dingen:

De rechter achterband is heel erg schuin afgesleten: de buitenste rand (ruim een derde van de band) is glad terwijl het binnenste deel nog ruim 3 millimeter profiel heeft. Dit is toch niet alleen maar een kwestie van uitlijnen?

De auto startte vlot nadat hij een paar maanden had gestaan - hij liep ook mooi - maar bij het kleppendeksel ligt vrij veel (verse) olie, vooral in de uitsparingen van de bevestigingspunten hadden zich plasjes verzameld.

De stoelen zitten redelijk goed, ik mis alleen een kantelverstelling van de stoel zodat het voorste gedeelte hoger kan dan het achterste. Heeft iemand al eens geprobeerd de stoel bij de voorste bevestiging te verhogen? Ik krijg ook mijn extreem lange benen niet goed onder stuur omdat het stuur niet in hoogte te verstellen is. :fp: Ik vrees dat daar niet zo veel aan te doen is...

Het laatste probleempje is het open dak: open gaat redelijk goed, maar bij het sluiten moet er meegeholpen worden anders valt het dak al vrij snel stil.

Hij zijn wel hele mooie en bijzondere auto's!

Opmerkingen en oplossingen zijn welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door grandscenicman »

Ik dacht ( weet het dus niet zeker :mrgreen: ) dat bij sommige modellen er geen uitlijning mogelijk was .....als er dus veel verschil is in slijtage dan blijft dit......

maar er zal wel iemand met een antwoord komen .

Ik wist er nog 1 te koop staan (BE) die in topstaat is , van een Renault-medewerker ......in Antwerpen aan het afhaalpunt-nieuwe-wagens te Antwerpen (Noorderlaan) :wink:
Deze :
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

robm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door robm »

slijt van de achterband aan de buitenzijde komt door de camber, dit is bij alle avantime s het geval in meer of mindere mate
dus dat is geen bijzonderheid, het dak moet wellicht wat gesmeerd worden geen probleem , de motor is sterk genoeg om bij 120km te sluiten, misschien even nazien.
olielek is wel een serieus onderzoek waard, hoeveel km heeft deze gelopen , klepdekselpakking defect door......(oververhiting)
of andere problematiek
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lente
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013 19:49
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door Lente »

Bedankt voor de reacties!

Wat me net te binnen schoot is dat de olievuldop niet goed sloot nadat ik hem eraf gehaald had. De laatste weerstand ontbrak. Ik kan me voorstellen dat langs een niet goed sluitende vuldop ook wat olie kan lekken. Dat zou ook de versheid van de olie kunnen verklaren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

robm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door robm »

zou ik toch maar even goed nakijken of laten kijken kan wel een iets duurdere reparatie worden, revisie hoeveel km staat er op de teller ?
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lente
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013 19:49
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door Lente »

De teller staat op 240.000. Distributie is anderhalf jaar geleden bij ongeveer 212.000 nog gedaan (samen met heel veel ander onderhoud). Het gaat om de Avantime die in Teuge bij een handelaar staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lente
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013 19:49
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door Lente »

Bedankt voor alle hulp. Ik heb inmiddels een auto gekocht. Het is geen Avantime geworden, maar een Buick Roadmaster Wagon.

Groet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Avantime: achterband scheef, olie en stoel

Bericht door grandscenicman »

Lente schreef:Bedankt voor alle hulp. Ik heb inmiddels een auto gekocht. Het is geen Avantime geworden, maar een Buick Roadmaster Wagon.

Groet!
:lol:

Heb ook zoiets voor...........wou eerst een oldtimer kopen voor in het weekend/allerlei/fun , maar ben er van afgestapt omdat ik..........geen garage/standplaats heb en dat is toch een must voor zo'n auto :cry2:

Dan op een bijna-oldtimer uitgekomen .....Suzuki Alto van 1992 , hiermee proefgereden en geen goed gevoel bij (remde voor geen meter ) en dan kom ik uiteindelijk af met een auto van 2001 met 4 airbags, lederen servostuur , metaallak , radio-cd , verwarmde spiegels , airco .........en een trekhaak :mrgreen:

Oh ja , het wordt dan ook nog een automaat , zo kan mijn echtgenote ook werk maken van een rijbewijs en kunnen de oudste kids er ook mogelijk nog mee leren rijden .

Ga nog niet verklappen welke dit is :snooty: ( merk, model enz ) , is toch pas voor eind augustus/september ........tenzij iemand het juist raadt natuurlijk .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht